Toon posts:

Netwerk aanleggen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• edven
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-03-2021
Ik kom er niet goed uit wat ik moet doen,

Ik heb 500 glasvezel van kpn met v10 modem,
daar heb ik de kan hp switch aan hangen met 4 poorten
Ik heb 2 itv kastjes van kpn bekabeld woonkamer en slaapkamer verdieping 1
pc bekabeld keuken
printer bekabeld keuken
nas bekabeld zolder
smart tv bekabeld woonkamer

komt een play station en atv bij op de eerste verdieping bij bekabeld.

draadloos
bowers en Wilkins formation set 6 boxen draadloos.
4 telefoons
2 iPads
4 laptops

Ik heb van kan de experia wifi gekregen 2x bekabeld aangesloten bij de tv en door verbonden naar de itv kastje.

Huis is in 2015 gebouwd en goed geïsoleerd en heb betonnenvloeren en de binnen muren zijn van betonblokken gemetseld. Als ik een filmpje van de iPhone naar de tv wil streamen dan hapert het ook als ik naar de atv wil streamen op de slaapkamer gaat het niet lekker terwijl hier de experia staat.

Ik wil in de toekomst ook nog bewakingscamera's gaan ophangen.

Ik wil het graag goed werkend hebben. Alle utp cat 5e (bij bouw gedaan) en voor de Playstation heb ik pas cat6 kabels (vorige week getrokken) komen in de meterkast uit.

Ik heb dus een nieuwe switch nodig, acces points (ik wil ze niet aan het plafond hangen vind ik niet mooi en gaat ook niet want de aansluitingen zitten op 30 cm boven de vloer), neem aan dat ik de v10 als router kan gebruiken zoniet dan moet er ook een andere komen.

Wat is verstandig om te kopen?
deco's
Ubiquiti-apparatuur
of zijn er nog andere goede oplossingen.
en welke switch is verstandig

zie door het bos de bomen niet meer.

Alle reacties

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:12
Mesh zou ik vermijden.

Neem een bijvoorbeeld een TP-Link switch met PoE en een paar Ubiquiti AC Lite's.

De Experiabox kun je gewoon blijven gebruiken. De beloofde snelheid haal je nu wel toch? (bekabeld)

[Voor 32% gewijzigd door PD2JK op 30-01-2021 07:06]

IBM 5x85c 100@120 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Dual Celeron 433 (2000) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q9550 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:09
Mesh systemen zijn voor Nederlandse huizen niet altijd handig inderdaad, met de draadloze verbindingen ertussen. Het mooiste is als je kabels kunt trekken, en dan desnoods boven en beneden een switch, met 1 kabel tussen die twee switches.

Het is even wat werk, en ik kan me er ook over verbazen dat in nieuwbouwhuizen hier geen rekening mee wordt gehouden :p maar het loont zich, de jaren erna kun je er gebruik van maken.

* ChaserBoZ_ is verhuisd naar een huis uit de jaren 80, met een paar mooie loze leidingen van de kruipruimte naar de meterkast & zolder, die zijn nu in gebruik ;)

Als de kabels eenmaal liggen, is het een kwestie van outlets aansluiten op switches (een patchpaneeltje maakt het mooi), accespoints op de (PoE) switches, en de switches op de router. De laatste tijd gebruik ik zelf TPLink apparatuur, valt me nog niet tegen.

[Voor 17% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 30-01-2021 08:20]

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• edven
Ik kan alles met kabels aanleggen alleen dan wordt mijn iMac ook draadloos en dat wil ik liever niet. Is er ook een ubi ap waar ik nog de iMac op aan kan sluiten?

Heb dus als ik het goed begrijp een switch met PoE nodig
en twee of drie ap's

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:12
edven schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:54:
Ik kan alles met kabels aanleggen alleen dan wordt mijn iMac ook draadloos en dat wil ik liever niet. Is er ook een ubi ap waar ik nog de iMac op aan kan sluiten?
Yes, de AC Pro heeft een tweede poort, dat is een switchport om in dit geval je iMac te voorzien van een vaste verbinding.
Heb dus als ik het goed begrijp een switch met PoE nodig
en twee of drie ap's
Klopt. Begin eens met twee, als het wifi-signaal op een plek inkakt, plaats je daar nog een derde.

IBM 5x85c 100@120 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Dual Celeron 433 (2000) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q9550 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

edven schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:54:
Ik kan alles met kabels aanleggen alleen dan wordt mijn iMac ook draadloos en dat wil ik liever niet. Is er ook een ubi ap waar ik nog de iMac op aan kan sluiten? \
Aangezien je het over 30 cm boven de grond hebt is misschien de In-Wall lijn wel iets voor jou:
https://www.ui.com/products/#unifi
Die hebben een switch ingebouwd en zijn bedoeld voor muur bevestiging.

Op die site vind je alle apparatuur van Ubquiti, handig voor als je je ook wil oriënteren op een switch met PoE.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• edven
Kan ik de ap ook neer zetten of verlies ik dan de goed werking. Ik kan er eentje boven in de slaapkamer tegen de muur ophangen of is dat niet zo goed en in de keuken kan ik hem op de vensterbank van de uitbouw zetten.

Groeten en alvast bedankt voor de hulp

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die ubiquiti AP's zijn eigen sterk genoeg om in een gemiddeld huis een verdieping van internet te voorzien, hoe je ze ook neerlegt of ophngt. Sure, er is een optimale setting ivm de interne antennes, mar dat wil niet zeggen datze het anders niet doen.
Gewone AP tegen de muur ophangen is geen issue. Heb ik hier ook 2x (AP AC pro). Eentje ligt er ergens onder een tafel op zolder. Doet het ook prima.
Maar wat al gezegd is: een IW kun je ook als switch in zetten en zijn ideaal op 30 cmbiven de grond. Scheelt je eenhoop kabels richting meterkast trekken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• edven
Gelukkig liggen alle kabels er al. Dus ik hoef er geen bij te trekken gelukkig.

Denk dat ik er twee bestel weet alleen nog niet welke 2 en welke switch ik het beste kan nemen.

Veel leeswerk te doen nog.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee