Toon posts:

time machine backup op time capsule

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• teejoo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-11-2022
Mijn vraag
Hallo, ik wil met timemachine mgv timecapsule backups maken van mijn interne schijf op de timecapsule en van mijn externe schijf (met veel foto's en film) apart op een hdd die ik heb aangesloten op de timecapsule. Time capsule en de aangesloten hdd zijn zichtbaar, maar ik weet niet hoe dus de backup te verdelen over TC en de daarop aangesloten hdd. Of moet ik daarvoor andere software voor gebruiken? alvast bedankt

Relevante software en hardware die ik gebruik
Imac retina 27 en timecapsule + seagate 3 tb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
kan alleen de totale back op beide schijven TC en HDD maken, TC is daarvoor te klein, maar dus niet verdelen

Alle reacties

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 15:58
(uit mijn hoofd)
De externe usb disk moet via een powered hub gaan, of zelf een voeding hebben. Met airport utility rechter muis toets (of ctrl links) edit, in het tabblad helemaal rechts kiezen en daar staat archive, dan de externe usb disk kiezen. Let op: NIET erase kiezen...
Mocht het niet duidelijk zijn zoek ik het nog even op.

• teejoo
Bedankt voor je snelle reactie, top!

Zojuist even snel gekeken en archive gevonden. Maar als ik het goed begrijp maak je dan een kopie van de TC schijf. Ik heb het denk ik niet goed uitgelegd.
Ik wil op de TC een backup van mijn iMac HD en op de op de TC aangesloten HDD een kopie van een externe schijf die op de iMac is aangesloten en waar ik met name mijn foto's op bewaar. Dus 2 verschillende backups...

groet,
Theo

[Voor 66% gewijzigd door teejoo op 31-01-2021 12:02]

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06 12:37
Een poging mijnerzijds om de vraag helder te krijgen.

Je hebt dus de volgende spullen:
Een Timecapsule met een externe HDD
Een iMac met een externe HDD

Je wilt 2 Time Machine backups maken, te weten:
1. van de interne HDD in de iMac
2. van de externe HDD aan de iMac

Backup 1 moet op de Timecapsule komen.
Backup 2 moet op de externe HDD aan de Timecapsule komen.

Correct?

• teejoo
Klopt helemaal

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06 12:37
Ik denk dat dat niet mogelijk is. Ik heb op mijn iMac meerdere TM-backups meelopen naar verschillende locaties, maar je kunt niet per backup een uitsluitlijst maken. De uitsluitlijst geldt dus blijkbaar voor alle backups. Je kunt dus niet zeggen in de ene backup exclude ik alles behalve de interne HDD en in de andere backup de externe HDD.

Lukt het misschien wel als je meerdere users op je iMac aanmaakt? Waarbij elke user zijn eigen TM-backup heeft met eigen uitsluitlijst? Ik weet niet of dat kan hoor. En of het werkbaar is voor je...

• teejoo
Bedankt voor je advies. Ik vrees inmiddels ook dat dit niet mogelijk is. Misschien dat het met bijv.Carbon Copy of zo wel gaat?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee