Toon posts:

900 Mhz, 2G prepaid simkaart.

Pagina: 1
Acties:

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik ben al een tijdje opzoek naar een simkaart die op 2G en 900mhz werkt. Dit om te proberen om de autotelefoon van mijn BMW E38 uit 2000 weer werkend te krijgen. Alleen heb ik meerdere providers gemaild, maar helaas standaard berichtjes of helemaal geen reacties terug.

Foto van telefoon omdat het kan:

Iemand tips bij welke provider dit nog zou werken?

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:54
KPN werkt op 900mhz en vodafone trouwens ook. T-mobile ging volgens mij binnenkort helemaal stoppen met 2G.

Bij KPN werkt het sowieso nog tot 2025

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

SambalBij

We're all MAD here

2G en 900MHz zal je probleem niet zijn denk ik; Vodafone houdt voorlopig 2G nog in de lucht en heeft 3G reeds afgebouwd.

Grotere issue die je waarschijnlijk zult hebben is het vinden van een compatible SIM kaart... Er lijkt me een gerede kans dat die telefoon alleen met een ouderwetse SIM kaart zal werken, en niet met een hedendaagse UICC/USIM... (Dan gaat het over het type chipkaart en de software daarop, niet zo zeer het formaat; neem aan dat die telefoon een full size of eventueel mini SIM moet hebben, en geen micro of nano formaat?)

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• NoFearCreations
  • Nu online
Een full size sim. Wat ik lees op het kpn forum, is dat het dus niet meer werkt omdat kpn van Ericson naar Huwai torens aan het omschakelen is? Lees geen problemen over dat de sim zelf niet werkt.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-03 13:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

NoFearCreations schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:16:
Een full size sim. Wat ik lees op het kpn forum, is dat het dus niet meer werkt omdat kpn van Ericson naar Huwai torens aan het omschakelen is? Lees geen problemen over dat de sim zelf niet werkt.
Ik vermoed dat het toch de SIM kan zijn. Moderne SIMs werken op een ander (lager) voltage. Frequentie zou geen issue moeten zijn mits je op het netwerk van KPN of Vodafone zit.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

SambalBij

We're all MAD here

Hoe snel ze zaken gaan afbouwen geen idee, maar op dit moment lijken zowel KPN, als T-Mobile, als Vodafone een behoorlijk aantal 900MHz masten nog actief te hebben...
Zie de antennekaart

[Voor 5% gewijzigd door SambalBij op 29-01-2021 18:26. Reden: Aantal...]

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:20

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Simyo (KPN prepaid) heeft laatst nog bij iedereen die dat wilde de SIMkaarten omgeruild tegen een nieuwe SIM die geschikt is voor 4G toestellen. Ik heb dat gedaan, maar die SIM gebruik ik soms ook in een Siemens 2G telefoon die ik letterlijk in het jaar 2000 gekocht heb en dat werkt prima.

[Voor 21% gewijzigd door aawe mwan op 30-01-2021 05:46]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
@NoFearCreations heb je al een simkaart gekocht en zelf getest?

Bij Vodafone kan je een gratis prepaid simkaart aanvragen, dus dat is makkelijkste gratis weg om te testen. Als dat werkt kun je zelf verder kijken of je Vodafone of kpn (of simyo) wilt. Tmobile zou ik niet meer nemen, die faseren dit haar 2g uit.

• NoFearCreations
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:27:
@NoFearCreations heb je al een simkaart gekocht en zelf getest?

Bij Vodafone kan je een gratis prepaid simkaart aanvragen, dus dat is makkelijkste gratis weg om te testen. Als dat werkt kun je zelf verder kijken of je Vodafone of kpn (of simyo) wilt. Tmobile zou ik niet meer nemen, die faseren dit haar 2g uit.
Goede tip, dan ga ik dat eens proberen.

[Voor 20% gewijzigd door NoFearCreations op 29-01-2021 18:31]

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Het staat mij ergens bij dat zowel die fullsize als uitdrukbare simkaarten rond die periode (1998-2000) ISO/IEC 7810:2003, ID-000 compatibel moesten zijn, niet meer als 8 KB (16 KB?) mochten zijn en dat bijvoorbeeld de Nokia 6090 en Motorola (?) vaste carkits rond die periode al geen modernere simkaarten accepteerden.

En dat was niet met een firmware update of andere junction Box te verhelpen, maar moest gewoon een compleet nieuwe carkit in. Rond 2000 nog een tijd een run geweest op die oudere simkaarten (met name duokaarten) tot de oude voorraad leeg was en er niet meer geleverd werd.

Niet zeker of BMW een eigen carkit had ontwikkeld (die van Mercedes was al een geval apart) maar zal waarschijnlijk lastig worden om een geschikte simkaart te vinden die deze carkit accepteert en daarnaast een provider vinden die deze oude simkaarten nog kan en gaat activeren in haar systemen.

Ps:
Een simkaart is in de basis niets anders dan een “pinpas” / accesscard die je identificeert tov de aanbieder, dit staat (grotendeels) los van de diensten die zij aanbieden, waaronder op welke frequentie en diensten zij je toegang geven aan de hand van je afgenomen abonnement.

[Voor 14% gewijzigd door Breezers op 29-01-2021 19:16]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:48

netblade

Sunrise

Mocht zo'n gratis Vodafone sim niet werken dan wil dat niet direct aan je apparaat liggen. Vodafone maakt namelijk voor GSM gebruik van EGSM, apparaten uit 2000 willen die standaard niet altijd ondersteunen. KPN gaat waarschijnlijk zonder enig probleem werken daar deze op standaard gsm900 werken.

[Voor 6% gewijzigd door netblade op 29-01-2021 21:24]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• NoFearCreations
  • Nu online
Ik zag op bol voor €3.10 een kpn prepaid simkaart, dus als vodafone niet werkt, dan probeer ik die. Werkt die ook niet, wordt het helaas een bluetooth fm transmitter.

• fl2001
  • Laatst online: 13:54
NoFearCreations schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:03:
Ik zag op bol voor €3.10 een kpn prepaid simkaart, dus als vodafone niet werkt, dan probeer ik die. Werkt die ook niet, wordt het helaas een bluetooth fm transmitter.
Of je bestelt een gratis lebara prepaid of lycamobile simkaart als test, zitten beide op het kpn netwerk.

• NoFearCreations
  • Nu online
De vodafone simkaart werkt wel in de auto, als in de telefoon herkent hem, en ik moet de pin ingeven. Alleen krijgt hij geen netwerk.

Nu een Lebara sim bestelt. Vraag me alleen af wat ik nu met de niet werkende vodafone sim moet doen?

• NoFearCreations
  • Nu online
Nog een update, Lebara sim werkt, en heeft netwerkverbinding. Bellen en sms'en werkt alleen nog niet, even verder gaan uitpluizen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronaldpvandijk
  • Laatst online: 15-05-2022
Hallo,

Ben je nog verder gekomen met de telefoon?
Ik heb een s klasse uit 1999, en wil ook daar de telefoon graan werkend hebben.

Hoor graag een update.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Nu online
Ronaldpvandijk schreef op zondag 15 mei 2022 @ 10:57:
Hallo,

Ben je nog verder gekomen met de telefoon?
Ik heb een s klasse uit 1999, en wil ook daar de telefoon graan werkend hebben.

Hoor graag een update.
Nee, helaas de auto alweer verkocht. Maar ga deze week bij een andere 7 serie kijken ook met telefoon. Misschien dan maar verder gaan experimenteren.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee