Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Robvdz
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 15-04 22:25
Mijn vraag
Ik heb 3 deco's waarvan 1 bedraad aan KPN modem. Tot voor kort geen enkele probleem, echter nu heb ik op een macbook in de woonkamer een zeer slechte verbinding minder dan 1 mbps ipv 200. Bij controle blijkt dat de verbinding die wordt weergegeven in de deco App staat op bedraad terwijl deze draadloos is. Als ik verbind met het gastnetwerk is de snelheid ineens 200 MBPS en keurig de melding in de app dat er een draadloze verbinding is. Als ik op mijn werkkamer zit is de snelheid wel weer oke, wellicht dichter bij de hoofddeco die in de gang hangt. Wat kan hier aan de hand zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Deco M9 3stuks Deco staat in router mode (overigens heeft alles keurig gewerkt)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Herstart van de Deco's
herstart macbook pro
wisseling van netwerk

[Voor 13% gewijzigd door Robvdz op 29-01-2021 22:38]

Alle reacties

• Pachango Boy
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-06 17:10
De verbinding met de Mac zou volgens deco zogezegd bedraad zijn maar deze is in feite draadloos? Of bedoel je dat die déco zijn eigen als bedraad ziet maar dat eigenlijk niet zo is?

• Robvdz
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 15-04 22:25
De deco geeft aan dat de MacBook bedraad is aangesloten en dat is dus niet zo. Performance is denk ik daardoor erg slecht. Want als ik via gastnet aanmeld geeft hij keurig aan draadloos en 5Ghz waardoor snelheid 200mbps is.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True