Vraag

• vdSouris
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-05 17:13
Beste Tweakers,

Via de zaak heb ik de optie om tegen bijbetaling een iPhone 12 mini van de zaak te kopen/krijgen. Ik heb op het moment al een aantal jaar een SE (1e generatie) privé. Deze begint toch aan zijn eind te raken...

De constructie is al volgt: je betaalt extra bij voor de luxe telefoon, een X bedrag. de telefoon wordt afgeschreven in 2 jaar en daarna is de telefoon van jou. Als je eerder vertrekt o.i.d.. krijg je de mogelijkheid de telefoon over te nemen.

Ik ga er vanuit dat ik een telefoon krijg met een vooropgezet werk account, en de nodige software zoals outlook, agenda etc.

Er zijn nog een aantal zaken waar ik benieuwd naar ben. Ik heb geprobeerd wat rond te zoeken op fora, maar de meeste topics gaan over de pre-dual sim tijd.

Ik vraag me af hoe jullie ervaringen zijn met het volgende:
Ik wil natuurlijk graag mijn privé account meenemen naar mijn nieuwe telefoon.
  • Ik heb gelezen dat het mogelijk is om 2 Apple accounts op 1 telefoon te hebben (in deze dus mijn huidige privé account en daarbij straks ook het vooraf ingestelde werk account). Klopt dat?
  • Betekend dit dat je ingelogd bent op 2 accounts tegelijk?
  • Hoe werkt dat met mijn foto's, back-ups en contacten? Blijft dat gescheiden, of kun je kiezen op welk account die terecht komen?
  • Ik gebruik op het moment geen apps (b.v. whatsappe) voor zowel zakelijk als privé, dus daar verwacht ik geen problemen.
  • Zijn er nog andere zaken die ik over het hoofd zie m.b.t. gebruiksgemak?
Alvast bedankt voor jullie input,
Groet,

Joris

Alle reacties

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:07
Ikzelf heb een iPhone SE (2020 model) van de zaak met als e-sim m’n privé nummer. Werkt prima zo!
Heb wel maar 1 actief Apple account, dus daar kan ik je niet mee helpen. Wel staat die ingesteld als backup voor apps/whatsapp/etc maar niet de foto’s/media. Heb werk mail via Outlook en privé mee via Gmail. Twee OneDrive accounts op actief, privé en zakelijk, foto’s/media backup gaan naar privé OneDrive.
Whatsapp heb je dus niet nodig, maar hier ook de normale app en whatsapp business naast elkaar, gaat ook goed.

Nadelen die ik merk:
Privé contacten gaan via Gmail, zakelijk contacten via Outlook. Als ik iemand bel is het standaard altijd via zakelijk, had graag gezien dat je dat kon instellen naar waar de contact vandaan kwam.
Ook als ik contacten toevoeg komen ze standaard in m’n zakelijke account, daar dus ook even opletten.

[Voor 23% gewijzigd door FoxLenny op 28-01-2021 21:40]

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 20:24
vdSouris schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:26:
Ik vraag me af hoe jullie ervaringen zijn met het volgende:
Ik wil natuurlijk graag mijn privé account meenemen naar mijn nieuwe telefoon.
  • Ik heb gelezen dat het mogelijk is om 2 Apple accounts op 1 telefoon te hebben (in deze dus mijn huidige privé account en daarbij straks ook het vooraf ingestelde werk account). Klopt dat?
  • Betekend dit dat je ingelogd bent op 2 accounts tegelijk?
  • Hoe werkt dat met mijn foto's, back-ups en contacten? Blijft dat gescheiden, of kun je kiezen op welk account die terecht komen?
  • Ik gebruik op het moment geen apps (b.v. whatsappe) voor zowel zakelijk als privé, dus daar verwacht ik geen problemen.
  • Zijn er nog andere zaken die ik over het hoofd zie m.b.t. gebruiksgemak?
1. Wat bedoel je met privé-account?
2. Wat is een Apple account? Apple ID of iCloud bedoel je denk ik?
3. Ik snap niet helemaal wat dual-SIM te maken heeft met dit scenario of jouw vragen? Kan je dat uitleggen?

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 23:29

Johnny E

Dôh !!

Het Apple ID dat is gebruikt tijdens de activatie van de iPhone is het primaire Apple ID dat in gebruik zal zijn op het toestel. Het toestel wordt ook bij Apple aan dit account gekoppeld en kan niet, zonder het eerst uit het account te verwijderen, met een ander account opnieuw worden geactiveerd.

Het is mogelijk om in de AppStore uit te loggen en daar in te loggen met een ander AppleID. Je kan dan privé apps kopen en/of installeren.
Je backups en foto’s gaan echter gewoon naar de iCloud opslag van het primaire AppleID.

Specs!

Ik heb mijn zakelijke Sim in mijn eigen 12 Pro Max (privé een esim) en vind het maar matig werken eigenlijk.

Bijvoorbeeld de optie om automatische Sims aan/uit te zetten mis ik en ook is het irritant dat ik elke keer mijn zakelijk sim als default moet instellen als die uit geweest is (na werktijd).

Ik zou er dus ook nooit voor bijbetalen bij mijn werkgever.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:19
FoxLenny schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:38:

Nadelen die ik merk:
Privé contacten gaan via Gmail, zakelijk contacten via Outlook. Als ik iemand bel is het standaard altijd via zakelijk, had graag gezien dat je dat kon instellen naar waar de contact vandaan kwam.
Ook als ik contacten toevoeg komen ze standaard in m’n zakelijke account, daar dus ook even opletten.
Je weet dat je dit kunt instellen bij ‘instellingen - mobiel netwerk - standaard telefoonlijn’?

Tevens kun je de keuze ook aangeven via je contacten, open contactpersoon in de lijst en klik onder de naam op standaard. Kies daar persoonlijk/zakelijk.

• Cp57412a
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-05 18:43
Sluit mij aan bij de topic-starter. Ik ben nu aan het wachten op een esim (prive). Zover ik heb kunnen ontdekken is de ingebakken ondersteuning om werk & prive te scheiden op 1 telefoon beperkt.

Zo zou er geen functie zijn om een "do not disturb" modus automatisch te laten ingaan op standaard tijden. Denk aan scenario: tussen 19:00 en 08:00 geen oproepen, berichten en emails van de zakelijke sim.

Benieuwd naar de ervaring van andere tweakers. Meen dat er binnen android meer mogelijk is. Houd mij aanbevolen voor tips.

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:38
Cp57412a schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:31:
Sluit mij aan bij de topic-starter. Ik ben nu aan het wachten op een esim (prive). Zover ik heb kunnen ontdekken is de ingebakken ondersteuning om werk & prive te scheiden op 1 telefoon beperkt.

Zo zou er geen functie zijn om een "do not disturb" modus automatisch te laten ingaan op standaard tijden. Denk aan scenario: tussen 19:00 en 08:00 geen oproepen, berichten en emails van de zakelijke sim.

Benieuwd naar de ervaring van andere tweakers. Meen dat er binnen android meer mogelijk is. Houd mij aanbevolen voor tips.
Dit mis ik ook, dus voor nu schakel ik de zakelijk(in mijn geval fysieke sim uit), misschien in een nieuwe iOS versie. Zou het wel fijn, dat dat geregeld is.

Tevens heb ik via screentime, de werk app in het weekend gelimiteerd op 1 minuut en gedurende weekdagen tot max een gebruik van 2 uur.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 11 64GB

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vraag eerst eens na of hij in mdm en/of apple dep (business manager) zit. Anders kan je wel gaan gissen maar kan het zo maar zijn dat je uberhaubt niets kan.

Als hij in mdm hangt vraag dan ook het type profiel: COPE, COBO etc.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:40

FreakNL

Well do ya punk?

Ik ben er zelf erg pragmatisch in en ga ook niet met een esim werken of 2e toestel. Heb gewoon mijn privé nummer geporteerd naar zakelijk. Dus gewoon 1 toestel en 1 nummer.

Ik moet wel zeggen dat ze bij ons geen EMM,MDM etc doen.

FreakNL in "Zakelijke en/of privé telefoon"

[Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 03-02-2021 07:24]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee