Intro: Als gamer zijnde besloot ik De Halo collection te downloaden. Dit is een gigantische download (124GB) en trekt heel mijn lijn dicht op volle snelheid. Gelukkig is dit een windows app die downloads regelt via de Delivery Optimization service, en ik heb gelezen dat windows je hiervoor de bandwidth settings laat regelen.
Goed, ik stel dit in op 50mbit....en er gebeurt niets. De downloadsnelheid wordt niet gecapped:
Nu dacht ik: "Misschien is de weergave verkeerd en bedoelen ze "MB/s ipv Mb/s". Laten we eens een enkel nummer ingeven:
Hmm vreemd, limiet zit nu wel op de opgegeven 5mbit? Nouja, goed dan, zet ik hem terug wat hoger:
WTF? Ik zet hem op 10 mbit en nu download hij terug tegen de snelheidscap van mijn VDSL lijn?? Wat als ik hem 1 waarde lager zet?
Ja, koekoek
. Los van het schijnbaar random getal: Zodra ik hoger dan 9 ga is mijn bandbreedte niet langer gelimiteerd. Dit kan ik ook heel betrouwbaar keer op keer reproduceren. Is er iemand die me kan zeggen wat er hier gaande is?
Goed, ik stel dit in op 50mbit....en er gebeurt niets. De downloadsnelheid wordt niet gecapped:
Nu dacht ik: "Misschien is de weergave verkeerd en bedoelen ze "MB/s ipv Mb/s". Laten we eens een enkel nummer ingeven:
Hmm vreemd, limiet zit nu wel op de opgegeven 5mbit? Nouja, goed dan, zet ik hem terug wat hoger:
WTF? Ik zet hem op 10 mbit en nu download hij terug tegen de snelheidscap van mijn VDSL lijn?? Wat als ik hem 1 waarde lager zet?
Ja, koekoek

[Voor 4% gewijzigd door Krimglas op 29-01-2021 16:41]