Toon posts:

Advies nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eyemon
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord voor mijn gamepc. Momenteel zit ik met een oude cpu (i5-4690k) en ik zou upgraden naar een Ryzen 5600x.
Ik raak niet helemaal wijs uit de verschillen tussen chipsets en andere specificaties.
Ik weet niet zeker of ik een b550 of x570 chipset zou kopen. Ik neig naar de x570 om meer Futureproof te zijn. Maar ik weet niet of dit wel het geval is. Ik ben niet van plan echt te overclocken.
Indien mogelijk zou ik een onboard audio met support voor 7.1 surround hebben.
Optioneel mag een wifi/bluetooth chip ook voor mijn VR controllers. Al kan ik dit ook makkelijk anders oplossen.

Diegene die ik momenteel overweeg:
https://be.hardware.info/...70-p.532351#specificaties

https://be.hardware.info/...e-x570-aorus-elite.532311

Wat is je budget?
Ik heb geen vast budget maar wil wat rond de midrange blijven. Deze schommelen blijkbaar tussen 150 en 200

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur. Wel graag een goede prijs/kwaliteit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb momenteel 2sata SSD's en een Radeon R9 390 gpu. Ram moet ik sowieso nieuw kopen.

Ik sta open voor alle input.

Beste antwoord (via Eyemon op 30-01-2021 22:11)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:48
Wat ik het beste midrange bord vind is de pricewatch: Gigabyte B550 Aorus ELITE AX V2. Heb je alle interessante features in huis.

Alle reacties

• Djarune
X570 is naar mijn mening alleen interessant als je meer dan 1x PCIe 4.0 nvme in je systeem wil hebben.

En betreft futureproof: Volgend jaar is er al de opvolger voor de AM4 socket met DDR5. Zen 3 is de laatste generatie op deze socket.

• Eyemon
Op dit moment ben ik niet van plan om meer dan 1 PCIe 4.0 nvme te gebruiken. De info in je post is dus zeker relevant! Enig idee in welke richting ik dan kan kijken voor een goed b550 moederbord?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Djarune
Wat ik het beste midrange bord vind is de pricewatch: Gigabyte B550 Aorus ELITE AX V2. Heb je alle interessante features in huis.

• Eyemon
Die lijkt inderdaad aan alles te voldoen. Ik vraag me alleen af waarom dan dit ASrock mobo telkens zoveel beter scoort. Op t eerste zicht lijkt er weinig verschil te zijn in algemene features, maar de prijs staat wel een beetje hoger. Zouden hier merkbare verschillen uitkomen naar bijvoorbeeld audio toe? Ik heb nog maar recent een degelijke headset en heb nog geen ervaring hoeveel impact het mobo heeft op de geluidsbeleving.
https://tweakers.net/pric...asrock-b550-extreme4.html

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee