Toon posts:

Aankoopadvies Headset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-01 12:25
Ik zoek een?
Koptelefoon. Ik wil dit gebruiken voor muziek, MS Teams (bellen) en gamen (discord).

Noice cancelling is ook heel fijn, omdat ik thuis werk en de kinderen en andere herrie minder/niet wil horen. Ik heb nu een Sennheiser Momentum 3 wireless. Muziek klinkt super, maar games en Teams (bluetooth) is een gedoe merk ik. Mijn issues ondervind ik nu vooral met MS Teams en games. Ik "stotter" in gesprekken en in games hapert het ook nog wel eens. De optie om het te bekabelen zou ik prima vinden als het daardoor wel werkt. De draadloze optie is fijn voor gewoon werken. Ik ga in principe het huis niet uit. USB kabel in mijn Sennheiser gaat niet goed blijkbaar, het "stotteren" blijft. Daarnaast moet het gewoon heel comfortabel zitten. De Sennheiser drukt wat op een oor, waardoor mijn oor gaat tintelen. Heb al veel gezocht en zie de combi muziek en games niet veel voorkomt. Het is lijkt wel of muziek óf games Oh.. absoluut geen licht op de koptelefoon. Hooguit de aan/uit indicator. Qua muziek, geen heftige bass. Dat is bij de Sennheiser Momentum ook niet, het is voor mij een rijk geluid. Ik wil alle tonen kunnen horen niet alleen bass.

Wat is je budget?
350 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen merkvoorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik het vooral op mijn PC of laptop (Windows 10).

Alle reacties

• Upbeat78
Een aanpassing na het proberen van de Bose 700 UC (bluetooth) wil ik van bluetooth afstappen. Deze was MS teams gecertificeerd. Maar met het gamen blijft het kraken. Bluetooth werkt gewoon niet. Daarbij denk ik dat het wellicht beter is om een gaming headset te kiezen die ook voor muziek ook een mooie weergave geeft.

Welke headsets zijn dan aan te raden?

• SubSense
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 17:06

SubSense

Not your keys, not your coins

Ik heb onlangs de Jabra Evolve2 65 voor Skype/Teams, En privé de sony wh 1000xm3. De Sony is voor mij ongeschikt om te bellen. Maar fantastisch voor ANC, muziek, films en laptop gebruik.

De (muziek) kwaliteit van de Jabra Evolve2 65 vind ik fantastisch. Als je bereid bent in te leveren op ANC dan is de Jabra een meer dan prima headset.

En ja, Bluetooth met aparte dongle (kan ook zonder) maar kan ook via kabel.

• Upbeat78
SubSense schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:30:
Ik heb onlangs de Jabra Evolve2 65 voor Skype/Teams, En privé de sony wh 1000xm3. De Sony is voor mij ongeschikt om te bellen. Maar fantastisch voor ANC, muziek, films en laptop gebruik.

De (muziek) kwaliteit van de Jabra Evolve2 65 vind ik fantastisch. Als je bereid bent in te leveren op ANC dan is de Jabra een meer dan prima headset.

En ja, Bluetooth met aparte dongle (kan ook zonder) maar kan ook via kabel.
De Sony heeft prima geluid die heb ik ook een keer geprobeerd (pre-corona), maar daar had ik last met mijn hoofd/oor. Die klemde mij teveel.

ANC is nu wel een belangrijk dingetje voor het thuiswerken. Ik ga de Jabra wel even bekijken, dus dank voor de suggestie.

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-03 22:14
optie is ook om gewoon een lekkere/goede koptelefoon te vinden en daar dan een wireless modmic zoals deze: pricewatch: AntLion Audio ModMic Wireless op te monteren. Zo heb je een draadloze mic die je eraf kan halen als je die niet gebruikt en een koptelefoon die je kiest om pasvorm, geluid en kwaliteit ipv of de microfoon werkt of niet

I7 8086k | RTX 3080 MSI Gaming X Trio | 16gb ram | LG 34GN850 | nintendo switch | iPhone 13 Pro Max

• Upbeat78
Dank voor de tip. Creatieve oplossing :). Dat is wel een prijzige "mod".

• nightraven79
  • Laatst online: 14-03 08:03
Ik gebruik een Zone Wireless Plus van Logitech.
Goed voor zowel gamen als Teams én kan switchen tussen toestellen
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee