Vraag

• davidhartmann
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-03 21:12
Goedendag,

Voor m’n studentenkamer ben ik op zoek naar een tv. Ik twijfel erg tussen de volgende twee OLED tv’s: LG BX55 en CX55. Het grote verschil tussen deze twee is dat de CX55 iets van 100 nits hogere max helderheid heeft dan de BX. Daarnaast is die €260 duurder (€990 vs €1250. De doeleindes van de tv is voornamelijk gamen en films (streamen). Omdat er niet veel lichtinval in m’n kamer is en €260 fors is voor me als student, neig ik toch naar de BX55. Alleen ben ik bang dat het gaat knagen dat ik niet voor de betere optie heb gekozen.
Kunnen jullie me van advies voorzien? Is het verschil tussen beiden televisies duidelijk zichtbaar in een redelijk donkere kamer?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-03 22:22
@davidhartmann

YouTube: LG BX OLED TV Review - How is Picture Quality vs CX?

vincent heeft meer verstand van tvs dan ik. :)

Speel je games zonder hdr en kijk je geen 4k hdr content ga je niet veel verschil merken denk ik.
Maarja daar koop je denk ik geen oled voor, dan kun je even goed een lcd nemen en nog meer geld besparen.

[Voor 36% gewijzigd door Goofy1978 op 30-01-2021 20:29]

• davidhartmann
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-03 21:12
Bedankt Goofy! Doet me toch meer neigen naar de CX. Ik vraag me wel af in welke mate de fouten die vincent liet zien, zichtbaar zijn.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:30
Het maakt niet zoveel uit welke je kiest: Die 100 cd/m² extra wordt alleen bij HDR behaald, maar alleen voor de felle accenten. Over hoe helder de TV gemiddeld is zegt het weinig. Beide televisies kunnen zeer veel licht geven, genoeg om je te verblinden.

De CX heeft een betere beeldverwerkingsprocessor en is dus beter in signaalverwerking. Het verschil is subtiel, maar je ziet het wel, de CX tovert een wat mooier plaatje op het scherm. Als je de BX hebt, zul je het evenwel niet snel missen: Beide televisies bieden je het goede van OLED en toveren adembenemende plaatjes op het scherm.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee