Toon posts:

GiBy Z490M: Bios niet te benaderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Blueshell_ftw
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-05-2021
Mijn vraag

Zojuist heb ik een computer gebouwd. Nu wil ik de boot sequence aanpassen omdat de pc standaard vanaf mijn hdd boot, maar ik wil dat doen vanaf mijn ssd. Echter kom ik niet in de BIOS of EUFI.
Ik krijg alleen een zwart scherm.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Mobo: GiBy Z490M
GPU: Gtx 760 (i.v.m. schaarste videokaarten..)
CPU: i7-10700K

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

De mogelijke toetscombinaties: DEL, ESC, F8, F11
Lege SSD op slot 0 aangesloten van de mobo

Beste antwoord (via Blueshell_ftw op 31-01-2021 16:56)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Haal de 760 er eens uit en hang je monitor aan je moederbord. De 10700K heeft ook ingebouwde video. De KF niet.

De 760 heeft waarschijnlijk geen UEFI ROM aan boord, dus laat-ie daar niks zien.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

• patviev
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:34
Krijg je wel beeld te zien? Als het alleen zwart is weet je dan zeker dat je monitor in je videokaart ingang is ingeplugd?

Volgens de handleiding https://download.gigabyte...ual/mb_manual_z490m_e.pdf dien je F12 te typen om het bios menu op te starten.

• Blueshell_ftw
Hi Patviev, bedankt voor je antwoord.

F12 had ik ook geprobeerd, maar ik zit nog even na te denken; het lijkt erop dat hij blijft hangen en de BIOS niet toont over HDMI, want hij start dan namelijk niet door naar Windows. Als ik hem vervolgens restart start hij wel door naar Windows

Is dit een mogelijkheid?

De hdmi kabel is overigens in de gpu geplugged

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Haal de 760 er eens uit en hang je monitor aan je moederbord. De 10700K heeft ook ingebouwde video. De KF niet.

De 760 heeft waarschijnlijk geen UEFI ROM aan boord, dus laat-ie daar niks zien.

I reject your reality and substitute my own

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
nelizmastr schreef op zondag 31 januari 2021 @ 08:50:

Dit inderdaad. Je videokaart is te oud en ondersteund UEFI niet. Even met de onboard doen dus.

• Blueshell_ftw
Jongens, bedankt!

Zojuist heb ik mijn computer aan de praat gekregen! Ik zal hieronder mijn oplossing noteren.

1. Gpu eruit gehaald
2. Bios is nu wel beschikbaar
3. Boot sequence aangepast
4. Windows geïnstalleerd op nieuwe ssd
5. Nvidia GTX 760 drivers geïnstalleerd

Mijn dag is weer helemaal goed. Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee