Toon posts:

Betonvloer/cementdekvloer repareren

Pagina: 1
Acties:

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:28
Van de week is op onze zolder een nokverhoging geplaatst en nu begint het werk pas echt voor ons. Nu hebben wij een betonnen zoldervloer. De betonnen platen liggen helaas sinds de bouw (1979) niet geheel vlak. Hierdoor zitten er tot wel een cm verschil tussen de platen. In de overgang van de platen zitten sleuven en gaten die opgevuld waren met cement. Dit heeft echter in de loop der jaren losgelaten, dus heb van de week al het losse materiaal verwijderd.

Nu willen we de vloer laten egaliseren, maar denk dat het verstandig is om eerst alle gaten/sleuven dicht te smeren. Waarmee kan ik dit het beste doen? Kan ik daar gewoon een (snel)cement voor pakken of moet ik daar ander spul voor hebben?

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:25
Wie gaat het egaliseren? Dat bedrijf even bellen of ze nog wensen/eisen hebben.
Zelf zou ik zakje snelbeton halen en daarmee de gaten opvullen. Voor de stort alles schoonvegen en vervolgens nat spuiten voor goede hechting.

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:14
gezien de geringe hoogte zou ik wel fijn beton nemen.
behalve die enorme krater kan je dit trouwens ook gewoon met egaline opvullen. en ben je in een beweging klaar. let wel op droogtijd, die is afhankelijk van de dikte.

edit: waarom niet zelf egaliseren eigenlijk? als je zelf de gaten wilt dichten kan je ook wel egaliseren.
het klinkt vaak moeilijker als het is.

[Voor 25% gewijzigd door Denniz0229 op 29-01-2021 09:34]

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-03 11:37
het bedrijf wat dit komt egaliseren kan die ook waarschijnlijk.
bij mij hebben ze een soort donkergrijs hechtcement erin gesmeert

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:28
significant schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:30:
Wie gaat het egaliseren? Dat bedrijf even bellen of ze nog wensen/eisen hebben.
Zelf zou ik zakje snelbeton halen en daarmee de gaten opvullen. Voor de stort alles schoonvegen en vervolgens nat spuiten voor goede hechting.
Denniz0229 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:32:
gezien de geringe hoogte zou ik wel fijn beton nemen.
behalve die enorme krater kan je dit trouwens ook gewoon met egaline opvullen. en ben je in een beweging klaar. let wel op droogtijd, die is afhankelijk van de dikte.

edit: waarom niet zelf egaliseren eigenlijk? als je zelf de gaten wilt dichten kan je ook wel egaliseren.
het klinkt vaak moeilijker als het is.
maartentmm schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:33:
het bedrijf wat dit komt egaliseren kan die ook waarschijnlijk.
bij mij hebben ze een soort donkergrijs hechtcement erin gesmeert
Er zat idd donkergrijs cement in..er zitten nog stukken in die wel goed gehecht hebben. Denk dat ik de grote gaten maar opvul met snelbeton.

Zelf egaliseren wil ik liever niet doen. Heb daar totaal geen ervaring mee en het moet in 1 keer goed zijn natuurlijk voor het leggen van een pvc vloer. Weten nog niet welk bedrijf we hier voor willen opschakelen, maar lijkt me het handigst om het te laten doen door de partij die ook de pvc vloer komt leggen.

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 05:36

Sen

<-->

Gewoon even aanbranden met puur cement en vullen met zandcement mix of uitvlakmortel

[Voor 24% gewijzigd door Sen op 29-01-2021 09:57]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee