Toon posts:

Ventilatiegat toilet

Pagina: 1
Acties:

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 04:07
Mijn zus is bezig haar nieuwe sociale huurwoning op te knappen en te verven, en nu liep ik tegen een bijzondere situatie aan.

Haar toilet heeft een gat in de muur voor ventilatie, met daarvoor een simpel lamellen roostertje. De vorige bewoner had daar karton achter gestopt, ik vermoed tegen de tocht. Nu wilde we daar een nieuw roostertje op plaatsen, maar ik vroeg me af of er nog slimme dingen zijn die we tegen de tocht kunnen doen?
Een ventilator plaatsen lijkt me overkill (en het geld niet waard.)
Ik dacht zelf aan iig een tochtband rond de zijkant zodat hij daar niet gaat lekken, verder weet ik niet hoeveel er mogelijk is en wat de moeite waard is. Iemand nog slimme ideeën?

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:58
Een rooster dat goed af kan sluiten en niet klappert als de wind erop staat.

• K0L3N
Pizza_Boom schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 01:22:
Een rooster dat goed af kan sluiten en niet klappert als de wind erop staat.
Weet je toevallig een merk wat een beetje kwaliteit is? Het gat is 25x30cm.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:36
ik zou twee roosters plaatsen 1 open rooster voor de buitenmuur met insectengaas en een afsluitbare voor de binnenmuur

als het gat doorloopt dan naar de buitenmuur

Anoniem: 511810

en uiteraard zorgen dathetgat van beide zijden afgesloten is van de spouw!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:58
K0L3N schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 01:38:
[...]

Weet je toevallig een merk wat een beetje kwaliteit is? Het gat is 25x30cm.
Nee, ik weet alleen dat een rooster dat kan klapperen heel irritant is. :X :X

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:34
zoiets plaatsen:

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:33

Yucon

*broem*

Die klapperroostertjes zijn sowieso toch alleen voor gebruik in combinatie met een ventilator? Anders blijven ze permanent dicht.

• K0L3N
Insectengaas klinkt slim, afsluiten van de spouw moet ik even kijken, neem aan dat dat gedaan is, maar zo niet, hoe kan ik dat het beste doen?

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
K0L3N schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:52:
Insectengaas klinkt slim, afsluiten van de spouw moet ik even kijken, neem aan dat dat gedaan is, maar zo niet, hoe kan ik dat het beste doen?
Kapjes binnen en buiten weghalen en een buis er pas er in en de kieren dicht metselen / purren.

• kabeltjekabel
K0L3N schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 00:44:
Mijn zus is bezig haar nieuwe sociale huurwoning op te knappen en te verven, en nu liep ik tegen een bijzondere situatie aan.
[...]
Nieuw?

• kabeltjekabel
K0L3N schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 00:44:
Een ventilator plaatsen lijkt me overkill (en het geld niet waard.)
Oude huizen zonder afzuiging gaan er altijd op vooruit als je dat wel plaatst. Beter permanent een kleine airflow via de WC naar buiten dan WC lucht die naar binnen waait.

• K0L3N
Nieuw voor haar ;)

Ellende met een ventilator is stroom, hoewel ik daar misschien wel een gootje vanaf de lamp naartoe zou kunnen leggen, maar denk dat ik het eerst maar eens met roostertjes probeer. Dat van die buis is slim, moet even kijken of dat fatsoenlijk te regelen is, denk dat ik het in eerste instantie zonder probeer en dan kijken we eerst wel even of ze er last van heeft of niet. Mocht het heel koud worden dan kunnen we dat alsnog doen.

• kabeltjekabel
K0L3N schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:18:
[...]

Nieuw voor haar ;)

Ellende met een ventilator is stroom, hoewel ik daar misschien wel een gootje vanaf de lamp naartoe zou kunnen leggen, maar denk dat ik het eerst maar eens met roostertjes probeer. Dat van die buis is slim, moet even kijken of dat fatsoenlijk te regelen is, denk dat ik het in eerste instantie zonder probeer en dan kijken we eerst wel even of ze er last van heeft of niet. Mocht het heel koud worden dan kunnen we dat alsnog doen.
Zit er al spouwisolatie of niet?

Want als ze de spouw volblazen met EPS korrels maken ze er ook buisjes in voor zulke ventilatie dingen als die er nog niet zitten.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:36
kabeltjekabel schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:05:
[...]

Oude huizen zonder afzuiging gaan er altijd op vooruit als je dat wel plaatst. Beter permanent een kleine airflow via de WC naar buiten dan WC lucht die naar binnen waait.
Tenzij het een appartement is. Als je dan zelf een ventilator plaatst werkt de natuurlijke flow niet meer goed en blaas je jouw wc lucht naar binnen bij een buur die op dezelfde koker zit aangesloten.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• K0L3N
kabeltjekabel schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:20:
[...]

Zit er al spouwisolatie of niet?

Want als ze de spouw volblazen met EPS korrels maken ze er ook buisjes in voor zulke ventilatie dingen als die er nog niet zitten.
Geen idee eerlijk gezegd, het is een wat ouder appartement, dus ik verwacht er niet te veel van. Dat ventilatiekanaal is ook echt een gigantisch gat in de muur wat naar buiten loopt, en dan wat vertikale bakstenen aan de buitenkant zodat er niks naar binnen kan.

• kabeltjekabel
LordSinclair schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:23:
[...]

Tenzij het een appartement is. Als je dan zelf een ventilator plaatst werkt de natuurlijke flow niet meer goed en blaas je jouw wc lucht naar binnen bij een buur die op dezelfde koker zit aangesloten.
Ah ja, helemaal correct. Ik was even stilzwijgend uitgegaan van een buitengevel.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:49

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

K0L3N schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:27:
[...]

Geen idee eerlijk gezegd, het is een wat ouder appartement, dus ik verwacht er niet te veel van. Dat ventilatiekanaal is ook echt een gigantisch gat in de muur wat naar buiten loopt, en dan wat vertikale bakstenen aan de buitenkant zodat er niks naar binnen kan.
U kent de uitspraak "Foto's zeggen meer dan 1000 woorden"? Ik denk dat dat met je verhaal wel van toepassing is ;) (ik heb er iig geen beeld bij)

[Voor 3% gewijzigd door Firestorm op 30-01-2021 20:19]

• K0L3N
Firestorm schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:18:
[...]

U kent de uitspraak "Foto's zeggen meer dan 1000 woorden"? Ik denk dat dat met je verhaal wel van toepassing is ;) (ik heb er iig geen beeld bij)
Yes, sorry, helemaal vergeten foto's te maken, ik zal proberen er wat te maken als ik weer een keer daar ben, maar ik weet niet wanneer dat word.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee