Toon posts:

Videokaart defect?

Pagina: 1
Acties:

• -_-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-05 22:15
Goede avond allen,

even een kort vraagje.

In 2016 heb ik deze laptop gekocht: pricewatch: HP Pavilion 15-ab241nd

Sinds een paar dagen geleden is er spontaan een paarse gloed op het scherm gekomen.
Omdat ik het vermoeden heb dat de videokaart kapot aan het gaan is direct alle informatie overgezet naar een externe SSD. Laptop gereset naar fabrieksinstellingen en alles werkte weer normaal. Ik helemaal happy natuurlijk.

Sinds gisteren is het laptop scherm weer terug bij af...paarse gloed.
Weer geprobeerd naar fabrieksinstellingen te resetten. Toen kreeg ik onderstaande melding.
Kan iemand mij uitleggen wat dit betekend in normaal Nederlands? Wat moet ik doen???

Edit:
Ow ja: Is mijn videokaart dood aan het gaan? Of kan het ook een los kabeltje zijn oid?
Als ik scherm dupliceren doe met een 2e scherm ziet dat er normaal uit.

[Voor 6% gewijzigd door -_- op 30-01-2021 21:43]

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:49
Je TPM chip heeft niets te maken met je scherm of videokaart.

Het gaat erom dat je hier een herinstallatie doet en de TPM chip daarom een reset wil voor de encryptie van je oude drives, maw hij wil de keys weggooien.

• -_-
KnoxNL schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:44:
Je TPM chip heeft niets te maken met je scherm of videokaart.

Het gaat erom dat je hier een herinstallatie doet en de TPM chip daarom een reset wil voor de encryptie van je oude drives, maw hij wil de keys weggooien.
Kan gewoon accepteren dus?

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
TPM is een chip Trusted Platform Module dat beveiligingssleutels aanmaakt van de hardware die erin zit.
Volgens mij mag je die melding gewoon accepteren.

• ijscobar
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-05 01:08

ijscobar

eclecticus

Klinkt een beetje als een brakke flatcable tussen scherm en behuizing...

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 11:07
ijscobar schreef op zondag 31 januari 2021 @ 00:38:
Klinkt een beetje als een brakke flatcable tussen scherm en behuizing...
Ja, ik denk ook veel eerder aan het scherm, of de verbinding tussen het scherm en de rest van de behuizing, dan de videokaart zelf.

• -_-
Ik heb mijn laptop open geschroefd.
Enig idee hoe ik die kabeltjes kan controleren?

[Voor 45% gewijzigd door -_- op 06-02-2021 23:20]

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 11:25
Even off-topic, maar voordat je hem dichtschroeft... maak je dan ff je ventilator schoon? :)

• -_-
hoi3344 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:52:
Even off-topic, maar voordat je hem dichtschroeft... maak je dan ff je ventilator schoon? :)
5 jaar stof 😂
Mja als ik dat beeld niet gefixt krijg kan hij zo de sloop op😏

• -_-
Kan iemand mij misschien vertellen waar het kabeltje naar de videokaart of video chip zit?

[Voor 67% gewijzigd door -_- op 15-02-2021 18:40]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:42
-_- schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:40:
Kan iemand mij misschien vertellen waar het kabeltje naar de videokaart of video chip zit?[Afbeelding]
Vaak kan je het kabeltje wat in het scharnier van het scherm zit volgen. Aansluiting (kabel) van het LCD paneel loopt via het scharnier.

Ik vermoed dat het de 2 aansluitingen zijn, rechts van je knoopcel batterij.
Maar vergeet ook niet de LCD kant te controleren. Het kan net zo goed zijn dat daar de aansluiting niet goed zit.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee