Toon posts:

Quooker mengventiel afstellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• victoryo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 09:53
Goedenavond,

Sinds kort hebben wij een nieuwe keuken met Quooker.
Vandaag is de monteur nog even langs geweest om wat leiding werk netjes te maken en aan te sluiten.

Toen ik vanavond thee wilde maken bleek dat ik geen kokend water had. Uiteindelijk ben ik in het keuken kastje gaan kijken of ik iets geks zag, maar nee.

Nadat ik aan wat kraantjes gedraaid had kwam mijn vriendin met de opmerking dat je hem aan kan zetten door op de Q te drukken. En ja hoor, vermoedelijk was hij perongeluk uit gezet.

Nu komt het volgende, ik heb dus al aan verschillende kraantjes (C en D) zitten draaien (zie afbeelding

En nu heb ik geen flauw idee hoe deze stonden of moeten staan? Bij het mengventiel staat in de handleiding dat deze op 50-65 graden moet staan, echter staat nergens een temperatuur en kan ik alleen warmer of kouder op draaien. Hoe weet ik nu in welke stand deze moet!

Alle reacties

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:38
Je dient de kraan op de hete stand te zetten en dan van het stromende water de temperatuur te meten. Het is overigens persoonlijk wat je fijn vind, wij hebben die mogelijk warmer dan 65 graden staan.

De knop bepaald alleen de temperatuur van het warme water.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
C is je inlaatcombinatie, daar moet je gewoon vanaf blijven.

De kleine knop bij C die onder de leiding hangt is een afsluiter... die moet gewoon open blijven.
En de grote knop bij C is voor de onlastklep... als je daar aan gaat draaien gooi de verbinding naar buiten vanaf de Quooker open... afblijven dus.

• victoryo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 09:53
Bedankt voor de antwoorden, dan moet ik eens even meten hoe warm dat water nu is.

Je kan wel zeggen dat je er moet afblijven, maar dat heb ik dus niet gedaan...

Ik heb dus aan die grote knop bij C gedraaid waar het aantal bars op staan en waar af en toe druppeltjes water uit komen... :)

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:02
Uitsluitend aan knop D draaien.
De rest inderdaad afblijven.
Uitleg.

Als je Quooker zo is aangesloten, zoals op je schets teminste.
Knop D stel je de temperatuur van het water in van je warm water pakken.Niet van de kokend water knop.
Je koude water wat uit je warmwater leiding komt vanaf je ketel mengt zich met je kokend water uit je quooker
, vandaar direct warm.
Als het warme water vanaf je ketel beneden is stopt als het goed is je kokend water, je kan dus met knop D de temp afstellen van je warm water., op die knop staan 2 pijlen, met aan 1 kant draaien een W en andere kant K
Hier kan je uitleg vinden.https://www.quooker.nl/documenten
En klik op tips voor gebruik.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee