Toon posts:

Handigste manier om zigbee gateway te maken?

Pagina: 1
Acties:

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:15
Via een ander tweakers topic kreeg ik het idee om een aantal Aqara sensoren voor in huis te kopen:
https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_

Omdat ik alleen wat Hue lampen heb, moet ik ook een zigbee gateway aanschaffen. Nu heb ik momenteel deze apparaten in huis:

-Synology NAS DS220j
-Pi 4 met Hifiberry OS (https://www.hifiberry.com/hifiberryos/)
-Pi 3B+ als Pi-hole

Welke hardware + software keuze is in dit geval het simpelst? Ik had bijvoorbeeld https://phoscon.de/en/raspbee2/ gevonden, maar ik kan niet ontdekken hoe ik op een Pi bijvoorbeeld Pi-hole + zigbee gateway kan draaien. Ik kan nog net via Putty mijn pihole updaten, maar meer ervaring in terminalgebruik heb ik helaas niet.

Ik kan natuurlijk nog een pi erbij kopen, maar kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is.

Uiteindelijk zie ik mezelf nog wel extra smart-home sensoren/lampen kopen, en misschien een goedkope tablet oid die als informatie/bedieningspaneel kan dienen. Weet niet of dat nog invloed heeft op de mogelijkhedeen die er zijn. Ook is me niet duidelijk of ik straks de philips hue-bridge weg kan doen als de zigbee gateway er is?

Zouden jullie me in de juiste richting kunnen helpen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• r_bleumer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58
Even een trage reactie. De Lidl Zigbee Gateway is nu bij sommige vestigingen voor 13€ te koop. Die is vrij makkelijk te modden naar cloud-vrij, en dus een gewone Zigbee gateway. Volgens mij kun je goedkoper geen gateway scoren.

Nonsensical line goes here <---

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee