Vraag

• Bamboeli
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-02 21:44
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
nieuwe smartphone voor dagelijks gebruik, was op het punt om de S20 FE 5G te bestellen tot het nieuws naar buiten kwam dat er een nieuwe op de markt zou komen. Maar sta ook open voor eventuele andere merken/smartphones, het is een hele tijd geleden voor mij dat ik me bezig hield met de smartphone industrie dus de kennis is sterk weggevaagd..

Wat is je budget?
Zal rond de 45euro p.maand zijn incl abonnement met evt bijbetaling tot max 100e

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
eigenlijk van alles, dagelijks gebruik zal mijn 1e telefoon zijn en mijn oude nokia gaat dienen als 2e (back-up) telefoon. Zal vooral delen van de dag (ochten en avond) erg intensief worden gebruikt dmv forenzen met gebruik maken van spotify/gps/googlemaps/bluetooth(handsfree) en ook voor gebruik op werk waar ik het voor het wat verouderde systeem meerdere apps moet ontwikkelen, en testen.
Heb hiervoor ook sony xperia line, meerdere van gebruikt laatste was de xz3 en ook een nokia 5 ernaast (altijd nokia gebruikt als back-up). Ben wel toe aan een nieuwe smartphone, zoek wel eentje met een krachtige processor zoals de XZ3 destijds had.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zat te kijken naar de Samsung galaxy S20 FE 5G, vooral om de snapdragon en omdat ik van plan ben om de mobiel die ik nu ga halen binnen een jaartje te gebruiken als back-up. Heb verder nog gekeken naar de oneplus 8 pro, wat vooral aansprak was de snelle snapdragon. Ook gekeken naar de XiaoMi maar is voor mij nog te onbekend. Zat verder nog te kijken naar de sony xperia 1 II, vanwege de hoge scores op processor snelheid en werkgeheugen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zat voor nu te twijfelen voor de Samsung galaxy S20 FE 5G, maar omdat er een nieuwe galaxy uitkomt en wellicht meerdere nieuwe smartphones. Was ik benieuwd of dit wel zo'n goeie keuze zou zijn op dit moment, en of iemand wellicht een andere advies/mobiel heeft wat ik zou kunnen uitzoeken? alvast bedankt voor de moeite.

Beste antwoord (via Bamboeli op 31-01-2021 10:56)

Samsung geeft minimaal 4 jaar ondersteuning op de telefoons in de S serie. S20 FE is 3 maanden uitgekomen, S21 komt nu uit. Daar zit weinig verschil in.
S20 FE is groter en goedkoper dan de S21
Qua snelheid is er weinig verschil verwacht ik tussen deze twee. S21 heeft wel meer RAM voor multitasking, en voor 50 Euro duurder een model met 256 Gb opslag naast die van 128 GB.
Qua custom rom is gek genoeg bij Samsung meer keuze op XDA voor modellen met Exynos processoren dan voor Quallcom processoren.
Hier een vergelijk:
https://tweakers.net/pric.../1648318;1648326;1612500/

Dus ik zou kijken naar prijs (S20FE), formaat (hoe groot wil/mag het zijn) en wel of geen wens voor custom rom in de toekomst (S21) en geheugen/opslag (S21). Zoals je ziet heb ik geen voorkeur model aangegeven bij formaat omdat sommige mensen voorkeur hebben voor kleiner, andere mensen voor groter.

[Voor 15% gewijzigd door swhnld op 29-01-2021 10:40]

Alle reacties

• Jotyjo
  • Laatst online: 18-03 22:22
Je zou nog kunnen kijken naar de Realme X50 Pro 5G. Deze telefoon heeft de high end Snapdragon SoC van vorig jaar (865 5G). Hij is nu in de aanbieding voor €399,90 (normaal €599,90). Deze aanbieding geldt nog tot en met 31 januari. Als je student bent, kan je nog 5% extra korting krijgen. Hier is de link: https://buy.realme.com/eu/goods/136?id=418

Btw Realme, Oppo en OnePlus horen allemaal bij hetzelfde bedrijf (BKK Electronics).

Dit is het updatebeleid van Realme:
(Gekopieerd van P3TER_)
Realme heeft als updatebeleid het volgende:
-1 Android upgrade voor alle telefoons.
-2 Android upgrades voor telefoons uit de Pro-series en X-series. (Ook de Realme X50)
-24 maanden beveiligingsupdates. Elke maand in de eerste 6 maanden en elke twee maanden in de maanden 7-24.

[Voor 29% gewijzigd door Jotyjo op 29-01-2021 02:49]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!
Samsung geeft minimaal 4 jaar ondersteuning op de telefoons in de S serie. S20 FE is 3 maanden uitgekomen, S21 komt nu uit. Daar zit weinig verschil in.
Qua snelheid is er weinig verschil verwacht ik tussen deze twee. S21 heeft wel meer RAM voor multitasking, en voor 50 Euro duurder een model met 256 Gb opslag naast die van 128 GB.
Qua custom rom is gek genoeg bij Samsung meer keuze op XDA voor modellen met Exynos processoren dan voor Quallcom processoren.
Hier een vergelijk:

Dus ik zou kijken naar prijs (S20FE), formaat (hoe groot wil/mag het zijn) en wel of geen wens voor custom rom in de toekomst (S21) en geheugen/opslag (S21). Zoals je ziet heb ik geen voorkeur model aangegeven bij formaat omdat sommige mensen voorkeur hebben voor kleiner, andere mensen voor groter.

[Voor 15% gewijzigd door swhnld op 29-01-2021 10:40]

• Sharonh
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-04-2021
Er zit qua scherm een behoorlijk groot verschil tussen de FE en de s21. Als je een toestel wilt dat je met 1 hand kan bedienen zou ik toch iets meer naar de S21 leunen.

• Bamboeli
Jotyjo schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 02:47:
Je zou nog kunnen kijken naar de Realme X50 Pro 5G. Deze telefoon heeft de high end Snapdragon SoC van vorig jaar (865 5G). Hij is nu in de aanbieding voor €399,90 (normaal €599,90). Deze aanbieding geldt nog tot en met 31 januari. Als je student bent, kan je nog 5% extra korting krijgen. Hier is de link: https://buy.realme.com/eu/goods/136?id=418

Btw Realme, Oppo en OnePlus horen allemaal bij hetzelfde bedrijf (BKK Electronics).

Dit is het updatebeleid van Realme:
(Gekopieerd van P3TER_)
Realme heeft als updatebeleid het volgende:
-1 Android upgrade voor alle telefoons.
-2 Android upgrades voor telefoons uit de Pro-series en X-series. (Ook de Realme X50)
-24 maanden beveiligingsupdates. Elke maand in de eerste 6 maanden en elke twee maanden in de maanden 7-24.
Deze heeft wel erg mooie specs alleen een minpuntje is dat die geen sd slots heeft(?). Zal deze zeker meenemen in mijn besluit, had er niet eerder van gehoord tbh. Lijkt me toch wel een snelle mobiel die zeer sterke specs heeft, en na verloop van tijd echt uitstekend als backup kan dienen :) .

• Bamboeli
swhnld schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:33:
Hier een vergelijk:

Dat is best verrassend dat er op de inhouse processoren meer mogelijk is qua XDA, maar gebruik hiervoor XZ3 die nog prima werkt. Toch wel handig om te weten en meetenemen in mijn eind beslissing. Qua formaat maakt het niet heel erg uit, heb best grote handen :P , en neig misschien meer naar een iets groter formaat met oog op de toekomst dat die meer als 2e mobiel gebruikt zal worden. Ga vandaag erover broeden en morgen een keuze maken, zal gaan tussen de S20 FE 5g 128gb (helaas is de 256gb nergens meer te vinden), S21, Realme, sony xperia 5 II.. en zal gedurende mijn zoektocht wel nog een optie bijkomen :X iig bedankt voor je reactie ;)

• pipodecloon
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-01-2021
Ik heb vorige week de S20 FE 5G met abonnement bij KPN besteld voor de prijs van de 4G. Niet doorvertellen maar volgens mij heeft daar iemand zitten slapen.

Fijne telefoon met een accu van 4500 mAh. Dat gaf voor mij de doorslag.

• Bamboeli
pipodecloon schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:01:
Ik heb vorige week de S20 FE 5G met abonnement bij KPN besteld voor de prijs van de 4G. Niet doorvertellen maar volgens mij heeft daar iemand zitten slapen.

