Toon posts:

Internetdrama: traag internet en geen oplossing. Radeloos!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• DrSlowpoke1337
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-02-2021
Hallo allemaal,

Ben al lang een 'gebruiker' van Tweakers en lees graag de website, maar dit is mijn eerste post. Wij zijn nogal wanhopig over het internet bij ons thuis en ik vroeg me af of jullie nog adviezen hadden.

Situatie:
November 2019: verhuisd naar een adres in wijk Wateringse Veld in Den Haag. Nieuwbouwwijk met woningen uit ca 2013. Internet provider was Caiway (40mbit/s), alle andere providers gaven trager internet dus besloten om bij hen te blijven (ondanks het feit dat ze geen interactieve TV hadden).

November 2020: Na postcodecheck gezien dat KPN 100mbit incl interactieve TV aanbiedt en besloten over te stappen.

December-januari 2020: Werkelijke snelheid wat binnenkomt is ca 10mbit. Na veelvuldig gebel met KPN klantenservice tot de volgende conclusie gekomen: er is sprake van een oude koperkabel welke niet naar een wijkpunt hier in de buurt gaat (i.t.t. de koperkabel van de buren met zelfde huisnummer maar andere toevoeging), maar naar het centrum van Den Haag. Deze kabel haalt de beloofde snelheid niet. Er zijn geen opties mogelijk mbt andere abonnementen. Andere providers bieden op hun postcodecheck ook de 100mbit aan, maar wij denken dat dit een fout is in het systeem en dit eigenlijk niet kan. Teruggaan naar Caiway kan niet meer, zij bieden het 40mbit abonnement niet meer aan op dit adres.

Zoals jullie begrijpen is deze snelheid niet wenselijk. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mijn vragen:
1. Denken jullie dat wanneer ik zou overstappen naar b.v. T-mobile, ik wel die 100mbit zou krijgen?
2. We hebben een offerte aangevraagd waarbij een bedrijf onze KPN invoerkabel tot het scheidingspunt (ISRA*) wordt gewijzigd. Denken jullie dat dit de oplossing zou zijn? (Kosten zijn 300e).
3. Hebben jullie ervaring met internet per schotel? Zou dit een optie kunnen zijn? Weten jullie andere opties die wellicht 'duurder' zijn dan een normale verbinding, maar die wel stabiel internet leveren?
4. We hebben ook een aanvraag gedaan bij DeltaFiber om een glasvezel verbinding aan te leggen. Deze vraagt echter 2900e, en zegt "vooraf betalen, termijn waarop het geleverd wordt is dan pas bekend". M.a.w.: betalen en kijk maar wanneer het komt. Daarbovenop heeft dit bedrijf zeer slechte reviews online. Hebben jullie ervaring hiermee? Adviezen?
5. We zijn ten einde raad. Hebben jullie andere adviezen/tips? Wij wachten totdat het glasvezelnetwerk ook hier uitgerold wordt, maar dat kan nog 2 jaar duren.

Ik hoor graag als jullie vragen hebben.

Bedankt alvast!

Alle reacties

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:28
1. Denken jullie dat wanneer ik zou overstappen naar b.v. T-mobile, ik wel die 100mbit zou krijgen?
Je moet kijken naar wie de aansluitingen in je huis beheerd. Mijn vermoeden is dat je koperaansluiting van KPN is en de coax van Caiway. Daar ben je dus afhankelijk van. Elke andere provider moet via hetzelfde kabel waardoor een andere provider eigenlijk geen verschil kan maken.

KPN bied voor klanten met een trage internet een 4G abonnement waarmee je internet thuis kan gebruiken. Of dit in jouw geval is weet ik niet. Wel is dit de link voor informatie: https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm

Via T-Mobile kan je wel hoe-dan-ook een 4G abonnement nemen voor huis. https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

Dit kan je op korte termijn misschien helpen. Wil je niet van een koude kermis thuis komen kijk of je het KPN of T-Mobile 4G netwerk even kan testen met een speedtest, even vragen aan iemand in de buurt of een prepaid sim kopen om te checken. Dan weet je zeker of het een verbetering zal zijn of niet.

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Xbox Series X | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Edifier R2000DB

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je richting 4G internet wil gaan zou ik T-mobile aanraden boven KPN. Bij KPN is het uit mijn ervaring alleen de download die via 4G gaat, upload alsnog via de DSL. Bij T-mobile is het gewoon volledig via 4G. Zie bij m'n ouders <20 ms ping, 70+ down en 10+ up met het duurste abo. Werkt prima stabiel. Alleen 1 keer per 24 uur en x minuten valt het even kort weg omdat de sessie gereset wordt vanuit de 4G mast, maar dat kan je in de nacht laten gebeuren door hem dan een keertje handmatig te rebooten. :)

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Maar je betaalt nu wel voor 100Mb? Dan zou ik gewoon tegen KPN zeggen dat ze maar moeten zorgen dat je in ieder geval in de buurt van die snelheid komt.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-03 12:46
Satch schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:40:
Als je richting 4G internet wil gaan zou ik T-mobile aanraden boven KPN. Bij KPN is het uit mijn ervaring alleen de download die via 4G gaat, upload alsnog via de DSL. Bij T-mobile is het gewoon volledig via 4G. Zie bij m'n ouders <20 ms ping, 70+ down en 10+ up met het duurste abo. Werkt prima stabiel. Alleen 1 keer per 24 uur en x minuten valt het even kort weg omdat de sessie gereset wordt vanuit de 4G mast, maar dat kan je in de nacht laten gebeuren door hem dan een keertje handmatig te rebooten. :)
Ook upload gaat over 4G bij KPN. Het was hier in het buitengebied 40/15 op een goede dag. UDP verkeer gaat wel volledig over DSL, maar TCP (Multipath TCP) kan over beide netwerken tegelijkertijd gaan.

Echter gaat dit voor TS niet werken, zo te horen woont hij midden in een woonwijk en daar biedt KPN dit product niet aan.

@DrSlowpoke1337 wat krijg je voor snelheid als je op deze site je postcode en huisnummer invult? https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Daar zie je wat alle providers over DSL kunnen leveren. Zie je daar 100 staan, dan geldt dat voor alle providers, waaronder T-Mobile. T-Mobile gebruik namelijk nog steeds het netwerk van KPN.

Staat er 10Mbit (wat je nu haalt) dan gaat T-Mobile ook niet meer dan 10 leveren.

Het is nu gissen waarom die snelheid niet leverbaar is. Kan een administratieve fout zijn, maar ik vermoed eerder dat de wijkkast geen vrije aansluiting meer heeft en je verbinding uit de verder gelegen wijkcentrale moet komen die in het centrum staat. En dan kan de snelheid wel kloppen.

[Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 28-01-2021 22:47]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Caiway kan toch ruim meer dan 40MB leveren voor een normale prijs? Waarom ga je niet gewoon terug?

Interactieve TV kan bijvoorbeeld via NLZIET en een Chromecast als dat echt een dealbreaker is.

• DrSlowpoke1337
Bedankt voor jullie reacties.

@polopolo150: Goede tip! Ik zal even informeren bij KPN wat de mogelijkheden zijn hiervan (ik ben immers al bij hen aangesloten). De website geeft aan dat er ook 'gewoon' internet aanwezig is van 100mbit (zie mijn originele post) maar dat klopt dus niet. Bij T-mobile geven ze wel aan dat 4g Voor Thuis niet beschikbaar is.

@Satch: Dat is dus helaas niet beschikbaar, want ben zelf ook meer liefhebbern van T-mobile.

@Webgaming: ja, we zijn al in overleg over de vergoeding. Maar uiteraard heb ik dat geeist. Dat is geen optie helaas.

@Krakendmodem: De snelheid die daar staat is 15mbit.. Ik denk dat het dat tweede is.

@The Killer: wanneer ik dat vroeg aan hen, gaven ze aan dat ze slechts 20mbit kunnen leveren nu. Ze wisten niet waarom die van 40 niet meer beschikbaar is. Anders waren we inderdaad direct teruggegaan.

• DrSlowpoke1337
@krakendmodem Kunnen wij iets doen mbt de aansluiting op de wijkcentrale? Hebben wij gewoon pech? Of kunnen wij ook aanspraak maken daarop? Ik zie namelijk dat alle buren wél die snelheid halen.

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-03 16:39
Wateringse veld is volgensmij verglaasd door Caiway. Dus dan zullen ze de internet structuur via kabel hebben afgebouwd en daarom niet meer willen leveren ( anders komen ze nooit van het netwerk af).
De vorige bewoners hebben waarschijnlijk de glasvezelkabel geweigerd. Ik zou toch kijken of je via Delfts/Caiway die aansluiting kan krijgen. Misschien ligt de glasvezel kabel nog netjes opgebosd onder de stoep voor je deur. Ik zou een specificatie vragen van de 2900 aansluitkosten, want voor alleen de kabel binnen brengen lijkt me dat een beetje overdreven.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-03 12:46
DrSlowpoke1337 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:50:
@krakendmodem Kunnen wij iets doen mbt de aansluiting op de wijkcentrale? Hebben wij gewoon pech? Of kunnen wij ook aanspraak maken daarop? Ik zie namelijk dat alle buren wél die snelheid halen.
Je weet van de buren dat deze daadwerkelijk de snelheid halen? Of geeft die tool het aan? Anders even een buur vragen wat voor snelheid die krijgt.

Je zou op het KPN forum hier een topic over kunnen openen en daar netjes je verhaal neerzetten, ook dat er op het moment van afsluiten 100Mb mogelijk was. Geef ook aan dat er op de adressen van de buren wel 100Mb mogelijk is, dan willen ze wel een kijkje nemen in de achterliggende systemen.

Misschien zijn er hier nog een paar Tweakers die connecties hebben bij KPN en een kijkje kunnen nemen.

Pech wil ik het (nog) niet noemen. 15Mb is niet veel, en als de tv aanstaat zakt de snelheid inderdaad tot rond de 10Mb.

[Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 28-01-2021 22:58]

• DrSlowpoke1337
@Quas Bedankt voor je reactie. Waar kan ik dat checken? Dat zou erg gunstig zijn.
@krakendmodem Ik heb het ze niet gevraagd. Zal ik nog even doen. En ook een KPN forum post schrijven. Ik noem het vooral pech omdat thuiswerken nu niet gaat en wij snel internet gewend zijn. Maar er zijn ergere dingen op de wereld.

• Quas
Helaas is er geen openbare informatie beschikbaar. Hebben je buren wel glasvezel van Caiway? Dat is denk ik die je het meeste kunnen vertellen over wat er gebeurt is in het verleden.

• DrSlowpoke1337
@Quas Ik zal het vragen aan ze. Ken ze nog niet goed, dus zal morgen even langslopen. Weten jullie of de website die @krakendmodem post ook glasvezelverbindingen aangeeft? Ik zie namelijk buren in de buurt (random adressen opgezocht in de wijk) met internetsnelheden van 5-9mbit. Lijkt me niet aannemelijk dat zij deze gebruiken. Zijn zij dan overgestapt op glasvezel.

Ondertussen: superbedankt voor de snelle, nuttige reacties. Ik heb er veel aan.

• Quas
Die fourstack website gaat alleen van kpn domein uit. Je kan voor Caiway het beste op de Caiway website kijken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee