Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

geforce 8800gts xfx

Pagina: 1
Acties:

• daantje83
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 02-05 14:32
beetje hulp aub...
sorry ik heb niet veel verstand van computers ik weet jullie willen altijd graag veel info.

ik heb een tweedehands pc gekocht...

Quad core pc met SSD harde schijf
Inclusief muis toetsenbord en speakerset
Inclusief 22'' LG scherm
de computer heeft een conceptronic
desktop power suply 400 W
voeding

nou heb ik er ook een tweedehands video kaart bij gekocht..
een geforce 8800 gts xfx.

hij past er in. maar mijn voeding heeft geen 6 pins pcie..
nou heb ik hier ook al even rond gekeken.. en begrijp je voeding moet een bepaalde sterkte hebben
ook voor deze kaart? mijn voeding heeft meerdere kabels waaronder sata.. maar ook wat meer blokerige stekkers met 4 hole pinnen er in.

..

me vraag is dus eigenlijk heeft deze video kaart veel stroom nodig... en zou ik hem aan kunnen sluiten als ik een sata naar 6 pins pcie verloop haal ?

hopelijk kunnen jullie me helpen..
bedankt alvast.

[Voor 14% gewijzigd door daantje83 op 30-01-2021 21:19]

• simson0606
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 17-06 11:39
Heb je meer details van de pc? Vooral de voeding (Liefste een foto)

Een 8800 gts is ondertussen wel een oud beestje, en verbruikt wel veel voor wat ie doet.
Is de pc vooral als retro build? of voor dagelijks gebruik?

• daantje83
ja als ik eerlijk ben hoopte ik er pubg mee te kunnen spelen.
verder doe ik alleen een beetje pokeren en filmpjes kijken... maar dat doet die zonder video kaart ook prima..

ik speel nu pubg op me laptop... maar die word loei heet na 2 potjes..

goed ik ga die voeding er uit halen.. hopelijk vind ik een stickertje..
op foto zetten word echt heel lastig.. tenzij ik hem via usb over zou kunnen zetten ik ga eens kijken.

• daantje83
ah ik hoefde alleen de andere kap los te maken

het is een conceptronic

• simson0606
De 8800gts zal niet zo'n success zijn met pubg denk ik. daar wil je wel wat moderners voor hebben. (Hoef ook niet altijd veel energie te verbruiken)

Met die voeding zou ik de gok niet wagen om er adaptertjes tussen te knopen.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:15

nelizmastr

Goed wies kapot

daantje83 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:10:
ja als ik eerlijk ben hoopte ik er pubg mee te kunnen spelen.
verder doe ik alleen een beetje pokeren en filmpjes kijken... maar dat doet die zonder video kaart ook prima..

ik speel nu pubg op me laptop... maar die word loei heet na 2 potjes..

goed ik ga die voeding er uit halen.. hopelijk vind ik een stickertje..
op foto zetten word echt heel lastig.. tenzij ik hem via usb over zou kunnen zetten ik ga eens kijken.
Pubg gaat niet draaien op een 8800gts uit 2007. Daar moet je echt een recente kaart voor kopen, GTX1060/RX570 of sneller voor een beetje lekkere performance.
daantje83 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:15:
ah ik hoefde alleen de andere kap los te maken

het is een conceptronic
Als er geen merk op staat zoals Cooler Master/Corsair/Seasonic bijvoorbeeld dan is het veelal rommel en ongeschikt. Je blaast de voeding waarschijnlijk op als je je kaart met verloopjes erop krijgt.

Wat zijn de overige specificaties? Quad core zegt niet veel. Als dat nog een Core 2 Quad is of een AMD Phenom dan voldoe je ook niet aan de minimale eisen van PUBG.

Je moet er echt wel een paar honderd euro tegenaan gooien. Hoop niet dat je hier veel voor betaald hebt.

I reject your reality and substitute my own

• daantje83
ja ik heb echt geen geld voor iets nieuws.. en ik ben tevreden ook als het af en toe iets blijft hangen of zo..

misschien rare vraag maar ik heb nog een oude voeding liggen ,, kan ik een tweede voeding in me pc leggen hangen alleen voor me video kaart ??

heeft het zin om een andere voeding te kopen ? zo ja hoeveel watt minimaal ?

ik zou het echt graag werkend willen hebben desnoods install ik wel weer AoE :))

en ik heb de pc voor 50 euro gekregen alleen die muis was duurder..

en de video kaart voor 15 euro dus echt een miskoop was het niet...

denk ik ;)

[Voor 15% gewijzigd door daantje83 op 30-01-2021 21:29]

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:27
pricewatch: Conceptronic Desktop Power Supply 400W is je voeding en HWI heeft deze eens doorgemeten. Niet te hopen dat ze dat goed gedaan hebben want de ripple is slopend. https://nl.hardware.info/...00w.132646#testresultaten Dat ding is een bom en voor geen enkel systeem geschikt.

Welke cpu en moederbord heb je?

• simson0606
daantje83 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:26:
ja ik heb echt geen geld voor iets nieuws.. en ik ben tevreden ook als het af en toe iets blijft hangen of zo..

misschien rare vraag maar ik heb nog een oude voeding liggen ,, kan ik een tweede voeding in me pc leggen hangen alleen voor me video kaart ??

heeft het zin om een andere voeding te kopen ? zo ja hoeveel watt minimaal ?

ik zou het echt graag werkend willen hebben desnoods install ik wel weer AoE :))

en ik heb de pc voor 50 euro gekregen alleen die muis was duurder..

en de video kaart voor 15 euro dus echt een miskoop was het niet...

denk ik ;)
Een losse voeding voor de videokaart kan zeker werken (wel eens mee gespeeld) maar ik zou het niet doen.
Afhankelijk van de rest van de specs kan het het waard zijn om een voeding te kopen, al zal die snel net zo veel kosten als de hele pc...

• daantje83
ik heb ook nog een delta voeding van 350 watt

amd phenom tm ll x4 960T processor 3.00 ghz

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:27
Wat is het exacte typenummer van die Delta?

• simson0606
Daar zou ik geen geld meer in stoppen. Gewoon lekker gebruiken totdat ie op is.

• daantje83
delta model dps 350 ab 9a
sn berd0751029040

kan goed een hele oude zijn volgens mij had ik die bij een partij dvd cd rom spelers gekregen..

moet ik het ook uit me hoofd zetten om die video kaart nog in de pc te krijgen ?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True