Toon posts:

Asus ROG Strix 3080 PSU vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jo0st
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 09:29
Mijn vraag
Hoi, ik heb ben met m’n eerste build bezig. Daarin heb ik onder andere een Asus Strix 3080 OC videokaart en een Fractal Design Ion+ 860 w. Nu lees ik overal dat de Strix 3 losse 8 pin PCI-E kabels nodig heeft maar die heb ik niet. Ik heb een 8 pin naar 8 pin en drie y kabels die splitten (does this make sense?). Ik heb een afbeelding toegevoegd van de kabels die ik heb. De vraag is kan ik deze kabels gebruiken of kan ik beter enkele nieuwe kabels kopen. Mocht het antwoord op de laatste vraag ja zijn, welke kabels dan zou deze of deze daar voor kunnen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus Strix 3080 OC, Fractal Design Ion+ 860 w PSU, moederbord is Asus Strix X570-E, AMD Ryzen 5800 x.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vooral veel op fora/Reddit gezocht.

Hieronder een afbeelding van de kabels die ik bij mijn PSU heb gekregen.

Beste antwoord (via jo0st op 29-01-2021 02:56)

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:50
Je moet die kabel linksonder op je plaatje hebben. Je PSU is zoals aangegeven geleverd met 3 van die losse kabels waarmee je dus in totaal 6 8pin aansluitingen hebt. Met een 3080 is het advies dus alle 3 die kabels te gebruiken en dus per kabel 1 8pin connector aan je GPU te koppelen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:50
Je moet die kabel linksonder op je plaatje hebben. Je PSU is zoals aangegeven geleverd met 3 van die losse kabels waarmee je dus in totaal 6 8pin aansluitingen hebt. Met een 3080 is het advies dus alle 3 die kabels te gebruiken en dus per kabel 1 8pin connector aan je GPU te koppelen.

• jo0st
Wekko306 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:10:
Oh oké. Dank je wel. Even zorgen dat het dubbele uiteinde mooi weg is gewerkt en dan zou alles moeten kloppen. Thanks!

• Tweaker_84
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 20:50
Ik heb hier ook lang naar zitten zoeken (3080 suprim x) en heb uiteindelijk onderstaand plaatje gevonden en ook zo aangesloten, tot heden zonder problemen. En scheelt je weer extra connectoren wegwerken die je toch niet aansluit..

• jo0st
Oh thanks. Ja zo kan het ook. Zal eens gaan experimenteren.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee