Vraag

• Robvdz
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-04-2021
Mijn vraag
Ik heb 3 deco's waarvan 1 bedraad aan KPN modem. Tot voor kort geen enkele probleem, echter nu heb ik op een macbook in de woonkamer een zeer slechte verbinding minder dan 1 mbps ipv 200. Bij controle blijkt dat de verbinding die wordt weergegeven in de deco App staat op bedraad terwijl deze draadloos is. Als ik verbind met het gastnetwerk is de snelheid ineens 200 MBPS en keurig de melding in de app dat er een draadloze verbinding is. Als ik op mijn werkkamer zit is de snelheid wel weer oke, wellicht dichter bij de hoofddeco die in de gang hangt. Wat kan hier aan de hand zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Deco M9 3stuks Deco staat in router mode (overigens heeft alles keurig gewerkt)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Herstart van de Deco's
herstart macbook pro
wisseling van netwerk

[Voor 13% gewijzigd door Robvdz op 29-01-2021 22:38]

Alle reacties

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-03 19:06
De verbinding met de Mac zou volgens deco zogezegd bedraad zijn maar deze is in feite draadloos? Of bedoel je dat die déco zijn eigen als bedraad ziet maar dat eigenlijk niet zo is?

• Robvdz
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-04-2021
De deco geeft aan dat de MacBook bedraad is aangesloten en dat is dus niet zo. Performance is denk ik daardoor erg slecht. Want als ik via gastnet aanmeld geeft hij keurig aan draadloos en 5Ghz waardoor snelheid 200mbps is.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee