Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Google Docs - pijl van de verticale liniaal verdwenen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nergenss
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 09-05 16:27
Mijn vraag

De pijltjes waarmee je de gehele tekst verticaal kunt verplaatsen is verdwenen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10, Google Chrome, verder alleen addblock en vertalen als extensies.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Vragen op google heeft me alleen gebracht waar ik bij 'weergave' de liniaal kan uitzetten, maar geen beter oplossing.

Alvast bedankt!

[Voor 35% gewijzigd door Nergenss op 29-01-2021 16:08]

Alle reacties

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik zie een wit deel en een grijs deel in de verticale lineaal, en als je de positie daarvan verplaatst , vergroot of verklein je ook de witruimte boven en onder de tekst.
Dat gedrag en de vormgeving is gelijk aan wat ik zie in Word.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Nergenss
Maar ik kan juist de positie niet verplaatsen want net als de horizontale liniaal boven had je ook die pijltjes op de verticale lijn maar die zijn dus weg.

• DeTeraarist
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-06 20:42

DeTeraarist

#Boots2Asses

Wat jij pijltje noemt, zijn in werkelijkheid een streep en een driehoek. Beide houden zich bezig met inspringen, iets wat niet kan op de verticale as. De scheiding tussen grijs en wit, zowel horizontaal als verticaal en welke je kunt verplaatsen, houdt zich bezig met marges.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Nergenss
Dat is heel raar want ik weet zeker dat op de verticale liniaal een soortgelijk pijltje zat waarmee je de gehele tekst kon verplaatsen. Want als ik nu begin te typen begint de tekst een hel stuk onder waar die zou moeten zitten. En dit was gewoon altijd aan te passen.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 08:13

g0tanks

Moderator CSA
Ik kan het grijze gebied gewoon slepen, jij niet?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Nergenss
g0tanks schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:41:
Ik kan het grijze gebied gewoon slepen, jij niet?
[Afbeelding]
Nee, mijn grijze gedeelte heeft geeneens markeringen meer. Zie foto die ik heb gedeeld.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Lustucru
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Nergenss schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:52:
Nee, mijn grijze gedeelte heeft geeneens markeringen meer. Zie foto die ik heb gedeeld.
Dan zet je onder weergeven afdrukopmaak weer aan.
Nergenss schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:48:
Dat is heel raar want ik weet zeker dat op de verticale liniaal een soortgelijk pijltje zat waarmee je de gehele tekst kon verplaatsen.
En wij weten zeker dat daar nooit een pijltje gezeten heeft...

[Voor 97% gewijzigd door Lustucru op 30-01-2021 00:14]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Waarom ben je zo op zoek naar markeringen of pijltjes? Ga eens met je muis over de liniaal en dan specifiek over de scheiding tussen de witte en grijze gedeeltes. Je muis zal veranderen in een dubbele pijl en daar kun je slepen om de marges in te stellen.

• Nergenss
DeTeraarist schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 01:07:
Waarom ben je zo op zoek naar markeringen of pijltjes? Ga eens met je muis over de liniaal en dan specifiek over de scheiding tussen de witte en grijze gedeeltes. Je muis zal veranderen in een dubbele pijl en daar kun je slepen om de marges in te stellen.
Maar dat werkt bij mij niet want je hebt niets op de grijze gedeelte, zie mijn foto. De liniaal gaat niet over naar dat grijze gedeelte, het is gewoon weg.

En idd er zijn geen pijltjes op de verticale as, of deze zijn weggehaald of ik heb het helemaal mis.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Lustucru schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:51:
[...]

Dan zet je onder weergeven afdrukopmaak weer aan.
Dit al gedaan?
Dat maakt voor mij ook het verschil.
Ik had eerst niet door dat je liniaal inderdaad verschilde van wat je standaard krijgt.
Afijn, mijn eerste 2 dagen ervaring met Google Docs :o

• Nergenss
DeTeraarist schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:22:
[...]

Dit al gedaan?
Dat maakt voor mij ook het verschil.
Ik had eerst niet door dat je liniaal inderdaad verschilde van wat je standaard krijgt.
Afijn, mijn eerste 2 dagen ervaring met Google Docs :o
Bedankt!
Dit was hem inderdaad, ben zo vaak met me muis over dat gegaan maar gaf het geen kans ­čśé
Het was verdwenen nadat ik in een vorige document de pagina┬┤s heb verbonden door tussen de scheiding van 2 pagina┬┤s te klikken. Als je dan een nieuwe document opent begint je tekst ergens ver beneden en dit stoorde mij heel erg. :)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True