Nieuwe Gaming Muis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeluZzz
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-03-2023
Dag beste forumgebruikers,

Al een aantal dagen ben ik aan het oriënteren naar een nieuwe gaming muis.

Op dit moment heb ik deze twee muizen en ben ik prima tevreden over. Vooral de Razer DeathAdder gebruik ik het liefst voor gamen, al een aantal jaar. Drie keer de muis vernieuwd, maar toch ben ik op zoek naar wat nieuws en ook het liefst Wireless.
1MuizenRazer Deathadder Elite - Zwart€ 65,41€ 65,41
1MuizenLogitech G305 Zwart€ 39,94€ 39,94

De reden dat ik voor Wireless ga is dat het snoer mij vaak begint te irriteren. Bij heftige bewegingen wil het snoer wel eens onder mijn toetsenbord komen te zitten en daardoor geen goede bewegingen meer kan maken. De G305 gebruik ik niet echt voor gamen, maar meer voor bij de laptop.
Ik heb al verschillende medegamers gesproken over een eventueel nieuwe muis, velen komen uit op de G Pro variant.

Onderstaand lijstje heb ik zelf samengesteld, en ik heb nog geen flauw idee welke ik zou moeten kiezen. Daarbij vraag ik om jullie raad!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MuizenLogitech G Pro Wireless€ 101,99€ 101,99
1MuizenLogitech G Pro X Superlight Zwart€ 146,69€ 146,69
1MuizenRazer Deathadder V2 Pro€ 136,65€ 136,65
1MuizenRazer Viper Ultimate & Mouse Dock Zwart€ 129,-€ 129,-
Totaal€ 514,33

Op dit moment zit ik het meest te twijfelen tussen de Viper Ultimate met Docking Station en de G Pro. De G Pro heeft de meeste reviews en allemaal hartstikke positief, is iets goedkoper ook.

De Viper Ultimate is volgens mij redelijk vergelijkbaar, maar heeft daarnaast ook een docking station bij. Lijkt mij erg tof.

Daarnaast twee iets duurdere muizen, de DeathAdder V2 Pro en de nieuwe Pro X Superlight. De variant van Razer omdat ik altijd een DeathAdder heb gehad, altijd tevreden maar dan met bedraad en laat deze nou net wireless zijn.
De nieuwe G Pro X Superlight, omdat deze net iets lichter en beter zou moeten zijn dan de ouderen G Pro..

Kortom, ik ben er eigenlijk nog niet uit, wat zouden jullie kopen en waarom?

Ik hoor het graag _/-\o_

Groet,
NeluZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:46
Ik heb onlangs ook een nieuwe muis gekocht en ook deze kandidaten overwogen. De Logitech G Pro Wireless is daarbij als eerste afgevallen omdat ie echt behoorlijk klein en licht is. De Razers, allemaal tegelijk, vielen vervolgens af omdat Razer muizen lichteffecten (ook een simpele statische kleur) niet op kunnen slaan op het interne geheugen van de muis. Daarvoor moet je dus continu de Razer Synapse software draaien die o.a. vereist dat je inlogt en recent in opspraak is gekomen i.v.m. privacy issues.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de HyperX Pulsefire Dart die voor mij wel de gewenste grootte en gewicht heeft, volledig zonder draaiende software kan functioneren, en ook nog eens betaalbaarder is. Die bevalt erg goed. Wellicht het overwegen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:14
Ik heb 3 maand een Razer Viper Ultimate met dockingstation gehad. Uitstekende muis maar het had de irritante gewoonte dat de duimknoppen aan de zijkanten af en toe dubbel werkten, dus 2 pagina's terug in een browser bijvoorbeeld. Veel tijd gespendeerd of ik het softwarematig kon oplossen met andere instellingen maar helaas geen oplossing gevonden.

Dus omgeruild voor een Logitech Pro Wireless. Muis ligt net wat fijner in de hand (persoonlijk daar de vorm bepalend is) en verlost van het dubbelklik issue. Mis de dockingstation wel maar de muis is ook uitstekend te gebruiken met de kabel tijdens het opladen, vergeet soms dat de kabel er nog aan zit.

Moet er bij vermelden dat ik gebonden ben aan een ambidextrous muis omdat ik linkshandig ben, dus dan valt er veel af zoals bijvoorbeeld de Superlight.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mooi uitgebreide topicstart. Nu nog op juiste plek... Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Ik verplaats even :)

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeluZzz
-

[ Voor 99% gewijzigd door NeluZzz op 02-02-2021 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeluZzz
Allereerst bedankt voor jullie antwoord!
Xyrr schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:57:
Ik heb onlangs ook een nieuwe muis gekocht en ook deze kandidaten overwogen. De Logitech G Pro Wireless is daarbij als eerste afgevallen omdat ie echt behoorlijk klein en licht is. De Razers, allemaal tegelijk, vielen vervolgens af omdat Razer muizen lichteffecten (ook een simpele statische kleur) niet op kunnen slaan op het interne geheugen van de muis. Daarvoor moet je dus continu de Razer Synapse software draaien die o.a. vereist dat je inlogt en recent in opspraak is gekomen i.v.m. privacy issues.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de HyperX Pulsefire Dart die voor mij wel de gewenste grootte en gewicht heeft, volledig zonder draaiende software kan functioneren, en ook nog eens betaalbaarder is. Die bevalt erg goed. Wellicht het overwegen waard?
Ik had inderdaad dezelfde gedachten bij de vorm en grootte van de G Pro. De G305 die ik had is vergeleken de Razer Deathadder ook een stuk kleiner en heb ik niet lekker in de hand. De HyperX had ik inderdaad ook bekeken en veel reviews over gelezen, ziet er degelijk uit. Echter, mijn persoonlijke ervaring met HyperX is wat minder. Ik heb zowel een headset (Cloud 2) en een Allow FPS keyboard. De Headset is echt een prima ding, maar het toetsenbord eigenlijk gewoon ruk. Daarom dat ik deze liever niet aandurf.
Paul Hewson schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:57:
Ik heb 3 maand een Razer Viper Ultimate met dockingstation gehad. Uitstekende muis maar het had de irritante gewoonte dat de duimknoppen aan de zijkanten af en toe dubbel werkten, dus 2 pagina's terug in een browser bijvoorbeeld. Veel tijd gespendeerd of ik het softwarematig kon oplossen met andere instellingen maar helaas geen oplossing gevonden.

Dus omgeruild voor een Logitech Pro Wireless. Muis ligt net wat fijner in de hand (persoonlijk daar de vorm bepalend is) en verlost van het dubbelklik issue. Mis de dockingstation wel maar de muis is ook uitstekend te gebruiken met de kabel tijdens het opladen, vergeet soms dat de kabel er nog aan zit.

Moet er bij vermelden dat ik gebonden ben aan een ambidextrous muis omdat ik linkshandig ben, dus dan valt er veel af zoals bijvoorbeeld de Superlight.
Goed om te horen. Voor nu heb ik ook de Razer Viper Ultimate gekozen omdat de dockingstation én grootte van de muis toch een pluspunt voor hebben. Ook de software vind ik tof uitzien.
Ik hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt, maar aan het aantal headshots van gisteren te merken was het niet slecht.
Pagina: 1