Toon posts:

BC417 module( HC-05)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• timson28
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-04-2021
Beste
Ik heb een bluetooth HC-05 module zonder knop.

Ik sluit hem aan op een arduino. Ik neem denk ik de juiste pinnen maar het lampje van module brandt niet.

Alle reacties

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:54
Ik heb hier totaal geen verstand van maar mijn google fu bracht me tot de volgende website: https://www.instructables...ULE-AT-Commands-With-But/
On the module without button, you need to supply 3.3V to the “Key Pin” while powering on.

[Voor 41% gewijzigd door job op 30-01-2021 20:37]

• timson28
Oei. dus dan zal het niet lukken

• timson28
Ik heb er ook geen verstand van. Ik zal website lezen

• job
Dat is wat ik gevonden heb in google met de summiere informatie in jouw topic.
Misschien handig dat je meer over jouw probleem vertelt.

Wat wil je doen? Wat verwacht je als je hem aansluit op de arduino.
Heeft het ding wel een lampje? Ik kom verschillende aansluitschema's tegen waarbij je zelf nog een led moet toevoegen.

• timson28
Ik wil een servomotor besturen via bluetooth maar dan moet de module eerst werken. Ik heb al video's gekeken en daar brand er altijd een lampje of knippert.

• job
Hoe heb je de module aangesloten op je arduino?
Welke handleiding volg je om de module te configureren?

[Voor 15% gewijzigd door job op 31-01-2021 12:08]

• timson28
gnd - gnd

Rx-Tx
Tx-Rx

key-3.3 V

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 12:41

DataGhost

iPL dev

Je hebt alleen maar elektrische verbindingen gemaakt? Geen code ofzo? En geen VCC aangesloten?
Als het een timing-probleem is kan je de Key permanent aangesloten laten en de VCC met een transistor aan een pin schakelen zodat je die na een paar milliseconden prik kan geven.

[Voor 63% gewijzigd door DataGhost op 31-01-2021 12:50]

• timson28
Ah VCC had ik ook aangesloten op 5V

Maar de code weet ik niet

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Zonder code gaat er uberhaupt niks nuttigs gebeuren. Ik weet niet wat je verwachtingen precies waren, maar die module weet niet magisch wat voor project jij aan het maken bent.

• timson28
Maar eerst moet hij toch aanstaan en dan kan ik pas met de servomotor werken

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:40
Bluetooth is een communicatie en protocol, alleen moet je nog aangeven wat het device is. Voor Bluetooth zijn er heel veer verschillende mogelijkheden, zoals audio, controller etc. De Bluetooth module de connectie met het andere device (is dit een telefoon, tablet, pc?) weet dus niet hoe die daarmee moet communiceren.

Je zult aan de BC417 aan moeten geven wat voor mogelijkheden hij heeft. Mijn vermoedde is dat dit door software gedaan moet worden, dus door code. Ook kan deze module in Master of Slave mode, dit houdt in wie de connectie beheert. Hoe kan je dit aangeven welke van de twee modus hij in staat?

Naast dat het mechanisch inderdaad aangesloten moet zijn, zie daarvoor hier of met de documentatie die je hebt gehad toen je de module kocht.

Kortom, documentatie is hierin koning, vaak staan er ook nog voorbeelden in hoe je het kan gebruiken.

Is dit je eerste Arduino project? Dan zou ik mij eerst verdiepen in een wat makkelijker voorbeeld, bijvoorbeeld, hoe zou je zoiets bedraad aansturen.

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 10:32
Zet je wel 5V op de VCC pin? Deze heeft namelijk minimaal 3.6 - 6V nodig. Dit staat volgens mij ook op de achterkant van de module geschreven.

• timson28
Het is eigenlijk voor de eindproef. De auto is gemaakt alleen de nog de motor en servomotor bevestigen en dan nog testen mee doen

• timson28
Is er misschien iemand die code en schema heeft om het aan te zetten aub?

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Volgens mij is het doel van een eindproef dat je iets leert. Als je graag wilt dat iemand anders dat voor je doet is het gangbaar dat je een kant-en-klaar product koopt van iemand en daar voor betaalt. Daar leer je uiteindelijk helemaal niks van. Van precies nadoen wat je iemand op Youtube ziet doen leer je over het algemeen ook niet zo veel. Op Tweakers is het ook behoorlijk gangbaar dat je probeert dingen te leren, en dat je in ieder geval zelf wat uit probeert te zoeken. Dan moet je toch echt met concretere vragen komen dan "het werkt niet", daar moet sowieso meer uitleg bij, want wij weten nu niet meer dan dat je een auto hebt waar je iets RC-achtigs mee wilt doen, en dat je een BT-module en "een Arduino" hebt. Aangezien je geen code hebt ligt je probleem vooral in het feit dat je geen code hebt, en dan is er voor ons ook niks aan te troubleshooten.

Normaal begin je met leren hoe je simpele elektronische schakelingen maakt, dan stap je door naar wat simpele Arduino-projectjes (die je zelf maakt en niet simpelweg copy-pastet van iemand anders) en vervolgens kan je dat combineren met andere dingen, zoals zo'n module. Als je daarmee aan de slag gaat begin je altijd eerst met de datasheet, daar staat vrijwel alle informatie in die je nodig hebt.

Wat is je deadline en waar is de eindproef precies voor (vak/studierichting/schooltype)?

[Voor 20% gewijzigd door DataGhost op 01-02-2021 11:32]

• timson28
de finale presentatie is in juni maar op 23 februari heb ik al een eerste presentatie om te oefeningen en binnen twaalf dagen moet de eerste scriptie af zijn met waar vooral onderzoeken in staan. Bluetooth moet niet maar het zou wel beter zijn dat je hem kan besturen. Want het onderwerp is actieradius van een elektrische auto.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Dus hij hoeft over twaalf dagen nog niet per se te kunnen rijden via Bluetooth? Dan heb je volgens mij ruim voldoende tijd om onderzoek(!) te doen naar hoe dat wel kan en dat vervolgens te implementeren. Als je dat niet in vijf maanden lukt moet je realistisch zijn en die eis gewoon droppen. Maar het eigenlijk door iemand anders laten doen is iets waar ik persoonlijk voor zou passen. Nu een goed cijfer halen voor iets wat je niet zelf gemaakt hebt is op de korte termijn geinig maar dat gaat je in de rest van je leven niet verder brengen en kan zelfs tegen je gaan werken.

Probeer eerst maar eens gewoon code te draaien op je Arduino (daar zit waarschijnlijk ook een ledje op waar je het een en ander mee kan) en een servo aan te sturen zonder Bluetooth. Pas als je dat voor elkaar hebt, en zelf de code aan kan passen terwijl je zelf ook nog snapt wat het doet en waarom, kan je de stap gaan maken naar die BT-module.

[Voor 16% gewijzigd door DataGhost op 01-02-2021 11:39]

• timson28
Ok bedankt. De Servomotor werkt al zonder bluetooth.

• timson28
Het is gelukt ik ben geconneced

• timson28
Ik heb het kunnen verbinden. Het lampje brandt wel niet kan het zijn dat het stuk is?

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Het werkt toch? Moet er voor een goed cijfer een lampje op je project zitten? Heb je überhaupt wel een LED op de specifieke versie (uit tientallen verschillende) die jij van die module hebt? Moet je die misschien met een commando of een pin aansturen? Moet je die LED zelf op je project bouwen toevallig?
Je geeft echt enorm minimale informatie wat het heel moeilijk maakt om iets zinnigs te zeggen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee