Toon posts:

plafondlamp: vervangen led strip / aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• ivarvanrijn
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-05 22:21
Hoi,

Wij hebben onlangs een plafondlamp gekocht, waarvan het licht echt zwaar tegenvalt.
De rest van de lamp is wel heel mooi, dus wat ik wil doen, is eigenlijk de LED strip en aansturing die er in zit, vervangen door een (bijvoorbeeld) philips hue led strip.

Nu is mijn vraag: vanuit het plafond komen alleen de stroomdraden, naar een kroonsteentje.
geen stopcontact of usb aansluiting, kan ik dan die led strip daar wel op aansluiten, of heb je daar echt een stopcontact voor nodig?

Het is voor mij een eerste keer dat ik dit soort project ga doen, vandaar de wellicht voor jullie simplele vraag, maar ik probeer mij in te lezen en kom hier niet uit.

Alvast bedankt :)

• septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:20

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Nu moet je zelf weten wat je belangrijk vind natuurlijk, maar volgens mij staat die Hue strips ook niet bekend om goeie CRI. Ofwel, prima voor accent maar als je het als primaire verlichting wilt gebruiken misschien niet geweldig.

Als je alles in de voet kan krijgen en een beetje handig bent kan je wel gewoon draden aan de voeding maken. Als alternatief kan je een andere voeding pakken daar de controller en de voeding los zijn. Alleen geen idee wat de specificaties van de meegeleverde voeding zijn.

• ivarvanrijn
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-05 22:21
In de lamp zelf is ruimte genoeg.
Maar als er een andere led strip is die ik beter kan gebruiken, een uiteindelijk kan aansturen via een hub, hoeft het uiteraard geen hue te zijn, dat had ik er inderdaad wel duidelijker bij kunnen zetten.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:47
ivarvanrijn schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:50:
Hoi,

Wij hebben onlangs een plafondlamp gekocht, waarvan het licht echt zwaar tegenvalt.
Wat valt er precies aan tegen? De lamp heeft nu 50W of 64W aan LED-strip, afhankelijk van welke specs je wilt geloven. :P Een Hue Lightstrip Plus doet 20W. Houd er dus rekening mee dat je veel minder lichtopbrengst zult hebben.
septillion schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:00:
Nu moet je zelf weten wat je belangrijk vind natuurlijk, maar volgens mij staat die Hue strips ook niet bekend om goeie CRI. Ofwel, prima voor accent maar als je het als primaire verlichting wilt gebruiken misschien niet geweldig.
Heb je daar een bron voor? CRI wordt niet opgegeven in de specs en zal natuurlijk ook heel erg afhankelijk zij van welke kleur je instelt op de strip (blauw licht heeft vast een baggere CRI :P). Maar ik heb niet eerder gehoord dat het bekend staat om een slechte CRI.

Heb hier zo'n strip als werkbladverlichting in de keuken en heb daar geen klachten over... Heb wel eens slechtere strips gezien. Maar ja dat is behoorlijk objectief natuurlijk.

Wel iets om rekening mee te houden: de LEDs op de Hue Lightstrip Plus zitten erg ver uit elkaar. Dat is niet fraai als je direct op de strip kunt kijken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:20

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Xander schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:11:
Heb je daar een bron voor? CRI wordt niet opgegeven in de specs
Geen, vandaar de "volgens mij" en "bekend om" in de zin :) Maar juist het feit dat het niet in de spec staat is niet hoopgevend. Op zich ook niet heel gek omdat Philips het in de markt zet als accent verlichting en bij alle Hue hoge CRI geen grote rol heeft.
en zal natuurlijk ook heel erg afhankelijk zij van welke kleur je instelt op de strip (blauw licht heeft vast een baggere CRI :P). Maar ik heb niet eerder gehoord dat het bekend staat om een slechte CRI.
CRI meet je natuurlijk bij een wit stand :+

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee