Toon posts:

Handleiding voor alle mensen die AMD crushen

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien er aardig wat mensen elke dag zijn die hun TBz en Durons crushen leek het mij eens handig om een paar dingetjes op een rijtje te zetten..

Voor het erop zetten van je processor:
1 ) Plaats de processor GOED..
2 ) Plaats de cooler ook goed! Let vooral op het inhammetje.
3 ) Beweeg de cooler niet tijdens het opzetten van de cooler.
4 ) Als je nog nooit eerder een processor erop hebt gezet, laat dat dan even door iemand anders doen en kijk even mee.
5 ) Gerbuik desnoods een spacer.

Na het crushen:
1 ) Nee het crushen valt niet onder de garantie.
2 ) Ga vooral niet van je AMD geloof af. ;)
3 ) Koop gewoon een nieuwe en laat nu iemand anders het even doen en kijk mee.
4 ) Als het je 1e keer is, ga dan ook niet meteen met dikke koelers beginnen.. Gebruik er gewoon 1 die er makkelijker op is te zetten. Gebruik ook vooral geen Orb coolers aangezien deze bekend staan als processor pletters.

Oke, nu hoop ik dat vandaag de vaste 5 die hun processor crushen eerst even hier kijken en dan pas weer een topic gaan openen met een verhaaltje van: IK HEB M GECRUSHED.

Groeten, en newbies, plezier bij het plaatsen van je cpu/cooler ;)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

mmm, met flink duwen kon ik id de koeler op z'n plaats houden....

Nu alleen nog het gebroken mobo lijmen ;(

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 14 augustus 2001 10:32 schreef ecteinascidin het volgende:
mmm, met flink duwen kon ik id de koeler op z'n plaats houden....

Nu alleen nog het gebroken mobo lijmen ;(
vergeet niet alle printbanen weer te verbinden door ff met de soleerbout erbij te gaan ;) :+

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 10:30 schreef NFA-DK het volgende:

Leg dit maar eens aan de mensen uit met een "orb" achtige koeler met "twist-lock" :r
mechanisme.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 10:39 schreef J.A.M.F. het volgende:

[..]
Leg dit maar eens aan de mensen uit met een "orb" achtige koeler met "twist-lock" :r
mechanisme.
Uhm dan moet je mijn verhaaltje ook goed lezen. Er staat ook in: Gebruik liever geen Orb... Maaruh, je mobo lijmen.. hmzz.. beetje te hard bezig geweest kerel ;)

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Nou ik heb zeer goede ervaringen met een superorb, al bijna 10x eraf gehad en nog nooit iets mis gegaan. Dus ik weet niet hoe moeilijk jullie doen, en die superorb gaat er zeker niet gemakkelijk op of af.

Twitter | Linkedin

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 09:15
ik heb zo'n silverado geval, dies best wel groot/zwaar/klote er op te zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 12:29 schreef Maverickje het volgende:
Nou ik heb zeer goede ervaringen met een superorb, al bijna 10x eraf gehad en nog nooit iets mis gegaan. Dus ik weet niet hoe moeilijk jullie doen, en die superorb gaat er zeker niet gemakkelijk op of af.
Hehe ja maar jij bent ook geen newbie.. ik nu ook NET niet meer ;)... maar idd, die orb is eropzich niet zo supermoeilijk op te zetten hoor, maar ik vind het niet echt goed koelende koelers... heb liever een alpha of global win...

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Hmmzz, ik heb een Athlon 1400 in bestelling met een Thermaltake Dragon III 7000RPM.
Heb jij nog tips dan om die erop te zetten, naast het wazige verhaal dat je de proc en cooler goed moet plaatsen?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Aangezien er aardig wat mensen elke dag zijn die hun TBz en Durons crushen leek het mij eens handig om een paar dingetjes op een rijtje te zetten..

4 ) Als je nog nooit eerder een processor erop hebt gezet, laat dat dan even door iemand anders doen en kijk even mee.

Na het crushen:
1 ) Nee het crushen valt niet onder de garantie.
2 ) Ga vooral niet van je AMD geloof af. ;)
3 ) Koop gewoon een nieuwe en laat nu iemand anders het even doen en kijk mee.
4 ) Als het je 1e keer is, ga dan ook niet meteen met dikke koelers beginnen.. Gebruik er gewoon 1 die er makkelijker op is te zetten. Gebruik ook vooral geen Orb coolers aangezien deze bekend staan als processor pletters.

Oke, nu hoop ik dat vandaag de vaste 5 die hun processor crushen eerst even hier kijken en dan pas weer een topic gaan openen met een verhaaltje van: IK HEB M GECRUSHED.

Als dit jou zou gebeuren had je deze topic niet geschreven .
Dus we wachten af ,teminste ik wacht wel ff :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Heb pas geleden een Coolermaster geplaatst op een TB1200. En om het 'oranje prut' een beetje te laten werken moet je de koeling, na een poosje je TB aan laten staan, een beetje bewegen. Dit om het laagje koelpasta goed aan te kunnen drukken.

Natuurlijk bewegen.......... zegmaar alsof je een sinaasappel uitperst :+ leuke vergelijking :)

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56

6) Kijk op de site van de fabrikant van de koeler voor instructies voor bevestiging.

7) Neem de tijd ervoor. :Z

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Kan ook nog in het rijtje:

Forceer het plaatsen van de koeler niet.
Als je echt te hard moet duwen om de clip op zijn plaats te krijgen,verbuig hem dan even en probeer het nog eens.

Doe ik altijd met Orbs.
Gaat perfect,nog nooit 1 gecrushed.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Op dinsdag 14 augustus 2001 22:29 schreef pdb het volgende:

[..]

Heb pas geleden een Coolermaster geplaatst op een TB1200. En om het 'oranje prut' een beetje te laten werken moet je de koeling, na een poosje je TB aan laten staan, een beetje bewegen. Dit om het laagje koelpasta goed aan te kunnen drukken.

Natuurlijk bewegen.......... zegmaar alsof je een sinaasappel uitperst :+ leuke vergelijking :)
FOUT FOUT FOUT.

Punt 1: extra kans op een gecrushte core.

Punt 2: Als de CPU + cooler warm wordt, dan vloeit de overbodige koelpaste tussen de core en de cooler weg. Er blijft dan een heel dun laagje over dat precies goed is. Als je de cooler beweegt, dan druk je nog meer pasta naar buiten, en er dan te weinig tussen.

Volgens coolermaster (hadden pas geleden een mannetje over de vloer) is de koeling 10% minder als je de cooler beweegt of verwijderd/terugplaatst zonder de koelpasta te verwijderen en nieuwe te plaatsen.

BEWEEG DUS NIET JE COOLER NA PLAATSING!!!!!

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 22:42 schreef superbikkel het volgende:

[..]

FOUT FOUT FOUT.

Als de CPU + cooler warm wordt, dan vloeit de overbodige koelpaste tussen de core en de cooler weg. Er blijft dan een heel dun laagje over dat precies goed is. Als je de cooler beweegt, dan druk je nog meer pasta naar buiten, en er dan te weinig tussen.

Volgens coolermaster (hadden pas geleden een mannetje over de vloer) is de koeling 10% minder als je de cooler beweegt of verwijderd/terugplaatst zonder de koelpasta te verwijderen en nieuwe te plaatsen.

BEWEEG DUS NIET JE COOLER NA PLAATSING!!!!!
wrom is die TB1200 dan maar 51 graden @1374MHz? zonder casefans met dit weer :? voor aandrukken wertie 55 graden op 1200MHz

• superbikkel
Heppie mazzel gehad.

Wees nou allemaal aub niet zo lomp om die cooler de bewegen.

Waarom niet??? Kijk hier: [topic=193076]

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 22:29 schreef pdb het volgende:

[..]

Of je haalt die oranje prut eraf en smeert wat echte koelpasta op je cpu ipv. deze t*r*ngzooi. Dan hoef je je koeler ook niet te bewegen.

Verwijderd

Ik heb net mijn processor eraf gehaald, ik gebruikte gewoon die oranje prut, processor overclock ik niet en de temp bleef netjes onder de vijftig graden.

Nu gaat straks die koeler er weer op en zal wel wat 'echte' koelprut erop moeten doen. Hoe verwijder ik het beste die oranje resten die naast de core zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 22:19 schreef rAcEr het volgende:
Hmmzz, ik heb een Athlon 1400 in bestelling met een Thermaltake Dragon III 7000RPM.
Heb jij nog tips dan om die erop te zetten, naast het wazige verhaal dat je de proc en cooler goed moet plaatsen?
Nou lees het verhaaltje... al eerder een cpu erop gezet?? Zo nee, let somebody else do it en kijk toe pleas anders komt er dadelijk weer een topic : IK HEB EEN VERTIEFDE 1400!!

Verwijderd

In het geval van nieuwe ORB gebruikers,buig eerst ff de clip een stukje naar beneden dat monteert een stuk makkeijker.

• wimmetje
  • Laatst online: 30-09-2025
Euhhh doe het dagelijks bijna met verschillende Koe's en proccesors...ja ok het is wel ff voorzichtig wezen, vooralmet de schroevendraaier die je soms echt nodig hebt als je geen blauwe duim wilt hebben..maar verder is het alleen maar zorgen dat de koe niet beweegt als je hem vastklikt, hij kan namelijk de zijkant van de core beschadigen..

• superbikkel
Verwijderen van oude koelpasta gaat prima met wasbenzine en een stuk keukenpapier.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Heb een Zalman CNPS5000+ helemaal ideaal, je maakt bevestigingsbouten vast op je mobo (met behulp van de 4 mounting holes naast je socket) en die koeler erbovenop.. Met de klok mee aanschroeven en klaar. Koeler van 430gr. zit vast als een blok beton in een huis. En het wordt practisch onmogelijk je core te crushen..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Precies... met een schroevendraaier kan je idd je mobo lekker bewerken... ;).. gebruik gewoon een klein schroevendraaier achtig dingetje met een klein mondje om het zo maar te noemen.. die kan je dan om het klippie heen doen en dan drukken. Scheelt je weer een paar krassen op je mobo.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

leuk he om dat woord te gebruiken. Maar ben je zelf ook niet newbie met je 190 posts?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Ik heb zelf gisteren mijn eerste Athlon van koeling voorzien. Dit heb ik gedaan nadat ik de topic over de vertiefde collega-CPU,s had bekeken.
Vervolgens de Silverado zonder schade kunnen bevestigen, maar het was wel een zweetklus: grote lompe koeler en weinig ruimte op het mobo.
Ik ben blij dat ik dit nu typ op mijn nieuwe systeempie.

Een ex-inteluser.

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Op dinsdag 14 augustus 2001 13:56 schreef NFA-DK het volgende:

[..]

Hehe ja maar jij bent ook geen newbie.. ik nu ook NET niet meer ;)... maar idd, die orb is eropzich niet zo supermoeilijk op te zetten hoor, maar ik vind het niet echt goed koelende koelers... heb liever een alpha of global win...
Als je wat beter naar moederborden zou kijken zou je gezien hebben dat niet elke moederbord fabrikant dezelfde sockets hanteerd. Sommige zijn dikker, sommige iets dunner. Dit maakt verschil met orb coolers. EN bij sommige gevallen is dit dus de oorzaak en niet het feit dat je de cooler met behulp van een heftruck hebt gemonteerd!

A.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 08:52 schreef Dinictus het volgende:

[..]

leuk he om dat woord te gebruiken. Maar ben je zelf ook niet newbie met je 190 posts?
Ook al heb ik 190 postings, ik zit al te kloten met peezees sinds mn 6e... duz neej niet echt een newbie meer.

• cheiron
  • Laatst online: 26-08 10:08
Sry voor deze newbies achtige vraag .. maar wat bedoelen jullie nou met "de koeler niet bewegen"?
Je zult hem toch wel wat moeten bewegen wil je hem op je processor krijgen...? Of bedoelen jullie van links naar rechts ipv naar beneden ? Dit zou ik graag weten voor ik mijn orbje op mijn processor ga zetten....:)

Flickr PSN ID= cheironnl

Pagina: 1