Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-05 15:05

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Ik heb onlangs deze lamp gekocht

https://www.amazon.nl/dp/...w_r_cp_apap_cRxQ9QOSNIX2l

Die wil ik koppelen aan een Broadlink RM mini3.

https://www.bol.com/nl/p/...le-home/9200000104568870/

Maar ik vermoed dat het toch geen ri signaal is. Want het lukt maar niet om het signaal te leren. Terwijl dat van de tv wel lukt.

Iemand enig idee wat voor signaal dit wel zou kunnen zijn?

Usenet handleidingen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:59

DataGhost

iPL dev

Als ik naar de foto kijk zie ik al een antenne aan de afstandsbediening zitten, dus hoe je bij het idee komt dat het IR zou zijn volg ik even niet. Ook de passage "door elektrische golven wordt beïnvloed" is niet heel logisch voor IR. Waarschijnlijk is het een 433MHz dingetje ofzo met een proprietary protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
DataGhost schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:36:
Als ik naar de foto kijk zie ik al een antenne aan de afstandsbediening zitten, dus hoe je bij het idee komt dat het IR zou zijn volg ik even niet. Ook de passage "door elektrische golven wordt beïnvloed" is niet heel logisch voor IR. Waarschijnlijk is het een 433MHz dingetje ofzo met een proprietary protocol.
Dankje voor het meedenken,
Omdat er bij staat Ir key. Het lijkt mij inderdaad dat het geen Ir is.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 14:40
“Remote control - Easy to control by 18 key IR” staat er heel groot op de tweede afbeelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Vloris schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:57:
“Remote control - Easy to control by 18 key IR” staat er heel groot op de tweede afbeelding...
Dat dacht ik dus ook maar die kan ik niet pairen via Ir. En het lijk mij sterk dat het Ir is. Want het signaal gaat door een muur heen.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En natuurlijk omdat er een enorme antenne op de afstandsbediening zit, niet echt nodig voor IR :D.

Overigens zou het mij ook niet verbazen als het eerder een 27MHz is ofzo, om beter bereik te hebben, echt lekker plek zitten ze natuurlijk niet voor een radiosignaal.
Pagina: 1