Toon posts:

Voeding maakt herrie ;-(

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :)

De voeding van mijn PC maakt de laatste tijd een enorme herrie ;(

het lijkt wel alsof er iets "aanloopt" binnen in of iets dergelijk :?

het enigste wat soms helpt is er enorm hard op rammen ( :P )

maar dat werkt nu niet meer :'(

heetf er iemand een idee hoe dit optelossen ? :D

hij is ongeveer +- 2 jaar oud ;)

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Er een andere fan inbouwen? Kost je wel je garantie, die je waarschijnlijk toch al niet meer hebt... :)

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Openschroeven en kijken of er iets tegen de fan hangt..? (wel eerst de stroom eraf ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 10:30 schreef W1LL3M het volgende:
Openschroeven en kijken of er iets tegen de fan hangt..? (wel eerst de stroom eraf ;) )
Hoelang moet de stroom eraf staan om te voorkomen dat ik een nieuw kapsel krijg ? :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Op dinsdag 14 augustus 2001 10:36 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Hoelang moet de stroom eraf staan om te voorkomen dat ik een nieuw kapsel krijg ? :)
Als je de stekker er gewoon uit trekt terwijl de pc nog aan staat zal deze de voeding gewoon leeg trekken.. Dan hoef je niet meer bang te zijn voor een nieuw kapsel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 10:41 schreef Twynn het volgende:

[..]

Als je de stekker er gewoon uit trekt terwijl de pc nog aan staat zal deze de voeding gewoon leeg trekken.. Dan hoef je niet meer bang te zijn voor een nieuw kapsel ;)
Thanks voor de tip ;)

Na de lunch eens ff proberen :7

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Op dinsdag 14 augustus 2001 10:36 schreef BAZZA het volgende:

[..]

In die dikke elco's kan nog wel uren behoorlijk wat lading blijven zitten. Niks aan de hand, gewoon zorgen dat je met je handen (en je schroevendraaier) UIT die voeding zelf blijft.

sigloos

Verwijderd

teveel stof? een keertje schoonmaken kan handig zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 11:02 schreef _mARCO_ het volgende:

[..]

In die dikke elco's kan nog wel uren behoorlijk wat lading blijven zitten. Niks aan de hand, gewoon zorgen dat je met je handen (en je schroevendraaier) UIT die voeding zelf blijft.
Maar als ik niet "naar binnen" kan hoe maak ik hem dan schoon :?
Op dinsdag 14 augustus 2001 11:07 schreef Lady_Chi_Chi het volgende:
teveel stof? een keertje schoonmaken kan handig zijn :)
Maar dan moet ik dus "naar binnen" ?

hij ziet er wel stoffig uit ja :Y)

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 11:31 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Maar als ik niet "naar binnen" kan hoe maak ik hem dan schoon :?
[..]

Maar dan moet ik dus "naar binnen" ?

hij ziet er wel stoffig uit ja :Y)
gewoon niet zeiken, je krijgt heus geen klap hoor. en wat dan nog als je een klap krijgt, weet je meteen hoe dat voelt, je gaat heus niet dood ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 13:41 schreef sinterklaasrulez het volgende:

[..]

gewoon niet zeiken, je krijgt heus geen klap hoor. en wat dan nog als je een klap krijgt, weet je meteen hoe dat voelt, je gaat heus niet dood ofzo.
Als jullie me nooit meer zien dan weet je hoe het komt ;)

ik ga hem zo open maken :)

Verwijderd

idd, hoogste spanning is 400VDC, das best wel wat, maar je moet toch al raar doen om die door je hartstreek te laten gaan!
(tenzij je met beide handen tegelijk in de voeding zit!)

Verwijderd

gewoon openschroeven, heb ik ook gehad, wat olie in de fan geflikkerd, met kruimeldief uitgezogen en ff erdoorheen geblaast met een rietje, liep weer als een trein, je kan ook de kabeltjes wat aan de kant tapen.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:14
"In die dikke elco's kan nog wel uren behoorlijk wat lading blijven zitten. Niks aan de hand, gewoon zorgen dat je met je handen (en je schroevendraaier) UIT die voeding zelf blijft" De elco's in een computervoeding bufferen volgens mij de laagspanning. Dus daar hoef je niet zo bang voor te zijn. (De enige manier om van 12 volt een ander kapsel te krijgen is door er een tondeuse o.i.d. op aan te sluiten :) )

• marteltor
  • Laatst online: 22:43
Op dinsdag 14 augustus 2001 14:01 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Als jullie me nooit meer zien dan weet je hoe het komt ;)

ik ga hem zo open maken :)
ik heb hem nog steeds niet terug gezien op het forum :o

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Ik heb mijn schroevendraaiers eens nader bestudeerd, maar dat handvat is toch echt van plastic. En ik kan me vergissen hoor, maar is dat geen isolator? |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 17:49 schreef marteltor het volgende:

[..]

ik heb hem nog steeds niet terug gezien op het forum :o
hehe ik leef nog :7

ik heb de voedig eruit ghaald en opengemaakt en met de stofzuiger schoongemaakt, er kwam aardig wat stof uit :P

en nu is de herrie weg :)

ben benieuwd of dat zo blijft :7

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

jah had ik ook een tijd terug met een oude pc van me, de fan had allemaal rommel (stof enzo) bij de as.

helemaal uit elkaar gehaald die ventilator en toen schoon gemaakt en geolied, nu doet hij het weer prima.

• markvt
  • Laatst online: 19-08 16:33

markvt

Peppi Cola

met een wattenstaafje de rand schoonmaken.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Ik denk dat is de fan versleten :'( Gaat 30 000 tot 50 000 uur mee bij normaal gebruik (geen rokende personen).
Het is waaschijnlijk een van de lagers.

:) oplossing: spanning van de computer af,koop een nieuwe ball-bearing fan van b.v. spire of just-cooler /suson etc.

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 17:44 schreef blissard het volgende:
... De elco's in een computervoeding bufferen volgens mij de laagspanning. Dus daar hoef je niet zo bang voor te zijn. ...
FOUT!
de netspanning wordt dus eerst gelijkgericht, en met elco's afgevlakt, zodat je een gelijkspanning krijgt van een 350V!
hiervoor dienen die grote elco's, en als je leest wat eropstaat zal je zien dat het 400V modellen zijn, die misschien wel 10keer zo duur en zo groot zijn als 16V modellen, dus ofwel zijn die voedingontwerpers heel dom, ofwel ben je mis!

(de elco's in het laagspanningsgedeelte mogen een veel lagere capaciteit hebben, die worden nl opgeladen met frequenties van tientallen KHZ ipv de 50HZ van het net!)
Pagina: 1