Mijn vraag
Ik zou graag willen weten wat de beste manier is om mijn Macbook Pro 2017 te koppelen aan mijn externe monitor. Ik ben niet thuis in alle soorten kabels en versies, dus waarschijnlijk moet ik de juiste kabel aanschaffen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Monitor
- De monitor heeft een 21:9 verhouding
- De resolutie is 3440x1440
- Er zitten twee HDMI 2.0 en twee Displayport 1.4 poorten op de monitor
USB-C Hub
- Heeft een HDMI poort maar ik kan moeilijk vinden welke versie dat is.
Macbook Pro 2017
- Alleen USB-C poorten
- OS Catalina
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan de monitor wel aansluiten en krijg ook beeld maar ik kan niet de juiste resolutie selecteren in OS Catalina. Ik gebruik een USB-C hub met daarop een HDMI poort die naar de monitor gaat, ik vermoed dat de HDMI versie op die hub niet hoog genoeg is voor een 3340x1440 resolutie.
De monitor zit ook aangesloten op mijn PC via Displayport, daarbij werkt een 3440x1440 144Hz signaal wel
Ik zou graag willen weten wat de beste manier is om mijn Macbook Pro 2017 te koppelen aan mijn externe monitor. Ik ben niet thuis in alle soorten kabels en versies, dus waarschijnlijk moet ik de juiste kabel aanschaffen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Monitor
- De monitor heeft een 21:9 verhouding
- De resolutie is 3440x1440
- Er zitten twee HDMI 2.0 en twee Displayport 1.4 poorten op de monitor
USB-C Hub
- Heeft een HDMI poort maar ik kan moeilijk vinden welke versie dat is.
Macbook Pro 2017
- Alleen USB-C poorten
- OS Catalina
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan de monitor wel aansluiten en krijg ook beeld maar ik kan niet de juiste resolutie selecteren in OS Catalina. Ik gebruik een USB-C hub met daarop een HDMI poort die naar de monitor gaat, ik vermoed dat de HDMI versie op die hub niet hoog genoeg is voor een 3340x1440 resolutie.
De monitor zit ook aangesloten op mijn PC via Displayport, daarbij werkt een 3440x1440 144Hz signaal wel