Toon posts:

Apache 2.2.22 - hoe samesite=none zetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:03
Ik heb enkele raspberry pi's draaien.
1 ervan is gebruik ik voor emoncms (openenergymonitor). Een andere draait als interne webserver voor m'n scriptjes die verschillende zaken aansturen (verlichting, weerstation,...).

In 1 van de pagina's op de webserver laad ik in een iframe de interface van emoncms in. Dat werkte altijd perfect tot google de samesite ea cookies begon te blokkeren.
Nu werkt het nog altijd in firefox maar niet in chrome. En belangrijker , niet in de standaard browser van m'n android telefoon.

Ik heb al gezocht via google, maar ik kan niet terugvinden waar ik dat kan veranderen, of op welke van beide pi's ik iets zou moeten veranderen :(

Weet er iemand wat ik kan aanpassen omdat het terug zou werken op een android telefoon? _/-\o_

Alle reacties

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Draait de parent frame op https?
Draait de iframe op https?
Sinds wanneer werkt het niet meer?
Wat is de foutmelding die je krijgt?
Laadt het iframe helemaal niet meer in of gedeeltelijk?
Heb je een screenshot?

Dat betekent
Het gebeurt
Dit verandert
Wat bepaalt

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:03
@Jaaap
- de parent en de iframe draaien gewoon http (not secure, is binnen m'n eigen lan)
- het werkt zeker niet meer sinds september, misschien eerder
In emoncms kan je een dashboard als public instellen.
- als ik dit zo doe, dan laad het in maar komen de grafieken er niet in. ik krijg een foutmelding: "not configured or authentication not valid"
- als ik het niet public zet in emoncms dan vraagt hij om in te loggen, maar hij aanvaard de login niet.

In bv firefox werkt het wel zonder probleem. Als ik in chrome via chrome://flags/#same-site-by-default-cookies de "samesite by default cookies" op disabled EN "Cookies without SameSite must be secure" op disabled zet, dan werkt het ook in chrome. (slechts 1 van de 2 werkt niet)

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
"Cookies without SameSite must be secure" betekent dat het op https moet draaien dus dt zal stap 1 zijn.
Ik weet te weinig van emoncms om te zeggen hoe je de cookies aan moet passen voor stap 2.

Dat betekent
Het gebeurt
Dit verandert
Wat bepaalt

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee