Toon posts:

Nieuwe gamedesktop voor 1440p resolutie met 144hz

Pagina: 1
Acties:

• Fuzzy-logics
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Hallo tweakers,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil verschillende games spelen met een resolutie van 1440p en tussen de 100 en 144hz. Qua genres speel ik vooral rpg's en shooters (zowel offline als online maar niet erg competitief). Verder kijk ik graag series in hoge kwaliteit (blue-ray kwaliteit). terwijl mijn game openstaat heb ik vaak ook zo'n 15 tabbladen openstaan (vandaar de keuze voor 32gb ram).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag met monitor max 1500e kosten (liever een paar honderd eronder). Ik wil er over 1 a 2 jaar nog een AMD 6800xt of een rtx3080 of iets vergelijkbaars in zetten. Het systeem moet 5-10 jaar meegaan en ik voer liever geen grote upgrades uit over een paar jaar op een videokaart na.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, mijn toetsenbord en muis neem ik mee. Ik heb nog een 2tb seagate harde schijf die ik meeneeem. Verder heb ik nog een Sapphire vega 56 pulse van 2 jaar oud.
Ik heb momenteel een ultrawide monitor van LG, de 29EB73-P, en ik zit nog te twijfelen of ik of ik nu al een monitor als de Samsung Odyssey Gaming Monitor G5 zal kopen of zal wachten tot 4k 120hz betaalbaar wordt zodat ik meer verschil zie met mijn huidige monitor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[Nieuwe behuizing, processor, processorkoeler, ram 32gb, moederbord met wifi, voeding, harde schijf van 4tb en een ssd van 1tb. Wellicht een extra fan voor in de behuizing tegen de hitte? Ik zet zelf de pc in elkaar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Amd, ik heb de 5600x processor al besteld en heb gelezen dat deze goed samenwerkt met andere amd onderdelen door een speciale techniek. Andere onderdelen moeten dus goed met de 5600x kunnen samenwerken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huidige computer is ontzettend luid (corsair 500r) dus ik wil een stillere computer. Verder moet er genoeg koeling zijn aangezien het hier in de kamer wel 30 graden wordt in de zomer. Ik wil graag nu/in de toekomst met een nieuwe monitor op minimaal 1440p willen spelen, en na het lezen over de voordelen van een hogere refreshrate dan 60 wil ik dat ook eens uitproberen. Ik wil graag binnen een week alle onderdelen gaan bestellen.

Ga je overklokken?
Tenzij het zo makkelijk is als bij een vega 56 (undervolten), nee. Ik heb hier geen ervaring mee en neem liever geen risico's.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb veel over behuizingen zitten lezen, deze is voor mij erg belangrijk. Ik wil een stille behuizing met stoffilters (i.v.m. allergie) en vraag me af hoe jullie denken over mijn configuratie in deze kast met de voorkant dicht en alle stoffilters erin. Zal deze kast dan te warm worden? En zou een extra fan nodig zijn?

Ik ben verder benieuwd wat voor 32gb 3600mhz ram jullie zouden aanbevelen i.c.m. met het aorus moederbord of een ander wifi moederbord, de supported list van Aorus laat namelijk geen 2x16gb ram sticks zien. De G.Skill Flare X F4-3200C16D-32GFX uit de best buy guide is momenteel te duur en 3200mhz lijkt mij te traag voor de toekomst.

Ik zit nog te twijfelen tussen een 650w voeding en een 750w voeding, aangezien het om een toch wel aanzienlijk prijsverschil gaat en van wat ik lees zou de corsair 650w voeding in de toekomst wel een 6800xt of een rtx 3080 moeten aankunnen. Wat denken jullie?

Ook ben ik benieuwd of jullie de upgrade van de LG 29EB73-P naar de Samsung Odyssey Gaming Monitor G5 aanraden of een soortgelijke monitor, of dat ik beter kan wachten tot de 4k 120hz monitoren tussen de 300 en 500e gaan kosten zodat de upgrade wat meer zichtbaar is.

Mijn huidige wenslijst:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MoederbordenGigabyte B550 Aorus ELITE AX V2€ 149,95€ 149,95
1Interne harde schijvenToshiba X300 (retail), 4TB€ 108,52€ 108,52
1BehuizingenFractal Design Define 7 Zwart/Wit€ 149,50€ 149,50
1MonitorenSamsung Odyssey Gaming Monitor G5 32" Zwart€ 345,-€ 345,-
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock 2 Zwart€ 37,50€ 37,50
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K16G36C16U4B€ 172,56€ 172,56
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 185,-€ 185,-
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 111,90€ 111,90
1VoedingenFractal Design ION+ 760W Platinum€ 155,79€ 155,79
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,90€ 105,90
Totaal€ 1.521,62

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:28
Pak een MSI voeding, als je een 3080 wilt later pak 750w.
Crucial is beter dan gskill,en op dit moment ook goedkoper, lijkt me makkelijke keuze.
In een pc van zo'n 1800 mag wel wat betere cpu koeler...
Een R7 behuizing is mooi, maar niet gemaakt om te gamen. De 3080 kan wel eens veel warmte produceren. De bq 500dx is beter dan.

Waarom wil je 6 GB aan HDD? En al helemaal op 7200 rpm, wil je graag dat je kast herrie maakt?

Koop 5600 rpm, en gebruik het puur voor opslag foto en video. Voor rest kan je beter SSD kopen (stiller en veel sneller)

• Fuzzy-logics
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Kies je MSI vanwege de lagere prijs of heb je daar betere ervaringen mee? Aangezien mijn systeem het liefst richting de 10 jaar mee moet gaan maakt 20e meer of minder niet uit voor de voeding. Ik wil er in ieder geval 10 jaar garantie op hebben. 750w lijkt mij inderdaad meer toekomstproof voor het geval dat ik de 3080 of 6800xt koop.

Wat is er mis met de Pure Rock 2? Deze werd ook aanbevolen in de best buy guide en van wat ik begrijp wordt de amd 5600x ook niet zo warm.

De bq500dx is voor mij te klein en ik ben ook geen fan van tempered glass, vandaar de keuze voor de Design define 7. Ik zal nog even kijken naar de gamingprestaties, heb eigenlijk nog niet eerder gelezen dat die daar niet geschikt voor zou zijn.

De HDD is alleen voor de opslag van films en foto's, die zou inderdaag wat minder rpm kunnen hebben om wat stiller te blijven. Bedankt voor de tip, wellicht is dat de reden dat mijn huidige computer zo luidruchtig is :P

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee