afgebrokelde core-->mider preformance?

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
yo!

moest gisteren helaas constateren dat er een HEEL klein stukje van mn core af was, gelukkig deed de shit het nog...

maar iets te vroeg gejuiched! het Oc-en gaat nog perfect (loopt nog als een trein op 140*10) maar nu zie ik bij sandra dat ik een flink STUK onder de default benchies zit, kom op 1400 met moeite uit boven een 1,2Ghz!!

wat nu? komt dit door de core? of is het iets anders?

thnx

• OGangstah
iemand?

Verwijderd

Ik denk dat je toch ook iets anders gedaan hebt, het is zeer onwaarschijnlijk dat het door het stukje komt, dan krijg je eerder spontaan hangen, windows boot hangen blauwe schermen e.d., als hij nog zou willen starten met een beschadiging.

RGZ.

MASH

Verwijderd

Ik heb ook heel wat afgebrokkelde stukjes. Mijn Duron 650 is nu niet meer oc'baar. Op 650MHz wil het nog wel werken.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 16:26
Hoe kan dat in Gods naam komen omdat er iets van je core af is??? Of hij doet het of hij doet het niet.

In jou geval is er iets van de behuizing (core) afgebrokkeld, maar het silicium (de chip) is nog intakt..
Hooguit koelt hij minder slecht waardoor je hem niet meer op 1400 zou krijgen.. maar dat lukt je wel..

Coïtus ergo sum

• OGangstah
nou niet wijneuzerig gaan doen, we weten allemaal wat ik bedoel! het is al erg genoeg! kan mezelf wel |:(
mar goed, jah snap het ook nie, ineens VEEL lagere benchies...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde alleen iets minder extreem.
Sinds mijn core een beetje is afgebrokkeld is mijn pc langzamer geworden :'(
En ik had niks verandert dus het kan alleen aan de proc liggen.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 08:20
Op dinsdag 14 augustus 2001 12:14 schreef OGangstah het volgende:
ineens VEEL lagere benchies...
Je kickt zeker op sisoft, dat is allemaal puur theoretisch. Draai eerst eens wat programma's en spellen en kijk of het echt allemaal zo slecht loopt. Ik kan met dat iig niet voorstellen dat er zoiets kan gebeuren met een stukje van je core af. Een cpu werkt, of hij werkt niet. En als je zegt dat ie minder ver te overklokken is dan komt dat waarschijnlijk omdat ie te warm word (wat dus wel gebeurt als er een stukkie afbreekt) als eerst. Het zal bij jouw wel een of andere instelling zijn.

Verwijderd

Weet je wel zeker dat hij op 140 * 10 loopt.

• Chilly_Willy
Het verschil kan er ook in liggen dat hij niet 10,5 x 133 Mhz is maar 14 x 100 Mhz.

Coïtus ergo sum

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Voordat je mertke dat er iets met je core miswas, waren de benches ook zolaag?
Anders zou het zo kunnen zijn, dat je CPU meer fouten maakt, waardoor hij trager wordt.

• OGangstah
hij draait op 140*10! en idd kick op die benchies :7 ,maar voordat de boel afbrokkelde zat hij VER boven de sandra default benchies, en nu zit hij dik eronder! :? heb verder NIKZ verandert! maar hebben meer mensen dit wel enes meegemaakt, en extreem warm wordt hij ook niet of zo, word zelf cooler, omdat ik er nu AS2 op heb gegooid! B-)

Verwijderd

kan je hem niet ruilen?

Verwijderd

ach ja dan lichten we de winkel maar weer op he ach laat ook maar.

>>>>>>>de maatschapij dat ben jij<<<<<<<<<<<

gigatech

• OGangstah
schop...

iemand nog een idea?

thnx

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 14:57 schreef gigatech het volgende:
ach ja dan lichten we de winkel maar weer op he ach laat ook maar.

>>>>>>>de maatschapij dat ben jij<<<<<<<<<<<

gigatech
uhm.. sinds kort mogen van AMD de processoren waar een klein stukje af is geruild worden.. heeft wel een paar voorwaarden.. waaronder het formaat van de schade..... of mogen ze nu al allemaal geruild worden??

dit is dus niet echt oplichten.. eerst nadenken voordat je iets zegt..

ik zou eens kijken of ik het e-mailtje van AMD nog heb.... want dit weet ik 100% zeker..

ik zou als ik jou was ook maar eerst de FAQ gaan lezen. Je hoeft je naam namelijk niet onder ieder bericht te zetten.. das irritant.. maar dat staat allemaal netjes uitgelegd in de FAQ

Verwijderd

misschien heb je wat cache geraakt ... dat is het enige dat ik kan bedenken dat de prestaties zou beinvloeden

JC

• OGangstah
zou ik dan ook bij CPUID of zo moeten zien dat ik MINDER cache heb?

hee ken je me dat mailtje ook even toezenden! ken ik als evidence gebruiken als ik hem ga omruilen...

Verwijderd

Vriend van mij heeft dat ook een keer gehad. Het gevolg was dat spellen enzo het heel slecht deden nog. Waarschijnlijk het gedeelte van de proc dat de floiting point berekeningen doet geraakt, of het gedeelte waar de 3DNow! in zit ofzo.

Dus bullshit is het echt niet. Core kapot = meestal probleem!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 09:48

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Op dinsdag 14 augustus 2001 12:06 schreef Chilly_Willy het volgende:
Hoe kan dat in Gods naam komen omdat er iets van je core af is??? Of hij doet het of hij doet het niet.
Dat is dus niet waar. Ik heb zelf eens een oude AMD-K6 uncapped en m'n koeler d'r iets te hard opgedrukt. Met als gevolg dat er een stukje v/d core was.
Internetten, Word en niet echt zware apps. gingen nog wel. Als ik UT ging spelen --> Hup blauw scherm en vast.

XBL: theArthurrrr

• Chilly_Willy
Op woensdag 15 augustus 2001 15:23 schreef DeWaanzin het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar. Ik heb zelf eens een oude AMD-K6 uncapped en m'n koeler d'r iets te hard opgedrukt. Met als gevolg dat er een stukje v/d core was.
Internetten, Word en niet echt zware apps. gingen nog wel. Als ik UT ging spelen --> Hup blauw scherm en vast.
Verderop zeg ik toch ook "Hooguit koelt hij minder slecht waardoor je hem niet meer op 1400 zou krijgen". Dat was bij jou ook de oorzaak.

Coïtus ergo sum

Pagina: 1