Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napoleon63
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Mijn vraag
...
Ik stel deze vraag voor mijn familie die in Griekenland woont.
Hij heeft een Huawei P 30 Lite
Hij heeft een kpn abbo met onbeperkt bellen en smsen in de hele E.U.
Nu doet het volgende zich voor hij kan niet naar Duitsland en Italië bellen
Dan komt de volgende melding naar voor , simkaart uitgaande oproepen geblokkeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONr-WXqQpm7nET6lSmZ-ve5IC5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DtekXuRDJf11Rei2Kj0kpfm6.jpg?f=fotoalbum_large

En bij onderstaande foto wordt er gevraagd om een pincode, maar hij heeft geen pincode
Daar voor
Ik heb inmiddels contact gehad met Kpn, maar die zeggen er wordt niet geblokkeerd door Kpn
Dus nu hoop ik op jullie
hulp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/frFi0jJrN_mXKjpQbzn4RF-DcAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HrYBiFrHnyG4LyvEXZJWAJZo.jpg?f=fotoalbum_largel

[ Voor 16% gewijzigd door napoleon63 op 30-01-2021 20:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:29

g0tanks

Moderator CSA
napoleon63 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:05:
Nu doet het volgende zich voor hij kan niet naar Duitsland en Italië bellen
En naar andere landen wel?

In ieder geval als je zoekt op 'uitgaande oproepen tijdens roaming' zul je zien dat men vaker de instelling niet kan uitzetten op Huawei-telefoons: https://community.simpel....ternationale-roaming-1998
Echter hebben de providers in Nederland geen restrictie in vorm van een wachtwoord wat dient te worden ingevoerd voor het wijzigen van een instelling op toestelniveau. Na flink wat speurwerk op internet, zie ik wel dat dit probleem op forums van meerdere providers is aangekaart. Het gaat dan óf om een Huawei óf een OnePlus toestel waarin de betreffende instelling niet is aan te passen zonder het gevraagde wachtwoord in te voeren. Ook in een gelijke situatie werd er vanuit de helpdesk van Huawei aangegeven dat dit wachtwoord bij de service provider ligt, maar je verwacht het misschien al dat dit tevens niet het geval was.

De oplossing was toen namelijk ook geboden nadat de provider zelf contact had met Huawei, ik citeer de betreffende Huawei-user in dit geval:
“Het bleek dus geen netwerk issue te zijn, maar iets wat Huawei zelf instelt. Inmiddels is het door tussenkomst van de technicus die contact heeft opgenomen met Huawei, door Huawei zelf uitgeschakeld. Hiervoor moest de technicus mijn i-mei nummer aan hen doorgeven, en toen konden ze het dus uitschakelen. Waarschijnlijk zullen ze in de toekomst deze default instelling, default uitschakelen voor de Nederlandse markt.

Wanneer je het stukje schuingedrukt opzoekt op Google, kan je de betreffende forum terugvinden. Men geeft daarnaast ook aan dat deze blokkade helemaal niks doet voor EU markt gebruikers (simpelweg een design in het toestel, voor andere markten bestemd). Conclusie luidt dus dat je op basis van deze instelling geen problemen zou moeten ondervinden voor het bellen in het buitenland.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Mogelijk offtopic, maar er waren voorheen wel wat restricties mbt roaming die van toepassing kunnen zijn/worden na 4 maanden continue gebruik in het buitenland ?

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/band-met-nederland.htm

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napoleon63
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Breezers schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:27:
Mogelijk offtopic, maar er waren voorheen wel wat restricties mbt roaming die van toepassing kunnen zijn/worden na 4 maanden continue gebruik in het buitenland ?

Is een abonnement waar hij mee belt
Dus lijkt mij niet het probleem te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
napoleon63 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:11:
[...]

De betreffende link gaat toch juist over abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

napoleon63 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:11:
[...]

Ik denk dat het zeer zeker wel van toepassing is. KPN meet je verbruik over 4 maanden, en daaruit moet komen dat je verbruik binnen Nederland hoger is dan daarbuiten. Als je dus 99% wifi gebruikt in Nederland, 3 maanden op vakantie gaat, en daar alleen 4G gebruikt ipv wifi, dan zouden ze dat zie als het niet hebben van een 'duurzame band met Nederland'. Ditzelfde geldt voor bellen, als je 4 maanden lang in het buitenland zit kun je dus niet aantonen dat je die band hebt.

Je familie woont in Griekenland, dus die band hebben ze zeker niet. Als ze langer dan 4 maanden daar zitten dan zegt KPN gewoon dat ze aan het roamen zijn. Dit zou het gebruik overigens niet moeten blokkeren, maar je betaalt dan wel een toeslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-04 15:41
Dit zijn blokkades die je zelf als gebruiker kunt beheren en niet een blokkade die door een provider wordt ingesteld (ODB's - Operator Determined Barrings). Hier heb je inderdaad een password (blokkeringscode) voor nodig.

Bij Vodafone is de code standaard 0000, maar aanpasbaar via een USSD string of via de optie toets (3 puntjes, rechtsboven het menu - Samsung). Als je hem niet meer weet, kun je hem via de klantenservice laten resetten. Ik ga ervanuit dat die mogelijkheid ook bij KPN bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Off topic. Misschien je eerste foto wat aanpassen, mogelijk dat Elena het niet leuk vindt dat haar nummer op een openbaar forum te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Breezers schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:27:

Simpel heeft dit ook. Zal wel bij meer providers zijn dat je meer in Nederland moet zijn dan in het buitenland.
Pagina: 1