Toon posts:

Asus ROG Strix 3080 PSU vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jo0st
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03 19:39
Mijn vraag
Hoi, ik heb ben met m’n eerste build bezig. Daarin heb ik onder andere een Asus Strix 3080 OC videokaart en een Fractal Design Ion+ 860 w. Nu lees ik overal dat de Strix 3 losse 8 pin PCI-E kabels nodig heeft maar die heb ik niet. Ik heb een 8 pin naar 8 pin en drie y kabels die splitten (does this make sense?). Ik heb een afbeelding toegevoegd van de kabels die ik heb. De vraag is kan ik deze kabels gebruiken of kan ik beter enkele nieuwe kabels kopen. Mocht het antwoord op de laatste vraag ja zijn, welke kabels dan zou deze of deze daar voor kunnen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus Strix 3080 OC, Fractal Design Ion+ 860 w PSU, moederbord is Asus Strix X570-E, AMD Ryzen 5800 x.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vooral veel op fora/Reddit gezocht.

Hieronder een afbeelding van de kabels die ik bij mijn PSU heb gekregen.

Beste antwoord (via jo0st op 29-01-2021 02:56)

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 22:22
Je moet die kabel linksonder op je plaatje hebben. Je PSU is zoals aangegeven geleverd met 3 van die losse kabels waarmee je dus in totaal 6 8pin aansluitingen hebt. Met een 3080 is het advies dus alle 3 die kabels te gebruiken en dus per kabel 1 8pin connector aan je GPU te koppelen.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 22:22
Je moet die kabel linksonder op je plaatje hebben. Je PSU is zoals aangegeven geleverd met 3 van die losse kabels waarmee je dus in totaal 6 8pin aansluitingen hebt. Met een 3080 is het advies dus alle 3 die kabels te gebruiken en dus per kabel 1 8pin connector aan je GPU te koppelen.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• jo0st
Wekko306 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:10:
Oh oké. Dank je wel. Even zorgen dat het dubbele uiteinde mooi weg is gewerkt en dan zou alles moeten kloppen. Thanks!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:23
Ik heb hier ook lang naar zitten zoeken (3080 suprim x) en heb uiteindelijk onderstaand plaatje gevonden en ook zo aangesloten, tot heden zonder problemen. En scheelt je weer extra connectoren wegwerken die je toch niet aansluit..

Be “fearful when others are greedy, and greedy only when others are fearful.”

• jo0st
Oh thanks. Ja zo kan het ook. Zal eens gaan experimenteren.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee