gezocht vervangende videokaart voor recente medion pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-03 11:55
Beste Tweakers,

van een Medion AKOYA P46017 MD34111/ C661 NL is de grafische kaart kapot. Het gaat om een Geforce GTX 1060 3GB. Het moederbord is een MSI/ECS H110H4-EM.

en de videokaart die er nu in zit heeft een PCI-Express 3.0 x16 aansluiting. en de fan bovenop de kaart.
De huidige kaart is 21cm lang en zo'n 3.8 cm hoog en de voeding de voeding naar de kaart is een 6 pins connector.

Huidige kaart: pricewatch: EVGA GeForce GTX 1060 3GB GAMING

Wat zou momenteel een goede vervanger zijn voor deze kaart? Met de fan naar boven in verband met de ruimte met gelijke of betere prestaties.

Volgens medion moet elke kaart de aan de specificaties voldoet ook werken.

[ Voor 10% gewijzigd door piethoogland op 29-01-2021 14:54 ]

Beste antwoord (via piethoogland op 29-01-2021 17:08)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:54
Dat van die fan naar boven op je videokaart vind ik merkwaardig. Heb je een foto van de binnenkant van die desktop? Ik vind er zo geen op Google.

Het kan ook dat het moederbord andersom in die kast zit, dat zie je wel regelmatig bij OEM pc's, en dan wijst bij een "normale" videokaart de ventilator ook naar boven.

Logische opvolger zou een GTX 1660 Super of RX 5600XT zijn. Van de 5600XT is er geen variant die even lang is als je huidige kaart, dus dan biljft alleen de Nvidia over. Je zou eens moeten meten hoeveel ruimte er nu werkelijk is.

Alleen moet je je afvragen hoe hard je een nieuwe videokaart nodig hebt, momenteel kosten die allemaal veel meer (een paar 100 euro) dan zou moeten door gebrek aan aanbod. Er is weer een mining gekte aan de gang. Is je videokaart kapot of wil je gewoon upgraden?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MacPoedel
Dat van die fan naar boven op je videokaart vind ik merkwaardig. Heb je een foto van de binnenkant van die desktop? Ik vind er zo geen op Google.

Het kan ook dat het moederbord andersom in die kast zit, dat zie je wel regelmatig bij OEM pc's, en dan wijst bij een "normale" videokaart de ventilator ook naar boven.

Logische opvolger zou een GTX 1660 Super of RX 5600XT zijn. Van de 5600XT is er geen variant die even lang is als je huidige kaart, dus dan biljft alleen de Nvidia over. Je zou eens moeten meten hoeveel ruimte er nu werkelijk is.

Alleen moet je je afvragen hoe hard je een nieuwe videokaart nodig hebt, momenteel kosten die allemaal veel meer (een paar 100 euro) dan zou moeten door gebrek aan aanbod. Er is weer een mining gekte aan de gang. Is je videokaart kapot of wil je gewoon upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
@ MacPoedel

De huidige kaart is kapot. en het moederbord zit inderdaad op zijn kop. De audio aansluitingen achter zitten boven in plaats van onder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFrbn90sssWdyFLK3XkzUVTi400=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RE6Zx1rs2f4Zo2fW1WD1rTVj.jpg?f=fotoalbum_large.

Ik zal eens kijken naar de genoemde kaarten dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Gezien de leverbaarheid gaat dit hem worden. Hij is een cm breder en gebruikt een 8 pins voeding die ik zal bestellen. pricewatch: Asus Phoenix GeForce GTX 1660 OC edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
In andere omstandigheden zou ik zeggen dat een 8 pin connector voor een GTX 1660 overkill is, en je die ook wel gewoon met je 6 pin connector kan gebruiken, maar als je videokaart stuk is, kan dat wijzen op een defecte voeding dus kan misschien geen kwaad die te vervangen. Wel jammer want je moet al zoveel extra betalen voor je videokaart.

Een GTX 1660 is niet hetzelfde als een GTX 1660 Super wat ik eerder zei, maar een Super is blijkbaar nog eens 150 euro duurder dus dan ben je beter af met een GTX 1660.

Balen dat je GPU het net nu moet opgeven. Ik zou echt weigeren om de huidige prijzen voor GPU's te betalen, dan doe ik nog liever aan game streaming (Geforce Now/Stadia) of koop ik een console aan een normale prijs.