Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

HDMI-splitter / switch met meerdere actieve uitgangen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pizzaman
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Hi allemaal,

Ik zit met een probleem waar ik niet direct een oplossing voor kan vinden. Zoeken op Google levert ook niet het gewenste resultaat op (welke zoekterm ik moet hanteren vind ik ook nog niet helemaal duidelijk).

Scenario is als volgt:

In een vakantiehuis hangt een televisie. Deze televisie krijgt zijn voeding via een HDMI-aansluiting. Dit is tevens de enige HDMI-aansluiting die aanwezig is op de TV. Nu wil ik hier graag ook een Nintendo Switch op aansluiten. Er zijn natuurlijk oplossingen voor handen als een HDMI-splitter of een HDMI-switch, maar als ik de beschrijvingen lees van beide apparaten schakelen zij tussen de poorten en kun je niet twee poorten tegelijk gebruiken (voeding en Switch). De TV bevat geen andere aansluitingen helaas, het is echt zo’n vakantiepark TV. Het type ben ik vergeten te noteren de vorige keer. :@

Is er nog een andere oplossing die het toestaat meerdere poorten tegelijkertijd te gebruiken?

Alle reacties

• RogerWilco2
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12-06 02:13
Voeding van een TV via HDMI lijkt mij niet waarschijnlijk.
De HDMI standaard ondersteunt max 5V en 250 mA, als ik het goed begrijp. Daar kan je lang geen TV op draaien.
Wat je hebt is mogelijk iets anders, of er is toch nog ergens een power plug, of het is iets exotisch waar je waarschijnlijk geen oplossing voor kunt vinden.

Ik geloof ook dat HDMI geen split functionaliteit ondersteunt, al was het maar vanwege alle copy-protection zooi die het heeft, waarbij de systemen aan beide kanten een onderhandeling met elkaar moeten voeren.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HDMI is voor het aansluiten van beeldschermen. Discussies daarover horen Videokaarten & Beeldschermen

Move OH -> VB

Soittakaa Paranoid!

• Pizzaman
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
RogerWilco2 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 03:29:
Voeding van een TV via HDMI lijkt mij niet waarschijnlijk.
De HDMI standaard ondersteunt max 5V en 250 mA, als ik het goed begrijp. Daar kan je lang geen TV op draaien.
Wat je hebt is mogelijk iets anders, of er is toch nog ergens een power plug, of het is iets exotisch waar je waarschijnlijk geen oplossing voor kunt vinden.

Ik geloof ook dat HDMI geen split functionaliteit ondersteunt, al was het maar vanwege alle copy-protection zooi die het heeft, waarbij de systemen aan beide kanten een onderhandeling met elkaar moeten voeren.
Thanks voor je suggesties. Ik ben over twee weken weer in het huisje, zal de tv dan eens aan een nadere inspectie onderwerpen.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True