• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:57
Ik twijfel een beetje over waar ik dit zou moeten plaatsen, maar denk dat het hier het meest op zijn plek is.

Element, een matrix cliënt is uit de Play Store gehaald door Google.

Element is dus puur een cliënt die toegang kan geven tot publieke of private servers net zoals een browser dat bijvoorbeeld doet.

https://element.io/blog/e...__twitter_impression=true

De reden die door google is aangegeven is dat er niet toelaatbare content in stond. In de analogie van de web browser zouden deze dus ook uit de play store gehaald moeten worden omdat er ook websites zijn met content die niet door de beugel kan.

Ik heb hierover al wat zaken in de "tip de redactie" box gedaan maar zie er verder nog vrij weinig over hier op Tweakers maar ook in de verdere mainstream media terwijl deze hele gang van zaken nogal wat implicaties heeft als dit op zo'n manier door gaat.

Ik weet niet helemaal of ik een doel heb met dit topic maar wilde het ook van me af schrijven en wellicht anderen informeren dat dit gaande is. Maar denk dat dit op zich ook wel een discussie waardig onderwerp is :)

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wij gebruiken Element/Matrix ook, met een eigen server. Dit is echt van de zotte, inderdaad zoals een browser of chat app eruit gooien omdat iemand iets fouts deelt. Matrix wordt heel veel gebruikt.

En het duurt nu al even. De service is weer ver te zoeken :/

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:40
"UPDATE: The app is restored as of 2020-01-31 00:30 UTC. Huge thanks to everyone for your patience and support while we sorted this out, and to the wider Element team who spent their Saturday on this. Thanks also to Google for being transparent and apologetic and the rapid resolution once we'd established contact."

App is dus weer te krijgen!

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:25
Wel bijzonder dat deze app verwijderd is omdat er 'niet toelaatbare content' in stond (dat kan niet als het puur een client applicatie is), maar dat een app als uTorrent wel nog gewoon in de Playstore staat :/

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:57
Ja, dat is inderdaad wat dit zo gevaarlijk maakt. Het is nu met een sisser afgelopen, maar ik heb het idee dat het wel deze richting uit gaat met de grote 'app stores'.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee