Toon posts:

TV op 7 Meter afstand ?

Pagina: 1
Acties:
  • 474 views

• Dokman
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-06-2022

Dokman

PSN = dokman100

Topicstarter
Wij gaan onze kamer verbouven. En de tv die we nu hebben is te klein die stond altijd op 3,5 meter. Maar nu gaat de tv naar 7 Meter van af de bank.

welk formaat is dan het beste.
en wat Ultra HD en dat soort dingen.

PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:45
Kun je de kamer niet anders indelen? 7 meter is echt belachelijk ver, je komt dan vrij snel op een muur van een tv of projectiescherm. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets fijn kijkt eigenlijk.

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
pricewatch: Samsung QLED Series 8K 85Q950T (2020) Zwart

Deze is wel aan te raden, kan goed met 7 meter afstand. Gelijk future proof!

• Dokman

Dokman

PSN = dokman100

Topicstarter
@Fr33z JA is zeker en eind. Maar indelen is geen andere optie. naar 18 jaar wil je wel eens en andere indeling.

@Minaaj dat is zeker mooi en de prijs ook :(

PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Minaaj schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:29:
pricewatch: Samsung QLED Series 8K 85Q950T (2020) Zwart

Deze is wel aan te raden, kan goed met 7 meter afstand. Gelijk future proof!
Je hebt al een 65” Samsung tv voor €599. pricewatch: Samsung TU7020 65" Zwart

Ik weet niet waarom je gelijk een tv uit de duurde segment hebt aangeraden zonder te informeren wat TS eigenlijk aan eisen stelt aan een televisie.

Feit is wel dat hoe groter de tv, hoe beter in deze situatie.

• bartbrinkman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 19:36
(jarig!)
7 meter is ongekend ver, dan moet je eigenlijk over de 100" heen.

volgens de SMPTE moet je naar de 459.2cm (180" diagonaal
volgens THX 551.6 diagonaal (217")

Voor dat soort maten is projectie waarschijnlijk het meest geschikt. (wel rekening houden dat je dan of veel licht opbrengst nodig hebt, of het altijd donker moet hebben wanneer je tv kijkt)

persoonlijk zou ik toch even kijken of je dan niet andere creatieve oplossingen kan nemen, zoals bijvoorbeeld een schermpje uit het plafond laten komen. Veelal zal dat goedkoper zijn dan een tv van 180" of meer.

ik ben benieuwd waar je op uit komt!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Tartarus schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:35:
[...]

Je hebt al een 65” Samsung tv voor €599. pricewatch: Samsung TU7020 65" Zwart

Ik weet niet waarom je gelijk een tv uit de duurde segment hebt aangeraden zonder te informeren wat TS eigenlijk aan eisen stelt aan een televisie.

Feit is wel dat hoe groter de tv, hoe beter in deze situatie.
Toegegeven hoopte ik juist op deze reactie, want TS meldt niet welke Inchmaat zijn huidige TV heeft en wat zijn budget is :>

• Dokman

Dokman

PSN = dokman100

Topicstarter
Mijn huidige tv is 49 inch.
TV moet goed beeld hebben zo als altijd.
en met de smart doe ik niet zoveel.

Heb nu een Sony Android TV.
Maar gebruik het niet zoveel af en toe eens kodi.

Heb er een Samsung HW-Q950T soundbar aanzitten

Anoniem: 100386

Dokman schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:23:
Wij gaan onze kamer verbouven. En de tv die we nu hebben is te klein die stond altijd op 3,5 meter. Maar nu gaat de tv naar 7 Meter van af de bank.

welk formaat is dan het beste.
en wat Ultra HD en dat soort dingen.
Daar zijn een soort vuistregels voor. Google weet die: https://www.google.com/search?q=size%20tv%20distance

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:44

Cheezus

Luiaard

bartbrinkman schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:39:

volgens de SMPTE moet je naar de 459.2cm (180" diagonaal
volgens THX 551.6 diagonaal (217")
En om het nieuws te kijken is 32" ook wel prima.. Hoezo 'moet' je een bepaald formaat hebben?
TS: 4k is weinig zinvol bij normale tv's als je op 7 meter afstand zit, echter is elke moderne TV 4k (Ultra HD) dus dit krijg je er gewoon 'gratis' bij. Bepaal gewoon je budget en kijk wat je hier voor kunt krijgen, groot is leuk maar als het ding uitstaat ook lelijk, het is maar net wat je belangrijk vindt.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:48
Moet je echt op 7 meter afstand zitten? Dat is echt bizar ver.

• Dokman

Dokman

PSN = dokman100

Topicstarter
@MarcoC Ja want zo breed is onze kamer. we hadden eerst de bank ik het midden van de kamer staan maar dat willen we niet meer inverband met en hoekbank.

Dus ja het is echt 7 Meter

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:44
Ben benieuwd hoe lang je dat vol gaat houden. Lees je ondertitels, dan lijkt het me kansloos. Ik hoop dat je ook iets voor het geluid gaat bedenken, want dat zal ook niet best klinken met standaard tv speakers.

Bij mijn Sony tv in de hobbykamer werkt de afstandsbediening niet eens op zo’n afstand. Ook iets om op te letten.

[Voor 22% gewijzigd door guido66 op 30-01-2021 18:17]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:48
Dokman schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:11:
@MarcoC Ja want zo breed is onze kamer. we hadden eerst de bank ik het midden van de kamer staan maar dat willen we niet meer inverband met en hoekbank.

Dus ja het is echt 7 Meter
Wat gratis interieuradvies van mij, maar vaak is het mooier om de bank los van de muren/hoek neer te zetten als je daar de ruimte voor hebt. Op deze manier geef je je bank een podium en lijkt de ruimte minder klein. Dan verklein je ook de de afstand naar de TV en kan je de muren mooi aankleden.

Ik heb zelf een "standaard" woonkamer van 5,1m breed en de bank los van de muur gezet op ca 3m afstand van de TV. Op deze manier komt de bank mooi uit en kan je de muren gebruiken voor een mooie kast of plant.

[Voor 15% gewijzigd door MarcoC op 30-01-2021 18:20]

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:44
@MarcoC inderdaad, ik heb ook 1,5m achter de bank om niet het gevoel te hebben in het hoekje te zitten

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Heb even getwijfeld maar ga dit topic niet die kant op verplaatsen maar sluiten. De topicstart is te beperkt en de reacties zijn dus ook matig en beperkt tot vooral interieuradvies.

Mocht je een nieuw topic willen aanmaken in CEA, vul dan vooral de voorgeschotelde template. Met zaken als een budget en een shortlist met opties die je overweegt, krijg je een betere discussie. Goede topicstarts, leiden immers tot goede topics met goede adviezen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee