bestanden uit oude SSD halen - welke aanpak werkt?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cashew
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-04 07:45
Hallo allemaal,

Ik heb een SSD in handen waar ik de bestanden af wil halen: Kingston RBU SNS8151S3 (96GB opslag). Hoe krijg ik dat voor elkaar?
De SSD ziet er ongeveer zo uit als : https://www.amazon.ca/Kin...top-22x80mm/dp/B011KFXG4U

Mijn tablet pc is laatst vredig ingeslapen zij het wat onverwacht. De bestanden op diens schijf had ik niet als back-up opgeslagen en dus ben ik nu op zoek naar een methode om de bestanden van de schijf te halen.

Als ik het goed begrijp heb ik een reader nodig die aan de ene kant USB heeft en aan de andere kant kan verbinden met zoiets als NGFF-SATA of SATA Rev 3. Ik weet alleen niet zo goed welke ik nu moet hebben.

Zou dit ook werken met een nvme reader? Deze kom ik veelvuldig tegen op het web, maar deze dingen hebben 1 inkeping bij de connector terwijl mijn SSD twee inkepingen heeft. Als het backwards compatible is of wat voor reden dan ook dat het op te lossen is met een nvme reader, dan hoor ik dat ook graag.
Deze reader lijkt mij technisch niet geschikt, maar functioneel is dit wel zoiets wat ik zoek : https://www.ebay.com/itm/...SB-3-1-Gen-2/293556620511

Winnende tip krijgt brownies toegestuurd ;)

Beste antwoord (via Cashew op 01-02-2021 16:47)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:10
Als je geen zin hebt om te wachten op China dan zou ik even bij Amazon kijken, die hebben de spullen uit China vaak al in de buurt liggen tegen een kleine meerprijs (Pricewatch is 3x zo duur als China).

Deze bijvoorbeeld zou moeten werken lijkt me.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:33
Je hebt een m.2 sata naar usb adapter nodig

Sata ssds hebben altijd 2 nokjes. Dit gaat gewoon passen op een m.2 sata adapter met 1 nokje.

Let erop dat je de ssd goed aansluit, bovenkant/onderkant, dit verschilt per adapter.

Een mvne naar usb adapter gaat dus niet werken.

[ Voor 95% gewijzigd door pennywiser op 29-01-2021 11:38 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:10
Als je geen zin hebt om te wachten op China dan zou ik even bij Amazon kijken, die hebben de spullen uit China vaak al in de buurt liggen tegen een kleine meerprijs (Pricewatch is 3x zo duur als China).

Deze bijvoorbeeld zou moeten werken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Cashew schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:27:

Winnende tip krijgt brownies toegestuurd ;)
Lekker hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cashew
Wow wat een snelle reacties! :o
Excuseer het late bericht - ik had notificaties niet aan staan blijkbaar.

Ik wil jullie beiden belonen. @pennywiser omdat je ontzettend snelle info geeft en ook de op zijn kop of niet toelichting geeft. @Thralas ook aangezien ik uiteindelijk het door jou geopperde apparaat heb aangeschaft met sluitende plaatjes en geen credit card nodig.

Kunnen jullie mij adresgegevens in een PB sturen waar ik de bakker heen kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cashew
Tenminste. Kan dat wel? Ik ben nu op zoek naar die functie maar op de mobiele browser zie ik 't niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cashew
OK ik heb jullie een bericht gestuurd! Graag reageren en dan maak ik 't in orde :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Die van Amazon heeft wel erg beroerde beoordelingen.
Pagina: 1