Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobbit
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-03-2023
Hallo allen,

Ik werk momenteel als product owner maar heb opzich weinig technische kennis. Ik ben veel in gesprek met ontwikkelaars en dan denk ik altijd "verdomme dat lijkt me ook heel gaaf".

Op de middelbare school had ik op een blauwe maandag een keer een C++ studieboek gekocht en wat geprobeerd.

Ik wil me nu dus graag verdiepen in programmeren en meer te weten te komen over html, css, java e.d. Ik heb op udemy een aantal online courses gezien (kosten 13 euro en een beetje).

Mijn vraag aan de doorgewinterde it'er, is da wa?

Thanks!

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Voor echt beginnen met programmeren zijn erg goede gratis bronnen, zoals freecodecamp.

Udemy heeft wel cursussen die aardig zijn als verdieping op een specifiek onderwerp of technologie :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 12:04
Ik ben een IT professional die al 25 jaar in het vak zit en ik volg eigenlijk alle online cursussen via Udemy. De kwaliteit is nogal hit-or-miss. Er zitten heel goede tussen van echte didacten met een mooie opbouw, maar ook hobbyisten die door een onsamenhangend verhaal heen ratelen in een amper verstaanbaar accent. Lees vooral de reviews door voordat je een cursus koopt.

O ja, cursussen zijn elke paar weken “in de aanbieding”, meestal rond het tientje ipv 100+ euro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
En zijn ook stapels cursussen gratis te krijgen met een coupon, die worden verzameld op sites als https://udemyfreecourses.org/

Wellicht zit er iets voor je tussen

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdO79
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:23
Voor Java van gratis tot betaald en mogelijkheid tot certificatie: https://education.oracle.com/.
HTML, CSS, Javascript is overal online te vinden waaronder op Udemy.

“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:20

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik zou zeggen richt je op een taal. Een beetje van alles schiet je ook niet echt mee op. Als je je echt wil verdiepen zou ik een informatica cursus van een universiteit op Coursera nemen.
Voor een beetje kennis is code academy ook goed

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 882605

Ik zou zeggen, richt je op een opdracht. Een beetje van alles schiet je ZEKER mee op. Ga gewoon iets bouwen wat je zelf leuk vind, van begin tot eind. En zie dat als een leerproces. App, website, domotica, whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobbit
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-03-2023
Heb net een cursus gekocht: The Complete JavaScript Course 2021: From Zero to Expert!. Kreeg veel goede reviews, ik begin hier maar eens mee!👍😁

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 882605

Anoniem: 882605 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:32:
Ik zou zeggen, richt je op een opdracht. Een beetje van alles schiet je ZEKER mee op. Ga gewoon iets bouwen wat je zelf leuk vind, van begin tot eind. En zie dat als een leerproces. App, website, domotica, whatever.
Met alleen 1 programmeertaal kun je namelijks zelf niks. Javascript is wel een goede om mee te beginnen omdat je deze voor zowel client side als server side kan gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 09:40
Je geeft eigenlijk niet goed weer wat je doelen precies zijn. Wat wil je hiermee bereiken?

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ben je al bekend met Nederland leert door.
Subsidie van de overheid van 200 miljoen.

Www.nlleertdoor.nl

Online academy hoort hier ook bij:

https://www.onlineacademy.nl/

O.a computrain heeft hier materiaal voor aangeleverd.

Edit: maart 2021. Subsidie is op.

[ Voor 7% gewijzigd door joke_name op 10-03-2021 07:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:08
Wobbit schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:04:
Hallo allen,

Ik werk momenteel als product owner maar heb opzich weinig technische kennis. Ik ben veel in gesprek met ontwikkelaars en dan denk ik altijd "verdomme dat lijkt me ook heel gaaf".

<cut>
Ik vraag me af: Wil je leren programmeren of wil je snappen hoe je applicaties ontwikkelt? Het snappen van automatiseren (diepgang, waarom kies ik a, b of c) is echt iets anders dan het in elkaar steken van een stukje code. Het laatste kan vrijwel iedereen (ik ook, in meerdere talen) maar het eerste is waar het echt om draait en gaat - als het goed is - voor de keuze van de taal (ontwikkelplatform) uit.

Een programmeertaal moet je zien als het gereedschap van de aannemer terwijl het "kunnen automatiseren" gaat over waarom doe ik het zoals ik het doe, zeg maar: het maken van de bouwtekening, de begroting, keuzes maken (ja, klinkt vaag - ik kan t nu even niet beter zeggen). Vanuit de rol productowner lijkt me automatisering begrijpen een betere stap dan gaan programmeren - zeker als je er een toekomst van wil maken.

Je hebt t over "middelbare school", heb je een HBO informatica opleiding overwogen? Er zijn werkgevers die dat stimuleren voor hun mensen juist om je op het generiekere hogere niveau te krijgen. Van wat ik om mij heen hoor een pittige opleiding maar zeker te doen in een paar jaar. Het geeft je veel meer mogelijkheden dan een Udemy cursus. Als je al HBO hebt: Open Universiteit? Praat met je werkgever en ga voor de lange(re) termijn, je moet waarschijnlijk nog flink wat jaren....

Ja Udemy is leuk, ik heb ook wel wat van die cursusjes gedaan maar dan vooral om wat specifieke kennis voor dat moment op te doen. Niet om mijn toekomst aan op te hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 18:20
Ligt aan de cursus en vaak zijn er toch wel leuke voor 10 euro of nog minder te scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:36

Yucon

*broem*

Er zitten zeker goede tussen. Het is vooral handig om ergens een vliegende start mee te maken en in dat opzicht betaalt het zich ruimschoots terug. De goede pik je er op basis van reviews wel uit.

Je kunt eventueel door zoeken naar een gratis alternatief.. maar stel dat kost je 2 uur dan was het zinvoller geweest die tijd aan die udemy cursus van een paar tientjes te besteden dan aan het zoeken om zo'n relatief klein bedrag te besparen. Zeker als je het ook nog over werktijd + gedeclareerde kosten hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:19
Er zijn inderdaad op zich best wel wat gratis bronnen te vinden en vergeet daarbij ook niet gewoon 'good-old' youtube. Heb je wel reclame tussendoor. Maar als het wel wat geld mag kosten en je weet misschien nog niet precies wat je interessant vindt, dan is https://www.pluralsight.com/ pluralsight ook wel een aardige vind ik. Kost normaal een vast bedrag van 30 euro per maand ongeveer en dan kun je zoveel consumeren als je wil. Ook kun je een account aanmaken zonder te betalen, er zijn altijd af en toe wel wat gratis introductie cursussen beschikbaar.

Ik heb geen aandelen, maar wel praktijk ervaring met zowel Pluralsight als met Udemy. Op Udemy overigens is het handig altijd even te wachten tot er wat aanbiedingen zijn, da's bijna 'altijd' :) Ik heb nog nooit wat zonder korting gekocht daar. Een keertje voor 5 euro een AWS training gekocht welke normaal 150 euro kost, alsof iemand dat er ooit voor zou betalen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvertTheman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-05 10:08
budi schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:00:
Er zijn inderdaad op zich best wel wat gratis bronnen te vinden en vergeet daarbij ook niet gewoon 'good-old' youtube. Heb je wel reclame tussendoor. Maar als het wel wat geld mag kosten en je weet misschien nog niet precies wat je interessant vindt, dan is https://www.pluralsight.com/ pluralsight ook wel een aardige vind ik. Kost normaal een vast bedrag van 30 euro per maand ongeveer en dan kun je zoveel consumeren als je wil. Ook kun je een account aanmaken zonder te betalen, er zijn altijd af en toe wel wat gratis introductie cursussen beschikbaar.

Ik heb geen aandelen, maar wel praktijk ervaring met zowel Pluralsight als met Udemy. Op Udemy overigens is het handig altijd even te wachten tot er wat aanbiedingen zijn, da's bijna 'altijd' :) Ik heb nog nooit wat zonder korting gekocht daar. Een keertje voor 5 euro een AWS training gekocht welke normaal 150 euro kost, alsof iemand dat er ooit voor zou betalen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt?
Pluralsight heeft een een 10 dagen gratis trial. Als je daarmee begint kan je ook zelf kijken of je het interessant vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:07

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ben bezig met mijn tweede Udemy cursus. Kwaliteit is prima en de docent reageert nog altijd binnen een dag op vragen en opmerkingen (de cursussen zijn inmiddels 3 jaar oud). Maar zoals gezegd kan dat wel erg verschillen per docent.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak34
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Toevallig is er nu ook een humble bundle: "Humble Software Bundle: Learn to Create Games in Unity" te koop. Daar leggen ze vooral unity (C#) uit. Misschien is dat wel wat praktisch om mee te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:26
Ik volg nu zelf een aantal cursussen voor 3d design via Udemy en ik ben zeer tevreden. Heb ze in de aanbieding gekocht voor iets meer dan een tientje per stuk en ik had voor zeg 100 euro bijna 100 uur aan lesmateriaal. Daarbij is de support van de verschillende cursussen ook echt goed, ik krijg snel reacties van de 'docenten' en vaak nog uitgebreid ook.

Enige kanttekening is dat het een soort Youtube voor curussen is, er staan dus veel prachtige dingen op maar ook veel troep. Maar als je sorteert op aantal gebruikers en reviews zie je snel genoeg welke cursussen van goede kwaliteit zijn, vaak kun je ook een preview zien van de eerste (paar) les(sen). Wat mij betreft een stevige aanrader mits je de cursussen goed selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Sinds half maart heeft Udemy DRM geforceerd op veel video's. Googles Widevine wordt hiervoor gebruikt. Dat betekent dat tenzij je de video's met een door Google "geaccepteerde" browser of apparaat je alleen nog maar een zwart scherm te zien krijgt. In (flatpak) Chromium werkt het meer. Op mijn mobiel werkt het niet meer. Zelfs met de officiële Android app werkt het niet meer, omdat die DRM via de Google Play Services loopt, die ik niet heb (en wil).

Misschien zal dat je allemaal worst wezen en zit je toch al in het Microsoft/Google/Apple-ecosysteem, maar als je de video's op een hogere afspeelsnelheid zet, bijv 1,75x, dan hebben de video's met DRM een krakend/haperend geluid. Video's zonder DRM, zoals de previews en intro's, spelen zonder problemen. Althans, in Firefox.

Uiteraard ga je hier pas achter komen nadat je betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perform93
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-05 13:46
Je zou eerst kunnen oriënteren wat voor talen je interessant vindt en waarvoor ze dienen, daarna zou ik wel vasthouden aan 1 programmeertaal en daar steeds beter in worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-05 23:40
Ik vind het al snel saai omdat simpele dingen in 10 min verteld worden en je dacht, dat had ook in 1 minuut gekund en moeilijke dingen vice versa. Ik zit met pijn en moeite op 20/45 uur van een 'goede' angular cursus op Udemy, maar niet mijn cup of tea zozeer. Mijn gedachten dwalen af.

Ik las voor de hobby en geef daar geld aan uit en maak daar hele simpele dingen mee, maar een lasser zal ik nooit worden. Dat is tijd/effort factor 10 (ook geen hobby meer dan). Als je doel dus hele simpele code schrijven is dan is dat zeker te doen in je vrije tijd. Je kunt dan meepraten over een if/else statement hier en daar en kan het een stepping stone zijn naar junior ontwikkelaar. Manage je verwachtingen zou ik dus nog mee willen geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Furion2000 op 26-04-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hamvraag is denk ik ook een beetje wat je wilt leren.
Voor kort basisspul is udemy prima. Je wilt iig alvast nooit de hoofdprijs betalen en dat hoeft ook niet, kwestie van apart emailadres en je cache / cookies leeggooien voor je koopt.

Voor AWS en Azure zou ik zelf altijd naar A cloud guru gaan. Kost je 30 per maand ofzo en dat is het echt meer dan waard.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1