Toon posts:

Hoe lopen de verwarmingsbuizen in mijn huis?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ArthurDent2002
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-03 21:36
Ik woon in een jaren 30 huis waar al heel wat renovaties zijn doorgevoerd over de jaren heen door verschillende bewoners.
Nu wil ik eens een goede tekening maken van hoe alle verwarmingsbuizen door mijn huis lopen. Welke radiatoren hangen aan welke buizen en hoe komt het bij elkaar bij de centrale verwarming.
Hoe pak ik dat aan? Ik kan zien waar leidingen de grond of het plafond in gaan maar er zijn ook leidingen die ik niet kan volgen hoe ze door plafond of onder vloer lopen.

Zijn hier meters voor? Hoe pak je dit aan?

Alle reacties

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:55
Flink opstoken en dan een warmtecamera?

iRacing profile *** Twitch profile

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:44
Je zou steeds één radiator kunnen openzetten, en dan voelen welke buizen warm worden, dan weet je uiteindelijk welke radiatoren aan welke buizen zitten, dan moet je al een eind komen. Je moet alleen dan wel na elke radiator wachten tot de buizen weer wat zijn afgekoeld.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:39
Frontysco schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:39:
Flink opstoken en dan een warmtecamera?
Dat kan, afhankelijk van de vloeren/muren en isolatie goed werken :Y

Wij hebben zo ooit een centraaldoos gevonden.
Er moest een aanpassing gedaan worden maar er was een verlaagd plafond gemaakt, ga maar zoeken...
20A zekering tijdelijk geplaatst, 2 elektrische kachels erop, en op de 1e verdieping konden we de leiding zien en op die manier de centraaldoos gevonden boven het plafond op de begane grond.

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Vloerluikjes of stukken plafond er uit en je kunt alles zien lopen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee