Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Leaseauto zakelijk/privé i.c.m. parkeervergunning

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Pollux89
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 05-05 13:58
Situatie:
Ik treed per 1 februari in dienst bij een nieuwe werkgever. Leaseauto (cat.waarde. €35.000 --> ~€320 netto bijtelling p.m.) met een contract dat 11 september 2021 afloopt, vanaf die datum nieuwe auto naar vrije keuze. De auto staat al klaar in de garage. Nu woon ik in Amsterdam centrum waar er een wachtlijst is van ongeveer 3-4 maanden voor mijn vergunningsgebied.

Ik heb begrepen dat je 1x per jaar mag bepalen of je een auto zakelijk of privé gaat rijden. Ik las ik hier dat als je tijdens het jaar wisselt dat er wordt gekeken naar het totale aantal privé kilometers. Als dit totaal hoger uitvalt dan 500km privé zal je ook over de periode dat je zakelijk reed bijtelling moeten betalen.

Discussie:
Stel, ik zou 3-4 maanden de auto op het parkeerterrein van kantoor laten staan in afwachting van een parkeervergunning, dan gebruik ik de auto dus nagenoeg niet privé. Dat is dan zo'n €960 - €1280 aan betaalde bijtelling over die periode.

Andere mogelijkheid is natuurlijk om het hele jaar de auto zakelijk te rijden en geen bijtelling te gebruiken. Is voor mij eigenlijk geen optie omdat ik deze vaak zou willen gebruiken voor familie/vrienden bezoek en (hopelijk) vakanties.

Vraag:
Wat zouden jullie doen in deze situatie? Zie ik dingen over het hoofd en klopt het wat ik hierboven zeg?

• Colini
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 23:59
500km privé zit je snel aan.

Gezien dat je zelf al aangeeft dat je graag op bezoek gaat her en daar, zou ik meteen de bijtelling accepteren. Het zal in elk geval goedkoper aanvoelen dan ineens het complete bedrag moeten betalen later.

Geen idee hoe ver je van je kantoor af woont, maar als het niet ver is is parkeren daar en met de fiets op en neer een goede tijdelijke oplossing. Heb je geen fiets, dan zal een fiets waarschijnlijk nog altijd goedkoper zijn dan dagelijks de parkeerkosten moeten betalen totdat je de vergunning binnen hebt.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True