• spacekever
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 29-08 19:31
Dag allen,

Maatje van me heeft een 9700k gekocht. Nu merken we dat hij 80 graden pusht (prima) met een stress test, maar tijdens het gamen haalt ie zomaar 95 graden volgens CPUID HW monitor. GPU blijft netjes rond de 70 graden. Hoe kan dit? :/ Je zou zeggen stress test is 100% dus veel warmer dan 80 zal die niet worden...

Systeem:

MSI Z370
9700K word gekoeld door: Arctic freezer e34 esports (single fan)
1080Ti
nzxt S340

Ik hoor graag van jullie :)

• dylan111111
  • Registratie: oktober 2013
  • Nu online
Welke stress test? Welke game?
Kijk ook even op welk voltage de CPU loopt met CPUZ wanneer je de ingebouwde stress tool gebruikt.

• spacekever
CPUZ als stresstest. En BF1, Warzone als games etc.. Ik las net wel ergens dat het ook met de temp van de lucht in de case te maken zou kunnen hebben? screen cap is tijdens stresstest:

[Voor 118% gewijzigd door spacekever op 30-01-2021 01:27]

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18:12
Met die stresstest stress je alleen de cpu? Je mist dan de warmte van de gpu wat er in een game wel is. Scheelt toch dik 200w in een erg matig koelende behuizing als de S340.
Haal het zijpaneel eens van de behuizing en houd de temperatuur in de gaten tijdens de game. Ik verwacht dat dit veel lager gaat worden.

• spacekever
Het lijkt inderdaad veeeel effect te hebben. Niet hoger dan 75 graden met de kast open. We vragen ons af hoe en waar er gemeten word in deze setup. Is dit gewoon in de CPU? Of ergens op het MoBo? En wat is verstanding? 2 fans aanschaffen en deze voor in hangen voor meer airflow? Bedankt in ieder geval voor de input.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18:12
De coretemps in de cpu worden gemeten.
Met de kast dicht heb je in een S340 veel te weinig intake. Intakefans zullen iets helpen maar niet veel verwacht ik. Het front van de S340 is helemaal dicht met een smalle opening aan de bovenkant in het front waar alle lucht doorheen gezogen moet worden. Ontoereikend voor een goede airflow. Voor een high-end videokaart is die behuizing dan ook niet geschikt net als sommige andere populaire NZXT behuizingen als de H510. Bij NZXT is uiterlijk duidelijk belangrijker geweest dan de prestaties. Beste oplossing is een andere behuizing als bijvoorbeeld de be quiet Pure Base 500DX.

• Punkbuster
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 27-09 21:02
of een waterkoeling AIO. Ik had dit ook, maar met een NZXT x62 is alles rond de 45 'C tijdens gaming

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

• spacekever
Oke. Heldere antwoorden heren, ik dank u vriendelijk en een fijn weekend!!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee