Toon posts:

Nieuwe GPU - Welke monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• roelvk123
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-01 16:53
Hi!

Zojuist mijn 1060 6gb vervangen voor een asus 2070 turbo. Helaas geen dvi en maar 1 hdmi punt. Nu moet ik dus een nieuw beeldscherm halen met displayport.
Zelf heb ik nu (lach mij niet uit aub)
pricewatch: Samsung S22C300H Zwart

pricewatch: LG 22M47VQ Zwart

De samsung wil ik gaan vervangen (hier game ik ook op)

Nu vraag ik me af of jullie nog aanbevelingen hebben.
Budget max ~200, 144hz, niet curved en niet veel groter dan 24inch (bureauruimte)

Ik zou eventueel in de toekomst een 2e variant ervan willen halen en ophangen met een monitorarm.

Bij voorbaat dank!

Groetjes Roel,

Alle reacties

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom moet je precies een nieuw beeldscherm halen? Je kan toch gewoon een DP naar HDMI kabel halen of mis ik iets?

• roelvk123
Aikon schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:09:
Waarom moet je precies een nieuw beeldscherm halen? Je kan toch gewoon een DP naar HDMI kabel halen of mis ik iets?
Beeldschermen zij nu 5-6 oud, en wil wel het maximale uit de kaart halen. En dan zou het gaan om van DVI naar DP, aangezien mijn samsung vervangen wordt waarschijnlijk.

• Aikon
  • Niet online
Juist, je brengt het meer alsof het moet vanwege verkeerde aansluitingen namelijk.

Persoonlijk zou ik even doorsparen als je budget nu €200 is. Maar je weet hoe het werkt gok ik, open pricewatch en vul je eisen en budget in en kijk eerst eens wat er uit komt. Maak een selectie etc. en vraag dan eventueel om gericht advies. Met 1080p heb je wel keuze, maar op 1440p niet met €200, en dat zou ik toch wel aanraden. Maar ik weet niet wat je precies wilt met je monitor.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:49
1080p is prima voor 24 inch (imho), maareh... is het niet veel handiger om één groter scherm te kopen, ipv 2 kleine schermen EN een monitorarm. Die armen zijn ook niet gratis, en door 1 groter scherm te kopen kan je veel meer investeren.

Een 27 (of nog iets groter) met 1440p gaat perfect met een 2070, al kan je er niet 144 hz hoge settings mee gaan gamen (trekt de GPU niet).

• roelvk123
Aikon schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:28:
Juist, je brengt het meer alsof het moet vanwege verkeerde aansluitingen namelijk.

Persoonlijk zou ik even doorsparen als je budget nu €200 is. Maar je weet hoe het werkt gok ik, open pricewatch en vul je eisen en budget in en kijk eerst eens wat er uit komt. Maak een selectie etc. en vraag dan eventueel om gericht advies. Met 1080p heb je wel keuze, maar op 1440p niet met €200, en dat zou ik toch wel aanraden. Maar ik weet niet wat je precies wilt met je monitor.
Tja gewoon gamen en kantoorwerk, ook wat heftigere spellen (de gpu upgrade was ook voor mijn vr bril).

Ja want 1440p met 144hz is stuk duurder, dan zou het eerder 1440p met 60hz worden. Dus daar ligt een keuze in.

• roelvk123
99ruud99 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:31:
1080p is prima voor 24 inch (imho), maareh... is het niet veel handiger om één groter scherm te kopen, ipv 2 kleine schermen EN een monitorarm. Die armen zijn ook niet gratis, en door 1 groter scherm te kopen kan je veel meer investeren.

Een 27 (of nog iets groter) met 1440p gaat perfect met een 2070, al kan je er niet 144 hz hoge settings mee gaan gamen (trekt de GPU niet).
Ik vind ivm met streamen en werk etc, 2 gescheiden beeldschermen heel fijn. Bijv documentatie excelsheets etc op de 1 en op de andere iets anders. Of de game op de linker en twitch/obs op de ander.

• Aikon
  • Niet online
roelvk123 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:34:
[...]

