Beste Tweakers,
Via de zaak heb ik de optie om tegen bijbetaling een iPhone 12 mini van de zaak te kopen/krijgen. Ik heb op het moment al een aantal jaar een SE (1e generatie) privé. Deze begint toch aan zijn eind te raken...
De constructie is al volgt: je betaalt extra bij voor de luxe telefoon, een X bedrag. de telefoon wordt afgeschreven in 2 jaar en daarna is de telefoon van jou. Als je eerder vertrekt o.i.d.. krijg je de mogelijkheid de telefoon over te nemen.
Ik ga er vanuit dat ik een telefoon krijg met een vooropgezet werk account, en de nodige software zoals outlook, agenda etc.
Er zijn nog een aantal zaken waar ik benieuwd naar ben. Ik heb geprobeerd wat rond te zoeken op fora, maar de meeste topics gaan over de pre-dual sim tijd.
Ik vraag me af hoe jullie ervaringen zijn met het volgende:
Ik wil natuurlijk graag mijn privé account meenemen naar mijn nieuwe telefoon.
Groet,
Joris
Via de zaak heb ik de optie om tegen bijbetaling een iPhone 12 mini van de zaak te kopen/krijgen. Ik heb op het moment al een aantal jaar een SE (1e generatie) privé. Deze begint toch aan zijn eind te raken...
De constructie is al volgt: je betaalt extra bij voor de luxe telefoon, een X bedrag. de telefoon wordt afgeschreven in 2 jaar en daarna is de telefoon van jou. Als je eerder vertrekt o.i.d.. krijg je de mogelijkheid de telefoon over te nemen.
Ik ga er vanuit dat ik een telefoon krijg met een vooropgezet werk account, en de nodige software zoals outlook, agenda etc.
Er zijn nog een aantal zaken waar ik benieuwd naar ben. Ik heb geprobeerd wat rond te zoeken op fora, maar de meeste topics gaan over de pre-dual sim tijd.
Ik vraag me af hoe jullie ervaringen zijn met het volgende:
Ik wil natuurlijk graag mijn privé account meenemen naar mijn nieuwe telefoon.
- Ik heb gelezen dat het mogelijk is om 2 Apple accounts op 1 telefoon te hebben (in deze dus mijn huidige privé account en daarbij straks ook het vooraf ingestelde werk account). Klopt dat?
- Betekend dit dat je ingelogd bent op 2 accounts tegelijk?
- Hoe werkt dat met mijn foto's, back-ups en contacten? Blijft dat gescheiden, of kun je kiezen op welk account die terecht komen?
- Ik gebruik op het moment geen apps (b.v. whatsappe) voor zowel zakelijk als privé, dus daar verwacht ik geen problemen.
- Zijn er nog andere zaken die ik over het hoofd zie m.b.t. gebruiksgemak?
Groet,
Joris