Toon posts:

Oude router als acces point - hulp

Pagina: 1
Acties:

• RobinP16
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-05-2021
Hallo allemaal!

Ik had hier thuis nog een oude router liggen die ik graag boven wilde aansluiten als acces point van het Wifi netwerk beneden. Ik heb alle stappen doorlopen van een guide die tevens op dit forum stond ([HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point).

Ik heb het IP adres beneden aangepast naar 192.168.1.1 met een DHCP range van 192.168.1.100 - 192.168.1.150. Ik heb de router boven het IP adres 192.168.1.200 gegeven en de DHCP server uitgezet.

Echter krijg ik nu steeds deze melding: The IP address conflicts with the WAN IP subnet. Please enter a different IP address.) Vervolgens start de router opnieuw op en heeft ie het ip adres: 10.0.0.1

Iemand enig idee hoe ik dit oplos? Alvast bedankt!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:04
Over welke router gaat het? Je router moet natuurlijk wel de functie 'access point' hebben, als die dat niet heeft gaat die zich altijd gedragen als een router en dus subnets routeren. Je kan de WAN een IP geven in de 192.168.1.x reeks en de LAN kant 192.168.2.x en daar dan weer wifi op configureren, zal wel werken maar zit je met dubbel NAT etc, niet ideaal maar het kan wel.

[Voor 34% gewijzigd door Tha Render_2 op 30-01-2021 17:03]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:25
RobinP16 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:00:
Echter krijg ik nu steeds deze melding: The IP address conflicts with the WAN IP subnet. Please enter a different IP address.) Vervolgens start de router opnieuw op en heeft ie het ip adres: 10.0.0.1

Iemand enig idee hoe ik dit oplos? Alvast bedankt!
Heb je de de (oude) router wel aangesloten via een LAN-poort (niet WAN)?

• RobinP16
Tha Render_2 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:02:
Over welke router gaat het? Je router moet natuurlijk wel de functie 'access point' hebben, als die dat niet heeft gaat die zich altijd gedragen als een router en dus subnets routeren. Je kan de WAN een IP geven in de 192.168.1.x reeks en de LAN kant 192.168.2.x en daar dan weer wifi op configureren, zal wel werken maar zit je met dubbel NAT etc, niet ideaal maar het kan wel.
Dat is een goeie, ik ben er nier zo heel erg in thuis. De router is de netgear N300 WNR3500v2.

• RobinP16
Thralas schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:03:
[...]

Ik geloof van wel, ik ben niet heel erg thuis in de distinctie tussen de twee als het aankomt op hoe de poort eruit ziet ben ik bang

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-03 20:07
hadden die netgears niet al een "accespoint modus" standaard in de genie software ? :)
was dacht ik best handig, want je verliest dan de WAN poort niet

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• RobinP16
Thralas schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:03:
[...]

Ja, dit was het probleem. Ontzettend bedankt!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee