Toon posts:

Corsair Rm850x vs nieuwe MSI MPG A750GF - 750 W

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:00
Ik heb een MSI MPG A750GF - 750 W gekocht voor mijn setup:

3090
5950x
32 gb ram
2 vnme SSD
SSD

ik heb gemeten dat ik met gamen 680w haal.

Mijn oude setup had een 2080ti en een Corsair Rm850x.

Een van beide wil ik verkopen, welke kan ik het beste houden voor mijn 3090/5950x setup? De nieuwe is 750w maar mss beter? De andere 850w wat mij beter lijkt?

Nou weet ik dat watt niet alles zegt omdat het aan de voeding zelf ligt. Wat zouden jullie doen? (wil mijn oude setup in stukjes verkopen, nou ja losse onderdelen niet met de hamer erover heen :P )

Beste antwoord (via TweakerVincent op 30-01-2021 14:46)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:07
Is prima zo. Corsair in de verkoop.

Alle reacties

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:56
Persoonlijk zou ik de corsair houden. Je hebt dan iets meer headroom.

• TweakerVincent
workermaster schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:18:
Persoonlijk zou ik de corsair houden. Je hebt dan iets meer headroom.
Leek mij ook. Ik vind 680/690 w met battlefield 5 best hoog. Er komt nog een vnme bij. Als ik dan echt hardcore mijn cpu laat werken plus gpu is 750 mss toch te weinig.

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:56
TweakerVincent schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:21:
[...]

Leek mij ook. Ik vind 680/690 w met battlefield 5 best hoog. Er komt nog een vnme bij. Als ik dan echt hardcore mijn cpu laat werken plus gpu is 750 mss toch te weinig.
Misschien is het raadzaam om eens te kijken naar een platinum of titanium voeding? Als je zoveel stroom verbruikt kan het wel handig zijn om daar wat efficienter mee om te gaan.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:12
De RM850x voldoet qua vermogen wel, maar aangezien je build 5k waard is zou ik voor een multi-rail voeding kiezen. Deze activeert zijn kortsluitingsbeveiliging sneller dan een single-rail en is de kans op schade aanzienlijk minder bij eventuele kortsluiting.

Verkoop de MSI en pak bijvoorbeeld de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 850W.

• TweakerVincent
Djarune schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:58:
De RM850x voldoet qua vermogen wel, maar aangezien je build 5k waard is zou ik voor een multi-rail voeding kiezen. Deze activeert zijn kortsluitingsbeveiliging sneller dan een single-rail en is de kans op schade aanzienlijk minder bij eventuele kortsluiting.

Verkoop de MSI en pak bijvoorbeeld de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 850W.
Is de kans aanwezig dat ik ooit kortsluiting zou krijgen? (oprechte vraag?) Het is idd vrij prijzig. Helaas kan ik de MSI niet meer terugsturen, is 3.5 wk geleden.

Ik zie dat de factuurbon 18-1 is, maar wss gaat het om verzenddatum. wellicht kan ik hem zo terugsturen. dan is jouw idee top!

[Voor 8% gewijzigd door TweakerVincent op 29-01-2021 23:43]

• Uszka
680w uit het stopcontact? Dus de voeding levert ~620w aan de componenten. Geen probleem voor een 750w voeding.
Met een Straight Power 11 850w schiet je niet heel veel op want die heeft ~600w op de 2 vga rails en dat heb je met de MSI na aftrek van de cpu ook over.

• TweakerVincent
Uszka schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:47:
680w uit het stopcontact? Dus de voeding levert ~620w aan de componenten. Geen probleem voor een 750w voeding.
Met een Straight Power 11 850w schiet je niet heel veel op want die heeft ~600w op de 2 vga rails en dat heb je met de MSI na aftrek van de cpu ook over.
Interessant! Ja via een stroommeter direct gekoppeld aan de voeding stekker.

Zou jij dan wel de oude corsair 850 wisselen of ook niet nodig en die gewoon verkopen?

En stel dat ik pc echt max inzet. Met prime bv cpu stresstesten en gpu max aan. Heb ik dan genoeg aan de huidige 750w?

• Uszka
Test eens met Furmark cpu burner en gpu tegelijkertijd. Als het systeem blijft lopen zit je goed en zou ik de Corsair verkopen. De MSI is toch net de iets betere voeding.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:53
TweakerVincent schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:30:
Ik zie dat de factuurbon 18-1 is, maar wss gaat het om verzenddatum. wellicht kan ik hem zo terugsturen. dan is jouw idee top!
Je 14 dagen retourrecht gaan inderdaad pas in als je het product ontvangen hebt, niet nadat je het betaald hebt.

• TweakerVincent
Uszka schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:58:
Test eens met Furmark cpu burner en gpu tegelijkertijd. Als het systeem blijft lopen zit je goed en zou ik de Corsair verkopen. De MSI is toch net de iets betere voeding.
Ik heb getest, furmark 4k laten draaien en tegelijk cpu burner 32 threads aangezet. Stroom ging max 690.

Er komen nog een aantal laag verbruikers bij:

- nvme 2tb samsun pro 980
- heel mss een oude 2tb HDD
- mss een 3e m2 512 gb ssd
- 3 fans

Verder koppel ik af en toe een VR bril eraan en mss nog wat losse usb dingen.

Maar ik denk dat de MSI dan goed genoeg is toch?

• Uszka
Max 690w aan de muur? Dat is 625w DC. Heel ruim onder de 750w.

• TweakerVincent
Uszka schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:27:
Max 690w aan de muur? Dat is 625w DC. Heel ruim onder de 750w.
Ah top, ja op mijn zigbee stroommeter die dus tussen kabel en stopcontact zit. Niks meer aan veranderen dus, ook niet met die extra spullen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Uszka
Is prima zo. Corsair in de verkoop.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee