Ik heb gisteren via Marktplaats gratis een aantal houten kistjes opgehaald. Deze zijn gebruikt als kast in een kantoor; ik wil ze in de zomer gebruiken in de tuin en tot die tijd bewaren in de schuur. Nu kwam ik erachter dat er houtworm in de kistjes zit / heeft gezeten (NB: op de foto staan de slechtste planken, niet in alle planken zitten gaatjes en het is voor mij niet erg als sommige plankjes niet zo sterk meer zijn). De persoon van wie ik ze heb overgenomen zegt dat ze zo'n 4 jaar in het kantoor hebben gestaan en dat ze daar nooit last van houtworm hebben gehad.
Mijn vraag is nu: is het veilig om deze kistjes in de schuur / tuin te zetten? Of kan ik beter het zeker voor het onzekere nemen en ze weg doen? (M.a.w. zou het kunnen dat na 4 jaar die beesten alsnog actief worden / zijn?) Overigens is het behandelen van de kistjes me te veel werk, dus ik hou ze zoals ze zijn of ze gaan naar de stort.
Mijn vraag is nu: is het veilig om deze kistjes in de schuur / tuin te zetten? Of kan ik beter het zeker voor het onzekere nemen en ze weg doen? (M.a.w. zou het kunnen dat na 4 jaar die beesten alsnog actief worden / zijn?) Overigens is het behandelen van de kistjes me te veel werk, dus ik hou ze zoals ze zijn of ze gaan naar de stort.
[Voor 3% gewijzigd door eighty-four op 30-01-2021 12:11]