Fijne telefoon met een accu van 4500 mAh. Dat gaf voor mij de doorslag.
Nice. Helaas kan ik de S20 FE 5G 256GB 8GB nergens meer vinden... lijkt van aardbodem verdwenen.
Bamboeli schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:10:
[...]

Nice. Helaas kan ik de S20 FE 5G 256GB 8GB nergens meer vinden... lijkt van aardbodem verdwenen.
Chat even met Samsung chat op de website, misschien kunnen zij je helpen?

Of wat Europese Amazon websites checken, de verkopers verschillen daar per land.

• Jotyjo
Bamboeli schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:27:
[...]

Deze heeft wel erg mooie specs alleen een minpuntje is dat die geen sd slots heeft(?). Zal deze zeker meenemen in mijn besluit, had er niet eerder van gehoord tbh. Lijkt me toch wel een snelle mobiel die zeer sterke specs heeft, en na verloop van tijd echt uitstekend als backup kan dienen :) .
Het klopt dat de Realme X50 pro 5G geen sd kaart slot heeft (wat veel mid en high end telefoons hebben). Realme is ook nog een relatief onbekend merk. Het is pas sinds eind 2018 in Europa.
Jotyjo schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:40:
[...]

Het klopt dat de Realme X50 pro 5G geen sd kaart slot heeft (wat veel mid en high end telefoons hebben). Realme is ook nog een relatief onbekend merk. Het is pas sinds eind 2018 in Europa.
Realme heeft maar 2 jaar updates en is moeilijk voor custom rom, ik had deze ook op mijn wensenlijst, zeker ook vanwege 65watt snellader.

• Bamboeli
swhnld schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:11:
[...]

Of wat Europese Amazon websites checken, de verkopers verschillen daar per land.
Heb met ze gechat en helaas was het alleen mogelijk om binnen US te verzenden, blijkbaar is die van de europese markt gehaald.

Ben er al voor 92% uit, kan via mobiel.nl een abo voor de S20 FE 5G afsluiten voor toestelrpijs van 400e. En na 1 jr kan ik de abo afkopen voor 200euro te betalen voor het toestel, in deze abo zit ook voldoende data per maand en extra's voor ziggo.
Jotyjo schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:40:
[...]

Ben toch gewend geraakt aan het gebruiken van verschillende sd kaarten, vind ik persoonlijk altijd makkelijker via de laptop apps enz erop zetten en dan inladen.

[Voor 3% gewijzigd door Bamboeli op 31-01-2021 14:05]

• Bamboeli
Ga toch voor de S20 FE 5G (128GB-6GB) vanwege de relatief lage toestelprijs icm abbo via mobiel.nl. Zat te kijken naar sim-only icm los mobiel aanschaffen... maar toch kwam het via hun goedkoper uit (helaas :p). Iig bedankt allen voor jullie input. Ben benieuwd naar de mobiel. (weet niet hoe, maar kan deze post op slot?)

• Jotyjo
Bamboeli schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Ben toch gewend geraakt aan het gebruiken van verschillende sd kaarten, vind ik persoonlijk altijd makkelijker via de laptop apps enz erop zetten en dan inladen.
Ik snap dat je graag de optie wilt hebben om nog een sd kaart te kunnen gebruiken op je telefoon. Het is jammer dat veel telefoons deze optie niet meer hebben. Ik zelf vind het ook fijn om nog een sd kaart te kunnen gebruiken.

• Bamboeli
Jotyjo schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:55:
[...]

Ik snap dat je graag de optie wilt hebben om nog een sd kaart te kunnen gebruiken op je telefoon. Het is jammer dat veel telefoons deze optie niet meer hebben. Ik zelf vind het ook fijn om nog een sd kaart te kunnen gebruiken.
ja inderdaad, erg jammer. en ook de "verdwijning" van de 3.5mm jack vind ik wel jammer, kan het wel ergens snappen maar toch voor de audiofielen onder ons is het jammer. En de 'smoes' van het zou niet passen gaat ook niet echt op, de samsung is dikker dan de sony en nokia... en op beide zit nog een 3.5mm jack 8)7

