Vorige week heb ik 2 dezelfde moederborden gekocht en 2 processoren + geheugen.
Moederborden: Gigabyte Aorus M (B450)
Processors:
- Ryzen 5 3600
- Ryzen 5 1600
Het kan natuurlijk, maar het lijkt me erg sterk dat beide moederborden en/of processoren stuk zijn.
Wat gebeurt er?
Zodra ik stroom op het moederbord zet met enkel de 24-pin connector, gaat de cpu-koeler draaien en gaat er een CPU-lampje op het moederbord branden.
Wanneer ik de 8-pin ATX-voeding er bij aansluit, gebeurt er helemaal niets (een led-lijntje op het moederbord licht een fractie van een seconde op).
Wanneer ik het moederbord aanzet zonder cpu/geheugen gaat ook het cpu-lampje branden.
Wat heb ik geprobeerd:
- CPU's/moederborden wisselen
- Videokaart aangesloten (beide processoren hebben geen GPU)
- 2 verschillende merken/typen DDR4 geheugen in verschillende locaties geprobeerd
- 2 Verschillende voedingen geprobeerd.
- 2 verschillende videokaarten geprobeerd.
Is er nog iets dat ik ben vergeten of dat ik kan proberen?
Moederborden: Gigabyte Aorus M (B450)
Processors:
- Ryzen 5 3600
- Ryzen 5 1600
Het kan natuurlijk, maar het lijkt me erg sterk dat beide moederborden en/of processoren stuk zijn.
Wat gebeurt er?
Zodra ik stroom op het moederbord zet met enkel de 24-pin connector, gaat de cpu-koeler draaien en gaat er een CPU-lampje op het moederbord branden.
Wanneer ik de 8-pin ATX-voeding er bij aansluit, gebeurt er helemaal niets (een led-lijntje op het moederbord licht een fractie van een seconde op).
Wanneer ik het moederbord aanzet zonder cpu/geheugen gaat ook het cpu-lampje branden.
Wat heb ik geprobeerd:
- CPU's/moederborden wisselen
- Videokaart aangesloten (beide processoren hebben geen GPU)
- 2 verschillende merken/typen DDR4 geheugen in verschillende locaties geprobeerd
- 2 Verschillende voedingen geprobeerd.
- 2 verschillende videokaarten geprobeerd.
Is er nog iets dat ik ben vergeten of dat ik kan proberen?
[Voor 3% gewijzigd door Rixard op 29-01-2021 21:15. Reden: geprobeerde dingen uigebreid]