Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mac (2011) connect aan wifi terwijl Lan aanwezig is

Pagina: 1
Acties:

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:23
Mijn iMac (Mid 2001 - High Sierra) connect om de haverklap automatisch met mijn wifi netwerk terwijl deze gewoon is verbonden via utp aan mijn netwerk. Al zet ik het wifi uit, de volgende keer dat ik de iMac weer aanzet (inlog) connect deze weer aan het wifi. Lijkt wel of dit te maken heeft met mijn iCloud account. Ik heb nl ook een macbook pro (2014) welke ik met hetzelfde iCloud account gebruik en deze gebruik ik alleen met wifi.
Hoe zorg ik er nu voor dat de iMac gewoon hard wired op internet blijft en niet automatisch naar wifi gaat?

• Pendora
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19:07
Hij zal altijd verbinden met de WiFi. Dat is zo ingeburgerd in een Mac (ook PC overigens) dat het bijna nodig is. Maar je kunt wel forceren dat hij primair de kabel gebruikt door naar systeemvoorkeuren-->netwerk te gaan. Link heb je een overzicht met de netwerkadapters. Onderin rechts naast de + en de - moet je even klikken en dan "Volgorde instellen" daar kun je de UTP bovenaan zetten. Dan gaat internet en dergelijke via de UTP.

• koppie
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19:58
Kan je WiFi niet gewoon uitzetten en uitgezet laten? Bij mijn oude iMac werkt dat zonder problemen...

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

• chippie777
Dat is dus het probleem, ik zet wifi uit maar gaat vanzelf weer aan zonder dat ik weet hoe dat komt. Ik verdenk de “logica” van iCloud.

• chippie777
Pendora schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:03:
Hij zal altijd verbinden met de WiFi. Dat is zo ingeburgerd in een Mac (ook PC overigens) dat het bijna nodig is. Maar je kunt wel forceren dat hij primair de kabel gebruikt door naar systeemvoorkeuren-->netwerk te gaan. Link heb je een overzicht met de netwerkadapters. Onderin rechts naast de + en de - moet je even klikken en dan "Volgorde instellen" daar kun je de UTP bovenaan zetten. Dan gaat internet en dergelijke via de UTP.
Ethernet stond al bovenaan.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True