Ik had trouwens nog een vraagje, weet dat het eigenlijk niet mag.. maar is zonde om hiervoor een nieuwe topic aan te maken.
Heb afgelopen dagen verschillende verhalen gehoord over de usb-c kabel, hierbij is het bv 'gevaarlijk' voor je mobiel als je de verkeerde kabel gebruikt? En sommige bronnen vermelden dat juist het in de adapter zit... Wil mn samsung via kabel met android auto gebruiken, en het liefst een extra kabeltje in de auto laten.. Zie dat de prijzen sterk verschillen voor zo'n kabeltje, hoe kan ik het best bepalen welke de juiste is? (verwacht dat het sws neit meer verstandig is eentje bij de action te halen lol )

[Voor 32% gewijzigd door Bamboeli op 02-02-2021 21:47]

De USB-c kabels zijn formeel gestandaardiseerd, maar in de praktijk zijn er verschillen.
Voorbeeld, bij OnePlus Dash Charge heb je een specifieke kabel en blokje nodig, een van de twee afwijkend, en dan weg snellader functie.

Nu verwacht ik dat elke kabel in de auto wel zal werken, maar als er iets mis is kan het fout gaan met je aansluiting, dus gewoon een Samsung kabel halen voor een S7 of zo, voor oude toestellen worden ze afgeprijsd.

• Jotyjo
Bamboeli schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:31:
[...]

ja inderdaad, erg jammer. en ook de "verdwijning" van de 3.5mm jack vind ik wel jammer, kan het wel ergens snappen maar toch voor de audiofielen onder ons is het jammer. En de 'smoes' van het zou niet passen gaat ook niet echt op, de samsung is dikker dan de sony en nokia... en op beide zit nog een 3.5mm jack 8)7

Ik had trouwens nog een vraagje, weet dat het eigenlijk niet mag.. maar is zonde om hiervoor een nieuwe topic aan te maken.
Heb afgelopen dagen verschillende verhalen gehoord over de usb-c kabel, hierbij is het bv 'gevaarlijk' voor je mobiel als je de verkeerde kabel gebruikt? En sommige bronnen vermelden dat juist het in de adapter zit... Wil mn samsung via kabel met android auto gebruiken, en het liefst een extra kabeltje in de auto laten.. Zie dat de prijzen sterk verschillen voor zo'n kabeltje, hoe kan ik het best bepalen welke de juiste is? (verwacht dat het sws neit meer verstandig is eentje bij de action te halen lol )
Zoals swhnld al zei, zou het niet uitmaken als je de usb-c kabel alleen gebruikt voor in de auto. Het kan wel een probleem zijn als je dezelfde usb-c kabel gebruikt met de snellader die bij je telefoon is inbegrepen.

• Bamboeli
swhnld schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:31:
De USB-c kabels zijn formeel gestandaardiseerd, maar in de praktijk zijn er verschillen.
Voorbeeld, bij OnePlus Dash Charge heb je een specifieke kabel en blokje nodig, een van de twee afwijkend, en dan weg snellader functie.

Nu verwacht ik dat elke kabel in de auto wel zal werken, maar als er iets mis is kan het fout gaan met je aansluiting, dus gewoon een Samsung kabel halen voor een S7 of zo, voor oude toestellen worden ze afgeprijsd.
Jotyjo schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:21:
[...]

Zoals swhnld al zei, zou het niet uitmaken als je de usb-c kabel alleen gebruikt voor in de auto. Het kan wel een probleem zijn als je dezelfde usb-c kabel gebruikt met de snellader die bij je telefoon is inbegrepen.
Ah ok duidelijk thanks voor jullie reacties, ja is alleen bedoeld om te connecten met mijn infosysteem in de auto ;) android auto pakt die helaas niet via bluetooth vandaar :P
(helaas, snelle search via google, meeste usb-c kabels van samsung zijn zelfde geprijsd heb er al eentje besteld ;) )

[Voor 5% gewijzigd door Bamboeli op 03-02-2021 21:43]

• ADN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 11:25
swhnld schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:11:
[...]

In Italie verkopen ze bij de officiele Samsung site de 8GB/256GB versie. Ze verzenden daar alleen niet naar het buitenland.

Off topic: Nu heb ik Italiaanse familie, die het pakketje kunnen aannemen en doorsturen. En op Ebay kun je 30% kortingsvouchers kopen. Dus ik heb de 8GB/256GB versie voor 587,30 euro + 5,50 voor de voucher, een officieel Europees model. Moet ik enkel nog het pakketje naar NL betalen (ongeveer 30 euro). Erg omslachtig, maar 6Gb isop termijn net te weinig geheugen denk ik.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee