Toon posts:

Lenovo X13 keyboard schroefje los maken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-09-2021
Hallo alle,

Ik wil graag een keyboard vervangen van een Lenovo X13 Intel versie.

Echter bij schroefje krijg ik het niet draaiend. Alsof het schroefje is doorgedraaid. De andere kant is wel gewoon los.

Iemand tips hoe ik het kan losschroeven?

Of zit ik met de gebakken peren nu?
Speciaal zo'n kitje gekocht.

[Voor 23% gewijzigd door theduke1989 op 28-01-2021 20:22]

Beste antwoord (via br00ky op 30-01-2021 12:58)

• theduke1989
Zo kan op slot dit topic.

De iFixit Pro tech toolkit doet het echt prima. Gewoon met de min bit eruit gekregen.

Aanrader voor iedereen. De vorige toolkit direct terug gestuurd. Heb er niks aan.

@Kris 1968 met een Dremel wou ik het ook eerst doen. Alleen ik ben niet handig in fijn Arbeit. Want de schroefjes zijn misschien 1mm breed en dan met een bitje zo? Maar nu ik zag dat je bij de nieuwe toetsenbord de schroefjes erbij krijgt. Begrijp ik je punt en maakt het op zich niet uit als je het niet meer ga gebruiken de oude toetsenbord.

Echter wel mijn Fn key beetje kapot gemaakt. Want je moet de keyboard terug erin schuiven. Echter moest ik best wel veel kracht uitoefenen met de plastic removal tools. En moest ergens grip hebben dus waardoor de Fn een beetje los zit. Maar gelukkig wordt die niet vaak gebruikt m

Alle reacties

• Kris 1968
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-10 14:44
Met een dremel een gleufje in slijpen zodat er een platte schroevendraaier in past,hierdoor heb je weer grip.Lukt bij mij altijd.

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12 16:56
Volgens mij heb je Trox schroevendraaier voor nodig

44

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:34
Kun je een scherpere foto maken? Zo kun je niet goed zien of de kop kapot is, of dat het een afwijkend model schroef is.

TORX vind ik helemaal niet z'n hele gekke gok. Bij zulke compacte laptops, worden deze vaak gebruikt. Maar het is wel raar dat de andere kant dan wel lukt.

• theduke1989
Ik heb de linker schroefje simpel los geschroefd. Alleen de rechterkant doet moeilijk. Heb ook ondertussen een ifixit pro tech toolkit gekocht. Zit wat meer tools in. Zal een heldere foto maken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
Zo kan op slot dit topic.

De iFixit Pro tech toolkit doet het echt prima. Gewoon met de min bit eruit gekregen.

Aanrader voor iedereen. De vorige toolkit direct terug gestuurd. Heb er niks aan.

@Kris 1968 met een Dremel wou ik het ook eerst doen. Alleen ik ben niet handig in fijn Arbeit. Want de schroefjes zijn misschien 1mm breed en dan met een bitje zo? Maar nu ik zag dat je bij de nieuwe toetsenbord de schroefjes erbij krijgt. Begrijp ik je punt en maakt het op zich niet uit als je het niet meer ga gebruiken de oude toetsenbord.

Echter wel mijn Fn key beetje kapot gemaakt. Want je moet de keyboard terug erin schuiven. Echter moest ik best wel veel kracht uitoefenen met de plastic removal tools. En moest ergens grip hebben dus waardoor de Fn een beetje los zit. Maar gelukkig wordt die niet vaak gebruikt m
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee