Toon posts:

Oplichting? Welke variant?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:23
Vandaag is er bij mij door UPS een pakketje bezorgd, niets heel bijzonders zou je zeggen. Echter dit pakketje bleek op naam te staan van de vorige bewoner. Deze beste man is 10 jaar geleden met de noorderzon vertrokken met een boel schuldeisers achter zich aan.

Het pakket bevatte een trouwring van een Zwitserse internet leverancier (*****.com).

Bij mij gaan alle alarmbellen af echter ik kan me verder niet bedenken welke opzet hier achter zit. Iemand enig idee of dit wellicht eerder bij de benen gehad?

[Voor 1% gewijzigd door Matrix op 29-01-2021 12:23. Reden: Naam leverancier weggehaald, immers geen sprake van oplichting]

Beste antwoord (via Matrix op 29-01-2021 15:21)

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:54
Matrix schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:57:
Nou het raadsel is opgelost. Die toko uiteindelijk gebeld, gelukkig konden ze wel gebrekkig Engels.
Bleek dat de besteller van dit pakket met toevallig dezelfde achternaam en voorletter als de vorige bewoner hier verder op in de straat woont.
Bij de bestelling is hij het huisnummer vergeten op te nemen, de verkoper heeft achternaam en straatnaam gegoogeld en is daarmee bij de figuur die op mijn adres terecht gekomen.
Kort om stom toeval, pakketje verder op afgegeven en iedereen weer blij.
Dus daar had iemand een romantische avond gepland. Champagne, kaarsjes. Zat er helemaal klaar voor, maar die klote UPS heeft weer eens vertraging..

En vier huizen verderop zit iemand zich af te vragen waarom hij in vredesnaam een trouwring heeft gekregen van een lid van aan motorbende.

Het kan verkeren..

Alle reacties

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-04 22:07
Terug sturen naar de verzender lijkt me het beste.

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Dutch_Celt

Jollygood

Niet gewoon beter kunnen weigeren bij aflevering? :?
Daar voorkom je dan toch het meeste mee denk ik.

Maar anders contact opnemen met de zaak en anders gewoon retour lijkt mij.

[Voor 27% gewijzigd door Dutch_Celt op 28-01-2021 18:03]

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:10
Pazienza schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:57:
Terug sturen naar de verzender lijkt me het beste.
Nouja, ik zou eerst contact opnemen met de verzender...

In ieder geval moet @Matrix het pakketje niet open maken of aan iemand geven.. dus niet aan de vorige bewoner die langs komt of aan een UPS mannetje dat vandaag of morgen onverwachts langs komt om het op te halen.

Contact opnemen met de verzender is stap 1, terugsturen (op hun verantwoordelijkheid) is de enige vervolgstap. Komt de oud bewoner morgen zijn pakketje ophalen kan TS het beste aangeven dat deze al weer retour is gestuurd om gezeur te voorkomen...

• Matrix
Dutch_Celt schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:01:
Niet gewoon beter kunnen weigeren bij aflevering? :?
Daar voorkom je dan toch het meeste mee denk ik.

Maar anders contact opnemen met de zaak en anders gewoon retour lijkt mij.
Mja als ik het vooraf had geweten had ik dat gedaan maar de bezorging is tegenwoordig dusdanig dat ze het pakketje nog net niet naar binnen gooien als je de deur opendoet.

Ondertussen de politie ook de melding digitaal voorgelegd, zij hebben het geregistreerd en geven ook het advies retour afzender. Dus dat ga ik maar doen, wel f uitvogelen hoe ik dat voor elkaar krijg met ups.

Blijft wel de mijn idee dat dit geen zuivere koffie is en ik me afvraag wat de bedoeling hiervan is.

[Voor 7% gewijzigd door Matrix op 28-01-2021 18:08]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou het niet eens uitzoeken met UPS, ik zou het uitzoeken met de leverancier. Je weet waar het pakketje vandaan komt. Zoek het bedrijf op, neem contact op en ga kijken hoe en of ze het product terug willen krijgen. Laat ze ook weten dat er mogelijk inloggegevens buitgemaakt zijn of misbruikt zijn.

Hier een aantal maanden geleden een brievenbuspakketje ontvangen op naam van de vorige bewoner. De afzender gegoogled en daarna het pakketje in de hoek neergelegd. Afzender is een bedrijf die "proefpakketjes" verstuurt waarna je een factuur krijgt. Daarna een herinnering, aanmaning en mededeling dat een incassobureau/deurwaarder langskomt. Op internet veel klachten over gelezen, laat ze maar langskomen.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:14

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Hoe weet je dat het een trouwring is? Dan lijkt het me dat je het pakket open gemaakt hebt?

No good deed goes unpunished.

• Matrix
Ardana schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:58:
Hoe weet je dat het een trouwring is? Dan lijkt het me dat je het pakket open gemaakt hebt?
Klopt boel opengemaakt voor ik erg in had. Overigens ook geen retour/bedrijfsinformatie aan de buitenkant dus dat had sowieso gemoeten.

Overigens weet ik ook niet of de leverancier zuivere koffie is, ze hebben volgens hun website een klantenservice via Whatsapp, dat nummer is echter een niet gevalideerd zakelijk account en er wordt ook niet echt gereageerd tot op heden (uiteraard direct bericht gestuurd tijdens kantoortijd)

[Voor 30% gewijzigd door Matrix op 28-01-2021 23:05]

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01:39
Kan je achteraf betalen bij die winkel? Zie het zo niet staan, en om in je winkelwagen te komen moet je een email adres invoeren. 8)7

Zo ja, dikke kans dat je binnenkort iemand aan de deur krijgt om de ring op te halen, en later de rekening van de winkel krijgt.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:00

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Je kunt ze ook bellen:
Zwitserland:+41 225 190 960
Frankrijk: +33 185 091 760
Of mailen: info-fr@edenly.com

Gezien het kanton, verwacht ik dat ze uitsluitend Frans spreken (misschien ook Engels).

Zo te zien bieden ze geen betaling achteraf aan:
Artikel 4: betaling
4.1 Mogelijke betalingsmethoden
U kunt betalen met een Visa / Mastercard-creditcard, per cheque, via overschrijving, via Paypal, via Oney ( algemene verkoopvoorwaarden ) of per telefoon.
De informatie om de betaling uit te voeren (adres, bedrag, bestelling…) wordt vermeld op de orderbevestigingspagina's en moet nauwgezet worden gerespecteerd om de bestelling te kunnen verwerken.
Bron

[Voor 48% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 29-01-2021 08:08]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:57
Matrix schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:56:
Bij mij gaan alle alarmbellen af echter ik kan me verder niet bedenken welke opzet hier achter zit. Iemand enig idee of dit wellicht eerder bij de benen gehad?
Ik heb eerder ook wel eens een pakket ontvangen waarop niet onze naam stond, maar waarbij het verdere adres wel helemaal klopte. Ik was daarbij erg benieuwd of hier opzet in het spel was .

Uiteindelijk heb ik het heel simpel opgelost door contact te zoeken met de verzender, te melden dat ik een pakje van hun had dat ik niet heb besteld en het is dezelfde dag nog aan ze geretourneerd. Ook heb ik ze aangegeven om geen pakjes meer te sturen naar het vermelde adres. (of daar in ieder geval een aantekening bij te zetten) Daarna heb ik er nooit meer wat van gehoord.

Er is ook niemand meer langs geweest, ik heb achteraf geen facturen voorbij zien komen.

De ring die je hebt ontvangen zou toch niet een verkapt huwelijksaanzoek zijn? ;)

[Voor 4% gewijzigd door wouter3 op 29-01-2021 08:27]

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-04 21:22

Part

Helemaal niets.....

.......
Ik denk niet dat er opzet achter zit maar dat de vorige bewoner zo dom is geweest om het adres in zijn account niet aan te passen.

Gewoon retour afzender sturen.
De vorige bewoner zal er wel snel achter komen dat hij het verkeerde adres opgegeven heeft.
Mocht hij contact met je opnemen maak het je zelf dan gemakkelijk een geef dan aan dat het pakket al retour afzender is. Ook als dit nog niet zo is.

Wel je zelf indekken door de retour tracecode te noteren en eventueel wat foto's van het pakket te maken.

• Vaal
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Vaal

𝖁𝖆𝖓 π•­π–Žπ–“π–˜π–‡π–Šπ–—π–Œπ–Šπ–“, π–‘π–šπ–‘!

Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:05:
Je kunt ze ook bellen:

Gezien het kanton, verwacht ik dat ze uitsluitend Frans spreken (misschien ook Engels).

[...]

Bron
Via Paypal kun je toch 21 dagen betaaluitstel krijgen?

π•Ύπ–π–”π–“π–“π–Žπ–Š, π–Ÿπ–Š π–‘π–Šπ–Œ 𝖔𝖕 π–π–Š π–œπ–†π–Œπ–Šπ–“!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
De ex kennelijk die de trouwring na de scheiding nog had en m netjes teruggestuurd heeft . Wist alleen niet dat haar man verdwenen was.

Niet zo moeilijk doen.

Retour afzender/Geadresseerde niet bekend op dit adres en in de brievenbus doen.

• Matrix
NoahAmber schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:18:
De ex kennelijk die de trouwring na de scheiding nog had en m netjes teruggestuurd heeft . Wist alleen niet dat haar man verdwenen was.

Niet zo moeilijk doen.

Retour afzender/Geadresseerde niet bekend op dit adres en in de brievenbus doen.
Een retouradres staat helaas niet aan de buitenkant op de verpakking. En iets van UPS in een PostNL brievenbus gooien lijkt me ook geen goed plan.

Ondertussen ook een NL mailadres van die toko gevonden. En als ik het Google translate antwoord goed begrijp gaan ze me een retourbon toesturen waar ik het mee terug kan sturen.

Waarom ik de boel niet vertrouw heeft voornamelijk met de vorige bewoner te maken. Type: motorbendes, met de noorderzon vertrokken en veel schuldeisers. Jaren terug ook de politie al eens aan de deur gehad die β€˜m wilden komen ophalen.
Kortom ben erg wantrouwend jegens alles wat met deze persoon te maken heeft. (En dan denk je in een keurige buurt te wonen πŸ˜‹)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:01
@Matrix als de politie is langsgeweest, zou ik toch eens een adresonderzoek doen.
zij kunnen normaal in BRP kijken.

• Matrix
99ruud99 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:33:
@Matrix als de politie is langsgeweest, zou ik toch eens een adresonderzoek doen.
zij kunnen normaal in BRP kijken.
Dat is destijds ook gebeurd, waarna zijn gegevens hier in ieder geval zijn verwijderd. Sindiens ook geen deurwaarders meer op de stoep gehad πŸ˜‹

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Bene

list incomprehension

Is de truck niet dat iemand deze later komt ophalen bij je? "Haai, pakje hier per ongeluk bezorgd?". Jij geeft het pakje mee, bij Edenly blijkt de ring met een gestolen credit card of 3-weg oplichting betaald en het enige gegeven wat ze hebben is jouw adres. Terugsturen is dan de beste manier om je in te dekken.

• Matrix
Nou het raadsel is opgelost. Die toko uiteindelijk gebeld, gelukkig konden ze wel gebrekkig Engels.
Bleek dat de besteller van dit pakket met toevallig dezelfde achternaam en voorletter als de vorige bewoner hier verder op in de straat woont.
Bij de bestelling is hij het huisnummer vergeten op te nemen, de verkoper heeft achternaam en straatnaam gegoogeld en is daarmee bij de figuur die op mijn adres terecht gekomen.

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Matrix schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:30:
[...]

Een retouradres staat helaas niet aan de buitenkant op de verpakking. En iets van UPS in een PostNL brievenbus gooien lijkt me ook geen goed plan.
UPS: 020 50 40 500

Hoi met Matrix. Er is gisteren per abuis een pakketje bij mij afgeleverd wat niet voor mij bestemd is. Wat moet ik ermee doen? Komt u het ophalen of zal ik het weggooien

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:10
@Matrix Fijn! Buren gefeliciteerd? ;)

Lekker!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-03 15:22
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:05:
Je kunt ze ook bellen:

[...]

Bron
Betaling via Oney is betaling achteraf in termijnen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +16Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:54
Dus daar had iemand een romantische avond gepland. Champagne, kaarsjes. Zat er helemaal klaar voor, maar die klote UPS heeft weer eens vertraging..

En vier huizen verderop zit iemand zich af te vragen waarom hij in vredesnaam een trouwring heeft gekregen van een lid van aan motorbende.

Het kan verkeren..

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Part schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:59:
[...]

Ik denk niet dat er opzet achter zit maar dat de vorige bewoner zo dom is geweest om het adres in zijn account niet aan te passen.
Dat kan inderdaad best;

Heb ik ook wel eens gehad. Je vult netjes je nieuwe adres in op de website waar je besteld, dan ga je bestellen met paypal en in paypal staat nog het oude adres en het scherm daarna is het oude adres overgenomen. Ik zag het pas in de bevestigingse-mail :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/β–Œ
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:15

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Moest je tekenen voor ontvangst? Zoja, dan de afzender mailen en vragen of ze een retourlabel/zending in orde willen maken of het komen ophalen. Vraag wel een bewijs van retourzending/ophalen. Stuur niks terug zonder bewijs.

You are NIJL-ed!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Nijl schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:59:
Moest je tekenen voor ontvangst? Zoja, dan de afzender mailen en vragen of ze een retourlabel/zending in orde willen maken of het komen ophalen. Vraag wel een bewijs van retourzending/ophalen. Stuur niks terug zonder bewijs.
Anders lees je even een paar berichtjes terug... :Y

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:15

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

-tom-562 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:06:
[...]

Anders lees je even een paar berichtjes terug... :Y
8)7

You are NIJL-ed!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:51
Echter dit pakketje bleek op naam te staan van de vorige bewoner. Deze beste man is 10 jaar geleden met de noorderzon vertrokken met een boel schuldeisers achter zich aan.
Is dat raadsel ook ineens opgelost. >:) O-)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee