Rare foutmeldingen sinds nieuwe GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacocat
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 31-12-2022
Ik heb begin deze maand mijn oude GTX970 vervangen met een RTX3080, maar ik krijg een aantal rare foutmeldingen en crashes:
- Het hele systeem was een keer gecrasht nadat ik Cyberpunk 2077 opstartte, dit is wel één keer gebeurt maar meestal start hij het wel goed op.

- De display wordt soms opeens zwart en in het logboek staan de volgende foutmeldingen:
1)
Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld.

Foutbucket LKD_0x141_Tdr:6_IMAGE_nvlddmkm.sys_Ampere_MSENC, type 0
Naam van gebeurtenis: LiveKernelEvent
Antwoord: Niet beschikbaar
Id van CAB-bestand: 560cc9ae-89b9-4e4c-94ba-4d712d7e396c

Deze bestanden zijn mogelijk hier beschikbaar:
\\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\Kernel_141_45fd77f5cb49307f65e2d46286b41564f54b1227_00000000_cab_08195bf8-2b9c-4065-902b-d3ad0f34a94a

Ik had zelfs een keer een blue screen of death gehad maar ik weet niet meer welke foutmelding hierbij hoorde :(
Alleen de foutmelding voor Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm is het meeste voorgekomen.

Ik heb 3DMARK time spy uitgevoerd en daar kwam niks raars uit, verder speelt hij Cyberpunk met Raystracing verder heel goed, rond de 90fps krijg ik op ultra.

Mijn software en hardware:
https://pcpartpicker.com/user/HuaMiaoMiao/saved/#view=X8DRvK
Ik weet dat de rest van mijn hardware een beetje outdated is in vergelijking met de RTX3080, maar ik zou denken dat het wel gewoon moet werken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb met DDU al de drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik heb zelfs een keer helemaal Windows gereset omdat dat al jaren geleden was en ik dacht misschien zijn het oude registry problemen, maar dit heeft dus niet geholpen, en ook sfc /scannow uitgevoerd

Beste antwoord (via Tacocat op 11-02-2021 17:11)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:19
De voeding zou een probleem kunnen zijn aangezien de CX750M een double forward topologie aan de primaire kant heeft. Dat soort voedingen heeft problemen met de powerspikes en snel wisselend verbruik van nVidia Ampere.

Heb je het bios van het moederbord al eens geüpdatet?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:19
De voeding zou een probleem kunnen zijn aangezien de CX750M een double forward topologie aan de primaire kant heeft. Dat soort voedingen heeft problemen met de powerspikes en snel wisselend verbruik van nVidia Ampere.

• Tacocat
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 31-12-2022
Uszka schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:52:

Ik heb uiteindelijk een nieuwe voeding gekocht omdat dat de enige verklaring was voor het blue screen die ik kon bedenken, en ik heb sindsdien ook geen problemen meer gehad. De foutmelding "Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld." heb ik uiteindelijk opgelost door in nvidia instellingen de PhysX instelling voor processor te wijzigen van "default" naar "RTX3080". Het viel me op dat ik deze foutmelding alleen kreeg wanneer ik GeForce Shadowplay gebruikte dus volgens mij was die overlay een probleem, maar nu gebruik ik de overlay zonder problemen met de PhysX fix. Dus hierbij de oplossing voor als iemand soortgelijke problemen heeft :)