Tweedehands auto met schimmel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-04 19:35

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik heb mijn ogen op een tweedehands Volkswagen uit 2016. Lijkt een prima auto, ex-lease, 1 zakelijke eigenaar, netjes onderhouden heeft minder dan 100k op de teller en ziet er van binnen netjes uit. Behalve... Er zit schimmel op de gordel en wat op de deuren.

Volgens de dealer was dat door dat ze hem schoongemaakt hadden en met de huidige weersomstandigheden gebeurde dat dan snel... Was volgens hem zo schoongemaakt.

Ik vraag me af of dit een red-flag is? En komt dat dan niet weer terug? Oftewel, is dit iets om me zorgen over te maken? :/

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
dus het is een gevolg van een poetsbeurt: gordel is afgesopt maar omdat de auto buiten stond en het slecht weer is ging dat spochten?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
JJ Le Funk schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:06:
dus het is een gevolg van een poetsbeurt: gordel is afgesopt maar omdat de auto buiten stond en het slecht weer is ging dat spochten?
Ik heb geen idee, dat begreep ik een beetje uit hun verhaal, vooral de passagiers gordel is flink beschimmeld, de rest valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:14

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Auto die een tijdje stil staat in koud/nat weer kan. Goed schoonmaken, en je neus gebruiken: andere muffe luchtjes is natuurlijk een nono.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
schimmel brengt een bedompte geur met zich mee dat je ook sterk ruikt in slecht geïsoleerde huizen of een oude sta caravan.

als het nog niet in de bekleding zit valt het misschien nog mee.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:47
Op de gordel? Iemand geknoeid met chocomel. Gewoon schoon laten maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04 13:44
Na het schoonmaken schimmel? Mogen ze wel even contact opnemen met de schoonmaker... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Fore! schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:41:
Na het schoonmaken schimmel? Mogen ze wel even contact opnemen met de schoonmaker... 8)7
Ja, ik gok dat ze er op doelen dat alles binnen nog wat nat was en dat ze hem toen een tijdje buiten geparkeerd hebben laten staan. Dat het daardoor ontstaan zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Interieur laten stoomreinigen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-04 17:02
Gewoon verder zoeken naar een vergelijkbaar auto.

Je gaat niet een auto kopen waar je vanaf het begin al geen goed gevoel bij hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Klinkt meer als een vochtprobleem, heb je gekeken of de matten en onder de matten wel droog is/zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:09

mr_petit

opperprutser

Als het een auto met klimaatregeling lijkt mij er iets mis.
De klimaatregeling zorgt namelijk ook voor luchtontvochtiging, waardoor zo'n auto altijd droog hoort te zijn (ook als iemand een keer iets met een vochtig doekje schoongemaakt heeft) tenzij er vocht binnenkomt, de klimaatregeling niet goed functioneert, de auto heel lang heeft stilgestaan of je extreem slordige eigenaren hebt gehad (continue gespetter, ramen in de regen meermaals openlaten etc...).
Allemaal niet ideaal

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 30-01-2021 20:54 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-04 16:42
Het verhaal zou waar kunnen zijn. Maar als een auto nat is en je kan hem niet buiten laten drogen omdat de temperatuur er niet naar is, dan start je de auto, laat je hem goed warmlopen met de verwarming aan, en is het ook droog.

Kan me niet voorstellen dat een handelaar dat niet weet of kan bedenken.

Lijkt me waarschijnlijker dat er gewoon een vochtprobleem is met die auto, kan ook simpel opgelost zijn met een paar nieuwe rubbers. Of het word een ontzettend verhaal met een gigantische zoektocht naar het probleem. Toevallig loopt er op Autoweek ook een topic over:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5749934,page=1

Ik zou hem gewoon lekker laten staan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 15:20

Nullifiel

╞═══════╡

Genoeg volkswagens uit 2016. Walk away 😉

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-04 16:37

MLLL

Palm Treo 650

Die loopt al 3 en half jaar te klooien met dat probleem, ik had die auto 3 jaar terug al een rotschop gegeven.

Als ik bij de eerste de beste auto de ramen ook aan de binnenkant moet krabben in de winter gaat ie er gelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
MLLL schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:26:
[...]

Die loopt al 3 en half jaar te klooien met dat probleem, ik had die auto 3 jaar terug al een rotschop gegeven.

Als ik bij de eerste de beste auto de ramen ook aan de binnenkant moet krabben in de winter gaat ie er gelijk uit.
Daarom is het ook zo'n mooi voorbeeld. ;) Een lekkage zoeken kan echt een nachtmerrie zijn.

Bij mij was hij ook al jaren weg geweest. Het is ook niet alleen vervelend, maar als het lang genoeg duurt krijg je ook corrosie op allerlei (elektrische) onderdelen. Heb je het eindelijk een keer opgelost, krijg je allemaal elektrische problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door WEBGAMING op 30-01-2021 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Hier een positiever verhaal: zelfde verhaal op een (Opel) cabrio van een dealer. Is schoongemaakt en nooit meer teruggekomen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:05
Ik zou lekker door zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
mr_petit schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:53:
Als het een auto met klimaatregeling lijkt mij er iets mis.
De klimaatregeling zorgt namelijk ook voor luchtontvochtiging, waardoor zo'n auto altijd droog hoort te zijn (ook als iemand een keer iets met een vochtig doekje schoongemaakt heeft) tenzij er vocht binnenkomt, de klimaatregeling niet goed functioneert, de auto heel lang heeft stilgestaan of je extreem slordige eigenaren hebt gehad (continue gespetter, ramen in de regen meermaals openlaten etc...).
Allemaal niet ideaal
Ik denk inderdaad dat hij schoongemaakt is en toen een beste tijd stil gestaan heeft. Is er ergens te zien hoe lang een auto al aangeboden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:10

PauseBreak

derp!

_eLMo_ schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:38:
Hier een positiever verhaal: zelfde verhaal op een (Opel) cabrio van een dealer. Is schoongemaakt en nooit meer teruggekomen.
Bij een cabrio is het ook een iets ander verhaal omdat die gewoon inherent minder lucht- en waterdicht zijn. Maar bij een reguliere auto zou ik echt verder kijken. Er staan genoeg Volkwagens te koop. Echt wel eentje te vinden met de configuratie die TS zoekt maar dan zonder schimmel.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Wat ik uit google cache kan terugvinden is hij rond 3 december 2020 online geplaatst. Dus hij staat er nu zo'n 2 maand op, en staat dus wellicht 2 maand buiten stof (en schimmel?) Te happen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:10

PauseBreak

derp!

geerttttt schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:57:
Wat ik uit google cache kan terugvinden is hij rond 3 december 2020 online geplaatst. Dus hij staat er nu zo'n 2 maand op, en staat dus wellicht 2 maand buiten stof (en schimmel?) Te happen...
Je kunt beter even de Finnik app (niet de website, die geeft minder info dan de app) even installeren, daar het kenteken intikken en dan naar beneden scrollen. Dan zie je hoe lang die auto al in eigendom is van deze dealer.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Wat is het kenteken? En/of de advertentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-04 15:55
geerttttt schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:57:
Waarom zou een auto schimmel gaan ontwikkelen als hij een tijdje buiten staat? Dan zou mijn auto onder de schimmel moeten zitten. Dit wordt soms 3 maanden niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
geerttttt schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:04:
Ik vraag me af of dit een red-flag is? En komt dat dan niet weer terug? Oftewel, is dit iets om me zorgen over te maken? :/
Lastig te voorspellen zonder de exacte oorzaak te weten.

Zoals anderen al suggereren: lekker doorzoeken naar de volgende auto. Er zijn er vast meer. En als die allemaal significant duurder zijn dan lijkt dat mij wel een red-flag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04 00:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Kan idd op de gordel ontstaan bij vochtig weer en tijd niet rijden..

Heb laatst hetzelfde geconstateerd bij familielid die 4 maanden niet kon rijden om medische redenen.. eerste keer in die auto en de gordels + stuur zaten onder de plekken..

Schoongemaakt en daarna drooggereden.. niet meer teruggekomen. :) Auto wordt ook weerbgebruikt nu, zoals het hoort.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:32

Soggy

vroemmmm

Hier ook gehad met een suzuki... Gekocht in de herfst, had een tijdje stilgestaan. Schoongemaakt, niet meer teruggekomen.
In een vochtige seizoen (hersft) ook regelmatig gebruiken, dan blijft het over het algemeen weg.

If it works, tweak it

Pagina: 1