Tja gewoon gamen en kantoorwerk, ook wat heftigere spellen (de gpu upgrade was ook voor mijn vr bril).

Ja want 1440p met 144hz is stuk duurder, dan zou het eerder 1440p met 60hz worden. Dus daar ligt een keuze in.
Nogmaals, de keuze is ook gewoon even doorsparen voor een échte upgrade ipv óf alleen de resolutie óf verversingsnelheid upgraden. Maar ja, 'gewoon' gamen... nog niet heel duidelijk natuurlijk wat je dan nodig hebt.

• roelvk123
Aikon schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:47:
[...]

Nogmaals, de keuze is ook gewoon even doorsparen voor een échte upgrade ipv óf alleen de resolutie óf verversingsnelheid upgraden. Maar ja, 'gewoon' gamen... nog niet heel duidelijk natuurlijk wat je dan nodig hebt.
Ja ook door gebrek aan ruimte en dat 1440p alleen vanaf 27inch komen zit ook niet mee, zou het graag willen maar voor nu lagen mijn ogen op:
pricewatch: ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Alleen (0 kennis ervan) G-sync wordt niet ondersteund? is dit van belang of niet?

• roelvk123
Of de goedkoopste 1440p pricewatch: Acer KG271UA Zwart
Groot prijsverschil met opvolgers in dezelfde categorie alleen weinig reviews... Ook online weinig over te vinden.
Iemand ervaring of advies?

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-03 00:41
G-sync is wel fijn voor wanneer je GPU niet op 144fps draait maar ergens eronder, je monitor past dan de refresh rate aan waardoor je geen screen tearing krijgt en alles vloeiend blijft bewegen.

Ik zou persoonlijk geen TN scherm halen, een IPS scherm heeft veel betere kleurweergave. Als je een 1440p 144hz scherm wilt zou ik voor iets als pricewatch: Gigabyte G27Q Zwart gaan, dan heb je naast goede kleurweergave ook nog eens g-sync (compatible).

De 1080p Asus lijkt een prima scherm, vooral de kleurweergave zal een stuk beter zijn dan dat je nu hebt en daarom zou ik die ook eerder nemen dan het budget 1440p scherm. 1440p ziet er wel een stuk scherper uit en de kans is groot dat als je nu een 1080p scherm neemt je later alsnog een hogere resolutie scherm zal willen.

• roelvk123
rickbovenkamp schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:20:
G-sync is wel fijn voor wanneer je GPU niet op 144fps draait maar ergens eronder, je monitor past dan de refresh rate aan waardoor je geen screen tearing krijgt en alles vloeiend blijft bewegen.

Ik zou persoonlijk geen TN scherm halen, een IPS scherm heeft veel betere kleurweergave. Als je een 1440p 144hz scherm wilt zou ik voor iets als pricewatch: Gigabyte G27Q Zwart gaan, dan heb je naast goede kleurweergave ook nog eens g-sync (compatible).

De 1080p Asus lijkt een prima scherm, vooral de kleurweergave zal een stuk beter zijn dan dat je nu hebt en daarom zou ik die ook eerder nemen dan het budget 1440p scherm. 1440p ziet er wel een stuk scherper uit en de kans is groot dat als je nu een 1080p scherm neemt je later alsnog een hogere resolutie scherm zal willen.
Toevallig net de asus gehaald ja (SUS TUF Gaming VG249Q Zwart)

Is het van groot belang om een dure DP kabel aan te schaffen?

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-03 00:41
Nee, er zit een displayport kabel bij volgens de website

• roelvk123
rickbovenkamp schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:41:
Nee, er zit een displayport kabel bij volgens de website
Ah ik las dat verpakking alleen 1x Netsnoer, 1x Handleiding, 1x HDMI bevatte, dus geen DP. Aangezien ik maar 1 HDMI poort heb op de 2070 moet ik een DP hebben

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02:20
Nee de VG249Q bevat inderdaad geen DP kabel. Ik heb deze laatst gekocht en die ontbrak maar gelukkig had ik zelf nog ergens een kabel liggen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee