Lenovo X13 keyboard schroefje los maken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 16:57
Hallo alle,

Ik wil graag een keyboard vervangen van een Lenovo X13 Intel versie.

Echter bij schroefje krijg ik het niet draaiend. Alsof het schroefje is doorgedraaid. De andere kant is wel gewoon los.

Iemand tips hoe ik het kan losschroeven?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5gEg2egLwqgiV82coP29HYdmMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rU5hE5YdzAiXOIYIgHJvsfWE.jpg?f=fotoalbum_large

Of zit ik met de gebakken peren nu?
Speciaal zo'n kitje gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oj5P2l3hR0ONYX2NU0Fe8CvZ_7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9cjcb3fQ0f2l5PHLB9ocWQd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door theduke1989 op 28-01-2021 20:22 ]

Beste antwoord (via br00ky op 30-01-2021 12:58)

• theduke1989
Zo kan op slot dit topic.

De iFixit Pro tech toolkit doet het echt prima. Gewoon met de min bit eruit gekregen.

Aanrader voor iedereen. De vorige toolkit direct terug gestuurd. Heb er niks aan.

@Kris 1968 met een Dremel wou ik het ook eerst doen. Alleen ik ben niet handig in fijn Arbeit. Want de schroefjes zijn misschien 1mm breed en dan met een bitje zo? Maar nu ik zag dat je bij de nieuwe toetsenbord de schroefjes erbij krijgt. Begrijp ik je punt en maakt het op zich niet uit als je het niet meer ga gebruiken de oude toetsenbord.

Echter wel mijn Fn key beetje kapot gemaakt. Want je moet de keyboard terug erin schuiven. Echter moest ik best wel veel kracht uitoefenen met de plastic removal tools. En moest ergens grip hebben dus waardoor de Fn een beetje los zit. Maar gelukkig wordt die niet vaak gebruikt m

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris 1968
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-05 16:13
Met een dremel een gleufje in slijpen zodat er een platte schroevendraaier in past,hierdoor heb je weer grip.Lukt bij mij altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 18:03

r44

Volgens mij heb je Trox schroevendraaier voor nodig

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Kun je een scherpere foto maken? Zo kun je niet goed zien of de kop kapot is, of dat het een afwijkend model schroef is.

TORX vind ik helemaal niet z'n hele gekke gok. Bij zulke compacte laptops, worden deze vaak gebruikt. Maar het is wel raar dat de andere kant dan wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb de linker schroefje simpel los geschroefd. Alleen de rechterkant doet moeilijk. Heb ook ondertussen een ifixit pro tech toolkit gekocht. Zit wat meer tools in. Zal een heldere foto maken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Zo kan op slot dit topic.

De iFixit Pro tech toolkit doet het echt prima. Gewoon met de min bit eruit gekregen.

Aanrader voor iedereen. De vorige toolkit direct terug gestuurd. Heb er niks aan.

@Kris 1968 met een Dremel wou ik het ook eerst doen. Alleen ik ben niet handig in fijn Arbeit. Want de schroefjes zijn misschien 1mm breed en dan met een bitje zo? Maar nu ik zag dat je bij de nieuwe toetsenbord de schroefjes erbij krijgt. Begrijp ik je punt en maakt het op zich niet uit als je het niet meer ga gebruiken de oude toetsenbord.

Echter wel mijn Fn key beetje kapot gemaakt. Want je moet de keyboard terug erin schuiven. Echter moest ik best wel veel kracht uitoefenen met de plastic removal tools. En moest ergens grip hebben dus waardoor de Fn een beetje los zit. Maar gelukkig wordt die niet vaak gebruikt m
Pagina: 1